GIUV2017-367
e-MARKETING, com a grup d'investigació de la UV, desenvolupa activitats en línia amb la innovació metodològica i temàtica d'estudi en Màrqueting i Noves Tecnologies, tractant de comprendre el comportament del consumidor en xarxes socials i màrqueting mòbil i prestant especial atenció al màrqueting viral. Els treballs del grup atenen anomenades d'investigació en aquests camps triant com a sectors prioritaris d'aplicació el retailing, turisme i sector educatiu. Aquests tòpics configuren les seues principals línies d'investigació. L'experiència de e-MARKETING i la seua consolidació com a equip, és avalada per la participació dels seus membres en més de 20 diferents projectes d'I+D finançats en convocatòries públiques així com de contractes I+D d'especial rellevància amb Empreses i/o Administracions en els quals s'han proposat segells de confiança en comerç electrònic, anàlisi d'implantació de les Tic en el comerç minorista, creació de valor a través d'aplicacions mòbils, etc. La qualitat de la investigació i la importància dels resultats del grup, es constata en les seues múltiples contribucions a congressos (més de 150). Més de 100 investigacions han sigut publicades en revistes...e-MARKETING, com a grup d'investigació de la UV, desenvolupa activitats en línia amb la innovació metodològica i temàtica d'estudi en Màrqueting i Noves Tecnologies, tractant de comprendre el comportament del consumidor en xarxes socials i màrqueting mòbil i prestant especial atenció al màrqueting viral. Els treballs del grup atenen anomenades d'investigació en aquests camps triant com a sectors prioritaris d'aplicació el retailing, turisme i sector educatiu. Aquests tòpics configuren les seues principals línies d'investigació. L'experiència de e-MARKETING i la seua consolidació com a equip, és avalada per la participació dels seus membres en més de 20 diferents projectes d'I+D finançats en convocatòries públiques així com de contractes I+D d'especial rellevància amb Empreses i/o Administracions en els quals s'han proposat segells de confiança en comerç electrònic, anàlisi d'implantació de les Tic en el comerç minorista, creació de valor a través d'aplicacions mòbils, etc. La qualitat de la investigació i la importància dels resultats del grup, es constata en les seues múltiples contribucions a congressos (més de 150). Més de 100 investigacions han sigut publicades en revistes indexades, moltes d'elles recollides en el JCR (p.e. En línia Information Review, Journal of Services Management, Tourism Management, Industrial Management and Data Systems, etc.), en les bases de dades ISI, en el SJR o en bases de dades com ABI INFORM, EMERALD Reviews, etc.
La coordinadora del grup, la Dra. Ruiz està acreditada a càtedra per ANECA, té 2 sexennis d'investigació, ha dirigit 6 tesis doctorals en les línies d'investigació nucli de eMARKETING i és Associate Editor de la Electronic Commerce Research and Applications (ECRA) i membre del Comité editorial del Journal of Product and Brand Management, En línia Information Review i Electronic Commerce Research and Applications. Ha sigut vocal de la Junta Directiva de l'Associació de Màrqueting d'Espanya (AEMARK). Ha sigut investigadora principal de 6 projectes d'investigació afins al grup, un d'ells (no finalitzat) del Pla Nacional (eWOM: anàlisi neurocientífica i experimental en serveis), a més és directora de 5 projectes d'innovació educativa, un d'ells consistent en la creació d'una xarxa internacional d'universitats per a l'intercanvi d'experiències docents.
Línies d'investigació:
Processament de la informació. Estudiar les variables determinants del processament de la informació publicitària i l'intercanvi d'informació comercial entre individus en xarxes socials i la seua incidència en la compra, lleialtat i recomanació.
Màrqueting mòbil. Analitzar els elements generadors de valor percebut en les comunicacions mòbils així com els impulsors del comerç mòbil. Identificar les motivacions i frens en el màrqueting viral a través de dispositius mòbils (telèfons intel·ligents i tauletes).
