Màster Universitari en Estudis Internacionals i Europeus

  • CE1: Que l'estudiant comprengui la configuració del sistema internacional i diferenciï les seves diferents etapes evolutives fins a la conformació dels nostres dies, analitzant l'estructura i el funcionament del sistema internacional actual; la seva atenció es focalitzarà en el procés de globalització d'índole econòmica.
  • CE2: Que l'estudiant avalue el sistema internacional vigent distingint actors i accions i valore la seva estructura i funcionament a la llum de les principals teories explicatives de les relacions internacionals per a extreure les conclusions oportunes a fi de proposar un diagnòstic propi del mitjà internacional.
  • CE3: Que l'estudiant analitze l'estructura d'actors públics del sistema internacional categoritzant cadascun d'ells i distingint les seves relacions entre si, posant, al seu torn, especial atenció en el procés d'integració europea a fi de comprendre la seva evolució, organització i actuació en l'escenari internacional a la llum del joc de poders que es troba vigent en aquest.
  • CE4: Que l'estudiant analitze l'estructura d'actors privats del sistema internacional identificant cadascun d'ells i diferenciant les seves relacions trasnacionals, posant, així mateix, especial atenció en el creixent paper exercit per les empreses en el context internacional a fi de valorar el seu protagonisme enfront dels poders públics tradicionals i fins i tot la seva superació.
  • CE5: Que l'estudiant avaluï les polítiques, els instruments i l'organització de l'acció exterior dels Estats, analitzant i comparat els seus resultats amb especial atenció a la duta a terme pels Estats europeus així com per les pròpies Organitzacions europees; en particular, l'acció exterior de la Unió Europea. Comprensió i anàlisi de les relacions diplomàtiques, la seva evolució, mitjans i mecanismes, valorant la seva pertinència en el sistema internacional actual.
  • CE6: Que l'estudiant valori les principals amenaces i desafiaments que es presenten a la seguretat internacional i distingeixi els principals problemes sorgits en aquest sector del sistema internacional en els nostres dies, definint les seves possibles respostes en el marc nacional, regional i universal. Anàlisi i valoració del principi de prohibició de l'amenaça/uso de la força armada i la seva interpretació per a respondre a nous problemes com el dels ciberatacs.
  • CE7: Que l'estudiant categoritze els principals mitjans -tant polítics com judicials- de resolució de controvèrsies internacionals i analitzi la seva aplicació en la pràctica a fi d'extreure conclusions sobre la seva utilització i resultats; valoració i crítica del manteniment de la pau i de les operacions que amb aquest objectiu estan desplegades, especialment, per les Nacions Unides.
  • CE8: Que l'estudiant valore el règim de la competència i analitze els abusos de poder en el mercat global i els seus efectes sobre aquest règim, així com la prohibició dels acords de caràcter restrictiu; especial anàlisi dels límits públics a la llibertat d'empresa i els seus efectes sobre el règim de la competència.
  • CE9: Que l'estudiant distingeixi les diferents llibertats de circulació (persones, béns, serveis i capitals) i la seva aplicació en el marc de la Unió Europea i avalue els efectes de les seves restriccions/prohibicions; especialment en aquest últim context. Anàlisi de la llibertat de circulació de treballadors així com d'establiment en l'entorn comunitari enjudiciant la seva incidència en l'àmbit nacional i posant-les en connexió amb les polítiques d'ocupació en tots dos casos. Comprensió i anàlisi dels elements específics de la fiscalitat europea.
  • CE10: Que l'estudiant analitzi els principals instruments internacionals per a la protecció dels drets de l'individu així com de la incriminació de certes de les seves conductes, comparant el resultat de la seva anàlisi amb les conclusions aconseguides per les jurisdiccions internacionals en la interpretació i l'aplicació d'aquests instruments, la qual cosa permetrà, al seu torn, que l'estudiant examini, compari i valori la jurisprudència d'aquestes institucions internacionals.
  • CE11: Que l'estudiant desenvolupe la dimensió pràctica dels temes/qüestionis abordats en la docència reglada mitjançant la identificació, la comunicació i la resolució de problemes que se suscitin en el desenvolupament de l'activitat/tasques que li siguin assignades, la qual cosa li permetrà comparar, valorar i, si escau, crear solucions als mateixos anticipant-se a aquests mitjançant la deguda planificació.
  • CE12: Que l'estudiant analitze un tema/problema concret aplicant les principals metodologies investigadores i fent ús de les fonts pertinents a fi de disseccionar/aprofundir en el mateix a fi de poder realitzar una avaluació dels seus termes i aconseguir així unes conclusions que, eventualment, permetan a l'estudiant presentar propostes de solució degudament raonades.