GIUV2023-596
En un context socioeconòmic marcat per la incertesa, és més urgent que mai desenvolupar una recerca aplicada que promoga l'activitat emprenedora com a eix de desenvolupament econòmic sostenible, font de generació d'ocupació, innovació tecnològica i benestar per a la ciutadania. El paper, per tant, de la universitat per a estimular la cocreació, la transferència de coneixement i l'estructuració de xarxes d'innovació actives i dinàmiques, és crucial. En aquest sentit, el treball dut a terme per aquest grup de recerca, tant conceptualment com empíricament i experimentalment, busca proporcionar als agents socials i als responsables polítics fets contrastats per a la presa de decisions informades. D'aquesta manera, adquireix especial rellevància el foment de la ciència oberta, fonamental per a transferir els resultats de la recerca a la societat a través d'una comunicació eficaç. Aquest grup de recerca se centra en l'emprenedoria universitària com a fenomen social, des d'una perspectiva micro, analitzant la iniciativa emprenedora a nivell individual d'estudiants i professorat universitari; a nivell meso, estudiant l'emprenedoria institucional de les universitats a través d'estructures,...En un context socioeconòmic marcat per la incertesa, és més urgent que mai desenvolupar una recerca aplicada que promoga l'activitat emprenedora com a eix de desenvolupament econòmic sostenible, font de generació d'ocupació, innovació tecnològica i benestar per a la ciutadania. El paper, per tant, de la universitat per a estimular la cocreació, la transferència de coneixement i l'estructuració de xarxes d'innovació actives i dinàmiques, és crucial. En aquest sentit, el treball dut a terme per aquest grup de recerca, tant conceptualment com empíricament i experimentalment, busca proporcionar als agents socials i als responsables polítics fets contrastats per a la presa de decisions informades. D'aquesta manera, adquireix especial rellevància el foment de la ciència oberta, fonamental per a transferir els resultats de la recerca a la societat a través d'una comunicació eficaç. Aquest grup de recerca se centra en l'emprenedoria universitària com a fenomen social, des d'una perspectiva micro, analitzant la iniciativa emprenedora a nivell individual d'estudiants i professorat universitari; a nivell meso, estudiant l'emprenedoria institucional de les universitats a través d'estructures, centres i xarxes de suport; i a nivell macro, centrant-se en l'activitat emprenedora en relació amb el medi ambient, tant amb els agents de la quàdruple hèlix (l'acadèmia, l'administració pública, l'empresa/"startup" i les persones) com per a l'anàlisi del seu impacte a diferents nivells territorials, des del local fins a l'europeu (en línia amb l'aliança FORTHEM a la qual pertany la Universitat de València). Per a això, aquest grup col·labora amb altres investigadors que treballen en emprenedoria, amb les àrees de suport a emprenedors de les universitats, amb l'ecosistema emprenedor, i a través de projectes europeus i en les aliances FIT Forthem i Forthem de les quals forma part la Universitat de València.
[Llegir més][Ocultar]
[Llegir més][Ocultar]
- Realizar investigaciones aplicadas para dinamizar el emprendimiento universitario.
- Diseñar de programas de apoyo al emprendimiento universitario para alumnado y profesorado.
- Poner en valor el conocimiento generado en la universidad, que pueda derivar en la creacion de alianzas con la cuadruple helice y fomento de la inic
- Trasladar a la sociedad los resultados obtenidos para optimizar la relacion con los ecosistemas emprendedores.
- Impulsar la ciencia abierta, la comprension de la ciencia y su importancia en la sociedad, que en ultimo caso ayude a los investigadores a obtener f
- La persona emprendedora.Identificar oportunitats per generar idees de negoci en l'alumnat i professorat, així com les necessitats per dur-les a terme.
- La Universitat com a pol emprenedor.Estudiar com la universitat, amb els seus centres, estructures de recerca i unitats d'emprenedoria, pot promoure, agilitzar i consolidar-ne els processos.
- La nació emprenedora.Analitzar el paper de les polítiques nacionals i altres factors en el foment de l'activitat emprenedora en diferents àmbits territorials.
- Les xarxes de suport a l'emprenedoria.Explorar les xarxes d'innovació multidisciplinàries i transversals en què es troben els diferents agents emprenedors i el paper de la universitat com a agent clau i garant d'aquestes xarxes.
- La ciéncia oberta.Facilitar la transferència del treball i dels resultats del personal investigador a la societat.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
MARIA DOLORES GARZON BENITEZ | Director-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
Equip d'investigació | |||
ELVIRA CERVER ROMERO | Col·laborador-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
ANTONIA MOHEDANO SUANES | Col·laborador-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
PAU SENDRA PONS | Col·laborador-a | Universitat de València | Ajudant Doctora/Doctor |
Maria Angeles Revilla Camacho | Col·laborador-a | Universidad de Sevilla | professor-a titular d'universitat |
JOSÉ MIGUEL LORENTE AYALA | Col·laborador-a | Universidad Cardenal Herrera-CEU | investigador-a |
- Educación universitaria.
- Emprendimiento; oportunidades; necesidades
- Emprendimiento; estructura de investigación; universidad
- Políticas nacionales; factores contigentes
- Redes de innovación; agentes emprendedores
- Transferencia de resultados