SETMANES 1 I 21.- Introducció. Aproximació històrica a l'estudi de la dislèxia: Etapa de Fundació Europea: l'era de la afasiología.Etapa de Fundació Americana: l'era de la ceguesa verbal.2.- Etiologia. Avanços neurocognitivos en l'estudi de la dislèxia. Troballes neuropatológicos i neurofuncionales. Aportacions de la genètica molecular. Del nivell bilógico al nivell conductual.SETMANA 3 I 43.- Manifestacions. Polèmiques entorn dels subtipus de dislèxia. Sistemes de classificació. Influència del sistema ortogràfic de la llengua. Problemes associats a la dislèxia.4.- Detecció i diagnòstic de la dislèxia. Anàlisi dels criteris de identificaciión.Models d'identificació: seqüencials versus resposta al tractament.La identificació en la pràctica educativa. Instruments d'identificació.- SETMANA 5 I 65.- Programes preventius de dislèxia contextualitzats en el context escolar i familiar. SETMANA 7 I 86.- Avanços en el desenvolupament de programes d'intervenció de base empírica. Aproximació històrica a la intervenció.Desenvolupament de programes sobre la base del marc explicatiu.Programes de base empírica. El disseny dels programes de fluïdesa lectoraProgrames de dubtosa eficàcia. |