Màster Universitari en Ciència de Dades

Branca de coneixement: Enginyeria i Arquitectura

Àmbit de coneixement: Enginyeria informàtica i de sistemes

Centre: Escola Tècnica Superior d'Enginyeria

Codi titulació: 2262

Web específica del màster: www.uv.es/mcd

Universitats participants: Universitat de València

Crèdits totals del títol: 90

Obligatoris:65

Pràctiques externes10

Treball fi de màster:15

Cursos: 2

Places oferides: 25

Modalitat d'ensenyament: Presencial

Llengua docència: ------

Preu del crèdit primera matrícula:35.34€

Preu del crèdit primera matrículaper a estudiantat estranger no UE ni règim comunitari:70.68€

Comissió de Coordinació Acadèmica Emilo Soria Olivas (Director)
Julia Carmen Amorós López
Anna Martínez Gavara
Vicente Cerverón Lleó
Juan De Dios Montoro Pons
Consuelo Alandes López (PAS)

Interès acadèmic, científic o professional: Per a determinar la rellevància d’aquest màster cal anar a les competències que se li plantegen a un/a científic/a de dades. És un/a professional que ha de ser capaç de: a) Recopilar i emmagatzemar informació de forma òptima. Aquesta informació pot ser de qualsevol tipus (numèrica, text, imatges, vídeos…). A més, es pot veure afectada per les 5 V del conegut com a dades massives o big data (velocitat, varietat, volum, valor i veracitat). b) Visualitzar aquesta informació per extraure patrons de comportament dins de les dades. c) Establir agrupaments/patrons repetitius i regles de comportament dins de les dades. d) Determinar models de predicció per establir comportaments futurs. Totes aquestes característiques són les que defineixen un/a científic/a de dades, per tant, analitzant-les, s’observa que es necessita una formació multidisciplinària que englobe diferents àrees del coneixement. Cal destacar que aquests/aquestes professionals treballen en totes les àrees de la indústria, des de la farmacèutica fins a la de videojocs, passant per consultores, bancs, empreses basades en Internet, etc. Actualment hi ha una demanda important de científics i científiques de dades sota el paraigua del que es coneix com a business intelligence, customer experience, business analytics i big data, quatre termes que engloben gran part de la demanda d’analistes de dades orientades a aplicacions de negoci. Atesa aquesta alta demanda, en aquest màster es planteja una orientació cap a aquests temes perquè les persones que el cursen puguen tenir una ràpida incorporació laboral. Aquesta orientació sempre es realitzarà des del punt de vista d’una formació eminentment pràctica i d’aplicació directa dels mètodes d’anàlisi avançada de dades a aquest tipus de problemes.