Objectius

En finalitzar el curs Expert en Digitalització de Destins Urbans els professionals del sector disposaran de les ferramentes necessàries per a fer front als grans desafiaments del turisme urbà en l'era digital, com els fluxos creixents de turistes en destins urbans i la pressió sobre les infraestructures urbanes.

Generar un producte turístic en el destí urbà per a un turista *hiperconectado, que busca emocions i experiències noves, o gestionar una ciutat turística no és sempre una tasca senzilla. Al llarg del curs s'abordarà la transformació digital que viuen els destins urbans, i s'ensenyaran noves competències als professionals del sector públic i privat per a aprofitar les oportunitats que brinda este moment de transformació digital de la denominada quinta revolució industrial, on els canvis se succeïxen a gran velocitat de manera disruptiva gràcies a la col·laboració entre humans i robots a través de la intel·ligència *artifical. S'aprendrà a treballar amb big data per a elaborar estratègies de digitalització de destins urbans. S'ensenyarà que les dades són la matèria primera del turisme intel·ligent urbà, a partir dels quals es poden elaborar nous productes turístics personalitzats i de major eficiència, aportant un valor afegit tant al turista en millorar la seua experiència, com als residents en millorar les seues condicions de vida en el destí.

Per això, el curs combina la base teòrica amb casos pràctics, que permetran analitzar i comprendre la relació que s'establix entre el turista intel·ligent i els destins urbans, distingint entre les diferents tipologies de turisme urbà -cultural, gastronòmic, de compres, de congressos, entre altres-. El pla de formació està dissenyat per a generar talent. Amb este objectiu, es proveirà als estudiants de les habilitats necessàries per a identificar les oportunitats que existixen per a convertir el turisme urbà en l'impulsor del desenrotllament socioeconòmic sostenible de la ciutat, segons el marc de la Nova Agenda Urbana i els Objectius de Desenrotllament Sostenible (ODS) de l'Agenda 2030 de les Nacions Unides.

En concret, al final del curs està previst que l'estudiant haja adquirit la capacitació per a: 1) Desxifrar les tendències turístiques en els destins urbans; 2) Utilitzar dades en la gestió de destins urbans; 3) Seleccionar les fonts d'informació i les dades rellevants per a la digitalització del destí urbà; 4) Formular i gestionar estratègies de transformació digital en destins urbans; 5) Desenrotllar un pla de transformació digital sostenible en les seues tres dimensions; 6) Aprendre les funcions de l'administració pública en l'ecosistema turístic urbà; 7) Conéixer formes de cooperació públic-privada entre el sector turístic i l'administració pública de la ciutat destine; 8) Identificar els diferents nivells d'administració pública que modulen la política turística del destí urbà; 9) Distingir els programes d'ajudes públiques per a la transformació digital del destí urbà; 10) Ser original en l'elaboració d'un pla de transformació digital de destí urbà.

Curs acadèmic Curs 2025/2026

ÀreaÀrea Jurídic i Social

Tipus de cursExpert Universitari

Modalitat:On-line

Preu matrícula 510 € (Importe preu al públic)
  

Termini de preinscripció20/09/2025

Data d'inici curs febrer 2026

Data de finalització curs maig 2026

Edició1 ª

Codi títol25223640

Crèdits:15.00 Crèdits ECTS

Horari

Informació no disponible

Lloc d'impartició

Online
Eixida professional

Les eixides professionals inclouen: 1)Adreça d'empreses turístiques en destinacions urbanes, que requerixen de persones amb la capacitat per a adoptar i elaborar estratègies de digitalització. 2)Direcció de la gestió pública en matèria turística en destins urbans, que requerix de persones amb habilitats per a elaborar i implementar un pla de digitalització de destinacions turístiques. 3)Direcció de màrqueting turístic en entorns urbans en el món digital tant en el sector privat com en el públic. 4)Consultoria en el sector turístic en posseir les habilitats necessàries per a assessorar i elaborar un pla estratègic de treball per a la digitalització de l'entitat pública o privada en destins urbans.

Direcció

Organitzador

Departament de Comercialització i Investigació de Mercats

Direcció

José Enrique Bigné Alcañiz
Departament de Comercialització i Investigació de Mercats. Universitat de València
Catedrático/a de Universidad
María Luisa Andreu Simó
Departament de Comercialització i Investigació de Mercats. Universitat de València
Catedrático/a de Universidad
Rosa Mari Roig Berenguer
Departament d'Economia Aplicada. Universitat de València
Profesor/a Permanente Laboral PPL
Més Informació

Telèfon

96 160 3000

E-mail

Estic interessat en aquest curs
 
Omple el formulari i ens posarem en contacte amb tu per informar-te del que necessites.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

He llegit i accepto la informació proporcionada sobre protecció de dades i Política de Privacitat de ADEIT.

Consento rebre informació sobre els títols propis de la Universitat de València.

Responsable: Universitat de València. Edifici del Rectorat. Av. Blasco Ibáñez, 13. 46010-València.
Delegat de Protecció de Dades: D. Javier Plaza Penadés lopd@uv.es
Finalitat: enviar informació rellevant de cursos de postgrau.
Destinataris: Fundació Universitat-Empresa de Valéncia and Universitat de València
Legitimació: Per a l'enviament d'informació sobre els títols propis de la Universitat de València la base de legitimació és el consentiment de l'interessat.
Termini: Les dades de l'Usuari seran conservats fins que sol·liciti la seva baixa, s'oposi o revoqui el seu consentiment.
Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades així com altres drets com s'explica a la informació addicional.
Amplieu informació: www.adeituv.es/politica-de-privacidad.