Comportament de queixa en xarxes socials. Investigació de les motivacions de queixa, canvi de proveïdor, comunitats anti-marca, boicots i comunicacions boca-sentit negatives en xarxes socials Innovació educativa i TIC.
Estudi de les noves metodologies d'aprenentatge col·laboratiu que incorporen les noves tecnologies (Ted lessons, ludificació, etc.) i el seu impacte en la satisfacció de l'estudiant, qualitat percebuda i variables relacionals. Màrqueting viral.
Estudi dels antecedents i conseqüències del Màrqueting viral en canals digitals amb especial èmfasi en els influencers. Influència del Màrqueting viral en les percepcions, actituds i comportament de compra del consumidor. Anàlisi dels elements que generen viralitat en les campanyes de comunicació.
[Llegir més][Ocultar]
[Llegir més][Ocultar]
- Conocimiento de la incidencia de las comunicaciones de marketing digital y a traves de dispositivos moviles en el comportamiento de compra
- Estudio de la estrategia de marketing viral en redes sociales y marketing movil
- Estudio del procesamiento de informacion en la web 2.0 (C2C)
- Impacto del aprendizaje colaborativo con TICs en variables relacionales del estudiante (satisfaccion, intencion de recomendar etc..)
- Estudio del comportamiento de queja en redes sociales
- Estudio de motivaciones y engagement con restaurantes de comida saludable
- Processament de la informació.Estudiar les variables determinants del processament de la informació publicitària i l'intercanvi d'informació comercial entre individus en xarxes socials i la seua incidència en la compra, lleialtat i recomanació.
- Màrqueting mòbil.Analitzar els elements generadors de valor percebut en les comunicacions mòbils així com els impulsors del comerç mòbil. Identificar les motivacions i els frens en el màrqueting viral a través de dispositius mòbils (telèfons intel·ligents i tauletes).
- Comportament de queixa a les xarxes socials.Investigació de les motivacions de queixa, canvi de proveïdor, comunitats antimarca, boicots i comunicacions boca-orella negatives en xarxes socials.
- Innovació educativa i TIC.Estudi de les noves metodologies d'aprenentatge col·laboratiu que incorporen les noves tecnologies (xarrades TED, ludificació, etc.) i el seu impacte en la satisfacció de l'estudiant, qualitat percebuda i variables relacionals.
- Màrqueting viral.Estudi dels antecedents i les conseqüències del màrqueting viral en canals digitals. Influència del màrqueting viral en les percepcions, les actituds i el comportament de compra del consumidor. Anàlisi dels elements que generen viralitat en les campanyes de comunicació.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
CARMEN PEREZ CABAÑERO | Director-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
Equip d'investigació | |||
JOSE EDUARDO TRONCH GARCIA DE LOS RIOS | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
JOSE ENRIQUE BIGNE ALCAÑIZ | Col·laborador-a | Universitat de València | Catedràtica/Catedràtic d'Universitat |
SILVIA SANZ BLAS | Col·laborador-a | Universitat de València | Catedràtica/Catedràtic d'Universitat |
CARLA RUIZ MAFE | Col·laborador-a | Universitat de València | Catedràtic/a d'Universitat |
MARIA ASUNCION HERNANDEZ FERNANDEZ | Col·laborador-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
JOSE MARTI PARREÑO | Col·laborador-a | UNIVERSIDAD EUROPEA DE VALENCIA | professor-a titular d'universitat |
ALBERTO BADENES ROCHA | Col·laborador-a | Universitat de València | Ajudant Doctora/Doctor |
- Educación universitaria.
- Comercialització i Investigació de Mercats
- processament, contingut informatiu, persuasió
- Màrqueting mòbil
- comportament de queixa, boicot, comportament anti-marca, canvi de proveïdor
- e-learning, aprendizaje collaborative, ted lessons, gamificacion
- eWOM, marqueting viral, mWOM