Exposició sobre els paisatges naturals i humans de Madagascar, en el Jardí Botànic

Una fotografia de l'exposició ‘Madagascar en perill. Paisatges naturals i humans’.

El Jardí Botànic de la Universitat de València acull l’exposició ‘Madagascar en perill. Paisatges naturals i humans’ fins el pròxim 12 de febrer. Es tracta d’una mostra fotogràfica de la Fundació Agua de Coco que acosta el visitant a l’illa més gran i més diversa del continent africà. Aquest viatge és a través dels paisatges en els quals la fundació desenvolupa els seus projectes ambientals i socials i on hi ha un important procés de desertificació.

Madagascar, terra de lèmurs i baobabs, és una gran font de riquesa biològica per la diversitat d’espècies i paisatges únics que posseeix. Amb més de 80 milions d’anys d’aïllament, té frondoses selves, deserts secs i càlids, profunds manglars i extenses zones herbàcies que actualment estan amenaçats per la desforestació, la qual ha acabat ja amb dos terços de la superfície boscosa.

L’exposició mostra la conseqüència de la pèrdua de superfície boscosa: un intens procés de desertificació que assota tot el territori i que es pot observar de prop en la exposició a través del magnífic treball fotogràfic realitzat per Gérard Fournier, Vincent Verra i Paco López.

Alteració de l’hàbitat, erosió del sòl, escassesa d’aigua i pèrdua d’espècies són factors que influeixen directament sobre la qualitat de vida de la població malgache, i que ha portat a la Fundació Agua de Coco a impulsar diferents projectes humanitaris per a canviar aquesta situació mitjançant l’educació com a motor de desenvolupament.

A més, l’entitat realitza un altre tipus de projectes addicionals, quan les autoritats o comunitats locals sol·liciten la seua col·laboració. És el cas d’un projecte de restauració de manglars que s’està portant actualment a Madagascar i on col·laboren un equip multidisciplinari de botànics i naturalistes entre els quals es troben investigadors del Jardí Botànic de la Universitat de València.

Agua de Coco treballa per a la inclusió social dels col·lectius més afectats en països del Sud, especialment els xiquets. Entre els diferents projectes que duu endavant destaca la creació d’escoles i centres de formació, programes d’atenció a les famílies, centres d’educació ambiental o la sensibilització davant la igualtat de gènere.

La mostra està en la Sala d’Exposicions del Jardí Botànic i l’entrada és gratuïta. L’horari de visita és de dilluns a divendres de 10 a 14 hores, i de 16 a 20 hores. Dissabtes i diumenges es pot veure fins a les 18 hores.

Més informació ACÍ.

Data d'actualització: 2 de de gener de 2012 11:38.

Llista de notícies