Grup d'investigació en patologia i terapèutica dentàries - GIPTD

Referència del grup:

GIUV2013-154

 
Descripció de l'activitat investigadora:

El nostre grup desenvolupa la seua activitat investigadora en les següents àrees: Patologia dental: estudis epidemiològics i clínics. Salut pública i odontologia d'atenció primària. Emblanquiment dental. Endodòncia: biomaterials i tècniques. Odontologia Restauradora: materials i tècniques.

 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • Estudiar aspectos diagnosticos y terapeuticos de la patologia dental, odontologia conservadora y endodoncia.
 
Línies d'investigació:
  • Odontologia en atenció primària.Patologia dental: epidemiologia, manifestacions clíniques, diagnòstic i tractament. Qualitat assistencial i satisfacció de l'usuari.
  • Endodòncia.Materials endodòncics. Tècniques d'irrigació. Procediments de preparació i obturació de canal radicular. Estudis d'interfases materials/teixits dentals. Patologia del complex dentino-pulpar i les seues complicacions periapicals.
  • Emblanquiment dentari.Diagnòstic i tractament de la patologia del color dental. Colorimetria. Estudis in vivo i in vitro sobre agents i procediments blanquejadors.
  • Odontologia conservadora.Biomecànica de perns intraradiculars. Materials i tècniques per a la restauració dental. Reconstrucció de la dent amb tractament de canal radicular.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
LEOPOLDO FORNER NAVARRODirector-aUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
Equip d'investigació
MARIA DEL CARMEN LLENA PUYMembreUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
GONZALO LLAMBES ARENASMembreUniversitat de ValènciaAssociada/associat d'Universitat
MARIA DEL PILAR MELO ALMIÑANAMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
ADRIAN JERONIMO LOZANO ALCAÑIZMembreUniversitat de ValènciaAjudant Doctor/a
JOSE LUIS SANZ ALEIXANDREMembreUniversitat de ValènciaAjudant Doctor/a
JAMES GHILOTTI RODRIGUEZCol·laborador-aUniversitat de ValènciaAyudante Doctor/a
 
CNAE:
  • Investigación y desarrollo experimental en biotecnología.
 
Estructura associada:
  • Estomatologia
 
Paraules clau:
  • Atención primaria, odontología, calidad, salud pública oral, patología dental
  • Endodoncia, dentina, pulpa, instrumental, biomateriales, patología periapical
  • Blanqueamiento dental, peróxido de hidrógeno, peróxido de carbamida, colorímetro
  • Composite, adhesivo dentinario, biomecánica, postes, inlay, onlay