MedArb - MedArb

Referència del grup:

GIUV2013-090

 
Descripció de l'activitat investigadora:

ADR (Alternative Dispute Resolution / Resolució Alternativa de Conflictes) com a llits de tutela i accés a la justícia. Anàlisi de les ADR. Perspectiva interna i internacional. De les ADR a les ODR en el Segle XXI. Mediació: principis i estatut del mediador. Classes de mediació: Civil i Mercantil, Penal i Penitenciària, Laboral, Administrativa, Consum, Propietats Especials, mediació en matèria administrativa, tant en el seu vessant intern com internacional (cross-border). Anàlisi de la mediació en el Dret Comparat, especialment a Àsia-Pacífic, Europa sistemes anglosaxons Arbitratge: naixement i autonomia de la voluntat. Principis i desenvolupament del procés arbitral. El laude, impugnació i execució. Arbitratges especials: dels arbitratges sectorials sorgits sectorials en els 80 a la nova dimensió i tendències de l'arbitratge en el Segle XXI. Arbitratge comercial internacional. Reconeixement i execució de laudes arbitrals estrangers Arbitratge en matèria de protecció d'inversions. Relació entre les ADR i els tribunals estatals.

 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • Estudio de la litigiosidad y analisis comparado de las soluciones nacionales e internacionales y de su practica respecto de cada mecanismo de ADR
 
Línies d'investigació:
  • Mediació en matèria de consum.Anàlisi dels fonaments teòrics i de la realitat pràctica de la mediació en matèria de consum.
  • Arbitratge: règim general i arbitratges especials.Anàlisi dels fonaments teòrics i de la realitat pràctica de l'arbitratge privat.
  • ADR i accés a la justícia.Anàlisi dels fonaments teòrics i de la realitat pràctica dels diversos mecanismes d'ADR, de les seues diferències i de la seua incidència en el nou enteniment d'accés a la justícia.
  • Mediació civil i mercantil.Anàlisi dels fonaments teòrics i de la realitat pràctica de la mediació en matèria civil i mercantil.
  • Mediació penal i penitenciària.Anàlisi dels fonaments teòrics i de la realitat pràctica de la mediació en matèria penal i penitenciària.
  • Arbitratge comercial internacional.Anàlisi dels fonaments teòrics i de la realitat pràctica de l'arbitratge comercial internacional.
  • Arbitratge en matèria de protecció d'inversions.Anàlisi dels fonaments teòrics i de la realitat pràctica de l'arbitratge en matèria de protecció d'inversions.
  • Mediació en matèria de propietats especials.Anàlisi dels fonaments teòrics i de la realitat pràctica de la mediació en matèria de propietats especials.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
SILVIA BARONA VILARDirector-aUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
Equip d'investigació
CARLOS AURELIO ESPLUGUES MOTAMembreUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
GUILLERMO PALAO MORENOMembreUniversitat de ValènciaCatedràtic D Universitat
RAFAEL ANTONIO VERDERA SERVERMembreUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
CARMEN AZCARRAGA MONZONISMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
ANA MONTESINOS GARCIAMembreUniversitat de ValènciaCatedràtic/a d'Universitat
ANA ISABEL BLANCO GARCIAMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
ELENA DE LUIS GARCIAMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
 
CNAE:
  • Investigació i desenvolupament experimental en ciències socials i humanitats
 
Estructura associada:
  • Dret Administratiu i Processal