Màster Universitari en Psicogerontologia

  • Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i afrontar la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les conclusions (i els coneixements i les raons últimes que les sustenten) a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una forma que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma.
  • Conéixer a nivell avançat el procés d'envelliment normal i patològic des del punt de vista psicobiológico, cognitiu, personal i social.
  • Conéixer en profunditat els distints models d'avaluació, diagnòstic, intervenció i tractament en el camp de la Psicogerontología, així com les tècniques i procediments que d'ells es deriven.
  • Planificar, desenvolupar i supervisar el procés d'avaluació psicogerontológica en els diferents contextos i àmbits d'actuació.
  • Dissenyar, desenvolupar, supervisar i avaluar plans i programes d'intervenció i tractament psicogerontológico en funció de l'avaluació prèvia i de les variables individuals, socials i institucionals.
  • Mostrar habilitats de comunicació interpersonal i de maneig de les emocions adequades per a una interacció efectiva amb les persones majors, familiars, cuidadors i la resta de professionals implicats en l'atenció gerontológica.
  • Saber identificar i formular problemes d'investigació en el context del seu exercici professional, i contribuir al seu abordatge d'acord amb els mètodes, tècniques i procediments d'investigació propis de les ciències de la salut, socials i del comportament.
  • Saber identificar les implicacions ètiques de la seua actuació professional i ajustar-se a les obligacions deontològiques de la Psicologia i la resta de professions afins, mostrant un compromís ètic i professional en relació amb les responsabilitats cíviques, socials i globals.
  • Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problema a àmbits nous o poc coneguts dins dels contextos interdisciplinaris relacionats amb la Psicogerontología.
  • Saber obtindre, analitzar i sintetitzar informació especialitzada.
  • Mostrar un sentit crític raonable, curiositat intel·lectual i capacitat d'argumentació sobre problemes complexos.
  • Desenvolupar les habilitats en maneig de tecnologies de la informació i comunicació.
  • Desenvolupar la capacitat de treball autònom amb capacitat autocrítica.
  • Desenvolupar la capacitat per a treballar en grup i solucionar problemes de forma cooperativa.
  • Saber aplicar les teories sobre l'envelliment en la conceptualització dels casos i situacions concrets.
  • Ser capaç de planificar i desenvolupar una avaluació utilitzant els instruments i tècniques més convenients.
  • Ser capaç d'interpretar els resultats d'una avaluació i de fer un diagnòstic sobre les persones i/o situacions avaluades.
  • Saber elaborar informes i comunicar els resultats de les avaluacions amb diferents propòsits i per a diferents destinataris.
  • Saber planificar i desenvolupar programes d'intervenció seleccionant els objectius, els procediments i els instruments més apropiats en funció de les característiques del problema i del context.
  • Saber diseñar y desarrollar programas específicos relacionados con los trastornos psicológicos y los problemas sociales más frecuentes en personas mayores.
  • Saber assessorar i intervindre en l'àmbit familiar de les persones majors tant sanes com malaltes.
  • Saber dissenyar i planificar programes d'intervenció ambiental i social que ajuden a millorar la qualitat de vida de les persones majors.
  • Conéixer els recursos i l'organització del sistema d'atenció sociosanitària a les persones majors.
  • Saber adequar les actuacions al marc legal i administratiu corresponent i promoure els canvis que es consideren necessaris per a millorar l'atenció a les persones majors.
  • Saber identificar i formular problemes d'investigació i participar en el disseny i desenvolupament de projectes d'investigació en Psicogerontología.
  • Conéixer, aplicar i interpretar anàlisi de dades aplicats a l'estudi de l'envelliment.
  • Desenvolupar habilitats d'anàlisi, síntesi, argumentació i presentació d'interpretacions com també conclusions.