Fonamentació teòrica de la regulació emocional |
1. El rol de les emocions en el desenvolupament humà.2. Perspectiva evolutiva en el desenvolupament emocional.3. Models teòrics de la regulació emocional.4. Autocontrol emocional i del comportament.5. Reconeixement dels propis sentiments i emocions. 6. Reconeixement dels sentiments i emocions dels altres.7. Competències emocionals i regulació del comportament.8. Dinàmiques familiars i en entorns organitzacionals.9. Referències |
|
La regulació emocional en el desenvolupament de la primera infància |
1. Conceptualització de regulació emocional en la primera infància.2. El desenvolupament de la regulació emocional en la primera infància.3. Factors que influeixen el desenvolupament de la regulació emocional.4. Característiques individuals, neurobiològiques i temperamentals relacionades amb la regulació emocional.5. El paper de les interaccions familiars en el desenvolupament de la regulació emocional.6. Els patrons d'inclinació i les estratègies de regulació emocional.7. L'impacte de les estratègies de regulació emocional en el desenvolupament posterior.8. Estratègies d'intervenció primerenca per a promoure la regulació emocional.9. Referències. |
|
La regulació emocional en la segona infància com a suport al desenvolupament equilibrat del menor. El rol de la família i l'escola |
1. Característiques psicoevolutives de l'etapa. Desenvolupament físic, cognitiu i psicosocial. 2. Factors intervinents en la RE3. Tipologia de les emocions i caràcter adaptatiu d'aquestes.4. El paper de la família en el desenvolupament de les emocions.5. Inclinació i regulació emocional en la segona infància. 6. Estratègies de regulació emocional en la segona infància.7. Referències. |
|
La regulació emocional en l'adolescència |
1. Característiques fisiològiques, cognitives i psicològiques de l'adolescent. Etapa de transformació. 2. La regulació emocional en l'adolescència i el context social, familiar i acadèmic.3. De la regulació emocional i la desregulació en la adoelscencia.4. El rol de la família en el maneig de les emocions. Inclinació als pares / mares i als parells. 5. Impacte de les xarxes socials i l'entorn digital en l'adolescència.6. Tècniques d'autocura i enfortiment personal per al desenvolupament de la regulació emocional en l'adolescència. 7. Estratègies d'intervenció per a promoure la regulació emocional en l'adolescència. 8. Conclusions i Recomanacions Finals. |
|
La regulació emocional en l'etapa adulta emergent |
1. Introducció a la regulació emocional.2. Característiques psicosocials de l'etapa. Desenvolupament físic, cognitiu i psicosocial. 3. La regulació emocional en l'adultesa emergent.4. Avantatges d'una bona regulació emocional.5. Desafiaments i estratègies de regulació en adults emergents.6. Referències. |
|
La regulació i la gestió emocional en l'etapa adulta |
1. Introducció a la regulació emocional en l'adultesa.2. Característiques psicosocials de l'etapa adulta.3. La regulació emocional en les diferents fases de l'adultesa.4. Factors que influeixen en la regulació emocional en l'adultesa.5. Beneficis d'una regulació emocional eficaç.6. Desafiaments i estratègies de regulació emocional en adults.7. Eines per a promoure una regulació emocional saludable.8. Referències. |
|
Envelliment actiu, saludable i regulació emocional en l'etapa adulta major |
1. Etapes i capacitats en els adults majors. Característiques físiques, comportamentals i emocionals. 2. Benestar psicològic, successos vitals i adaptació a les pèrdues associades a l'edat. 3. Envelliment actiu, qualitat de vida i promoció de l'envelliment saludable.4. Salut, participació social i apoderament.5. Aprenentatge al llarg de la vida i educació en l'edat avançada. 6. Regulació emocional i inclinació en la tercera edat. 7. Factors que influeixen en la regulació emocional en l'edat avançada.8. Beneficis d'una regulació emocional eficaç9. Desafiaments i estratègies de regulació emocional en adults.10. Eines per a promoure una regulació emocional saludable.11. Referències. |
|
La Gestió emocional (emotional management) en les organitzacions |
- Fonaments de la Psicologia Organitzacional i la Regulació Emocional.- Clima i cultura organitzacional.- Els valors: l'encaix entre valors corporatius i personals.- Estratègies per a fomentar cultures organitzacionals saludables.- Intel·ligència emocional i lideratge.- Impacte de la intel·ligència emocional en els equips: Gestió de conflictes en equips des de la regulació emocional.- Gestió de l'estrés i el burnout en les organitzacions. Disseny de programes de Benestar organitzacional.- Eines per a l'anàlisi del benestar emocional en organitzacions.- Gestió del canvi organitzacional amb enfocament psicològic.- Resiliència i maneig del canvi en equips.- Tècniques per a generar compromís en escenaris d'incertesa. |
|
El rol de les emocions en la creació d'empreses reeixides |
- Perfil psicològic de l'emprenedor reeixit.- Rol de les emocions en la generació d'idees innovadores.- Emocions en les etapes inicials de l'emprenedoria.- Regulació emocional en l'expansió i consolidació del negoci.- Negociació i Presa de decisions Emocionalment Intel·ligents.- Com les emocions afecten la negociació i el tancament d'acords.- Desafiaments emocionals del treball remot i digital.- Regulació Emocional en l'Emprenedoria Digital.- Estratègies per a l'autoregulació emocional en startups tecnològiques.- Creació d'entorns emocionals positius en equips virtuals.- Emocions associades a projectes amb impacte social i ambiental.- Eines per a dt. |
|
Treballe fi de Màster (TFM) |
Qualsevol temàtica relacionada amb el contingut de la Guia Docent del Màster pot ser tema d'estudi per a fer el Treball Fi de Màster. L'estudiant podrà triar el tema. Juntament amb el tutor/a se concretarà el mètode i la seua planificació. El TFM es presentarà dins del termini i en la forma escaient davant el tutor/a. |
|