Màster Universitari en Pensament Filosòfic Contemporani

Branca de coneixement: Arts i Humanitats

Àmbit de coneixement: ------

Centre: Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació

Codi titulació: 2256

Web específica del màster: https://www.uv.es/mpfc

Universitats participants: Universitat de València

Crèdits totals del títol: 60

Obligatoris:9

Optatius:36

Treball fi de màster:15

Cursos: 1

Places oferides: 25

Modalitat d'ensenyament: Presencial

Llengua docència: ------

Preu del crèdit primera matrícula:35.34€

Preu del crèdit primera matrículaper a estudiantat estranger no UE ni règim comunitari:70.68€

Comissió de Coordinació Acadèmica Jordi Valor Abad (Director)
Josep Corbí Fernández de Ibarra
Edgar Maraguat Idarraga
Faustino Oncina Coves
Pablo Rychter Miras
Lorenzo Fontestad Sancasto (PAS)

Interès acadèmic, científic o professional: El màster en pensament filosòfic contemporani ofereix formació amb rigor filosòfic sobre idees, conceptes, corrents de pensament i debats dominants en els discursos públics contemporanis sobre filosofia, cultura, art, política, religió, ciència i tecnologia. El màster està obert a dues perspectives: una formativa i l’altra investigadora. La primera perspectiva està dirigida a fomentar en els estudiants el coneixement dels problemes principals i els debats contemporanis de rellevància filosòfica, així com la comprensió de les relacions de la filosofia amb diferents esferes de la cultura i el pensament. Aquesta perspectiva és d’interès especial per a graduats o llicenciats en Filosofia, Humanitats, Història, Història de l’Art, Ciències Polítiques, Sociologia, Periodisme, Comunicació Audiovisual, Filologia, Arquitectura i Belles Arts. La segona perspectiva pretén, a més, afavorir l’accés en condicions òptimes, dels estudiants que així ho desitgen, al Tercer Cicle d’estudis de Filosofia, és a dir, al doctorat. Recentment, hem renovat el pla d’estudis per tal de: (a) cobrir disciplines filosòfiques anteriorment desateses, com l’estètica, la filosofia moral i la filosofia política, i (b) incrementar l’optativitat per a facilitar que l’estudiant puga organitzar-se els estudis d’acord amb els seus interessos intel·lectuals. Eixides professionals: Tercer Cicle dels estudis de Filosofia; gestió cultural, gestió editorial, comunicació, crítica cultural i assessoria intel·lectual; investigació, especialment en ciències humanes i ciències socials; ensenyament de la filosofia i matèries afins a diferents nivells.