Doble Grau en Sociologia i en Ciències Polítiques i de l'Administració Pública

  • Que els estudiants hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé descansa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
  • Que els estudiants sàpien aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
  • Que els estudiants tinguen la capacitat d'arreplegar i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
  • Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants hagen desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • Elaborar informes i diagnòstics sobre problemàtiques socials.
  • Treballar en equip amb una perspectiva multidisciplinar.
  • Comunicar amb claredat de forma oral i escrita teories, problemàtiques i propostes de caràcter sociològic emprant les noves tecnologies de la informació i comunicació.
  • Aplicar els principis del codi deontològic professional de la Sociologia i desenrotllar el compromís enfront dels problemes socials.
  • Respectar i promocionar els drets fonamentals, la igualtat entre hòmens i dones, la igualtat d'oportunitats i la no discriminació, els valors democràtics i la sostenibilitat.
  • Gestionar fonts documentals i estadístiques referides a la realitat social
  • Aprendre de forma autònoma i desenrotllar la iniciativa en l'àmbit sociològic.
  • Analitzar la societat contemporània, la seua estructura i la seua dinàmica a partir dels conceptes i teories sociològiques.
  • Comprendre i analitzar l'evolució de la teoria sociològica i dels seus principals corrents i escoles.
  • Analitzar les relacions entre població, recursos i medi ambient i les condicions socials de la sostenibilitat.
  • Desenvolupar i integrar la perspectiva de gènere en l'estudi de la realitat social.
  • Realitzar estudis comparatius de l'estructura social espanyola i valenciana.
  • Analitzar les dades empíriques sobre l'estructura, el canvi i els problemes socials.
  • Descriure i explicar les desigualtats socials a partir de les teories i els indicadors socials i detectar els processos emergents.
  • Conéixer i utilitzar les fonts de dades secundàries útils per a la Sociologia.
  • Relacionar i integrar informació sobre els fenòmens socials provinent de fonts primàries i/o secundàries.
  • Analitzar els fenòmens socials adoptant una perspectiva multidisciplinària (sociològica, psicosocial, econòmica, política, històrica i antropològica) .
  • Comprendre l'organització politicoeconòmica i l'evolució històrica de les societats contemporànies en l'àmbit global i local, i la seua relació amb les dinàmiques i els processos socials.
  • Conéixer els instruments necessaris per a elaborar, executar i avaluar programes de polítiques públiques i projectes d'intervenció social.
  • Conéixer les institucions de la societat del benestar que contribuïxen a salvaguardar els drets socials.
  • Comprendre la diversitat cultural de les societats.
  • Conéixer els impactes i costos socials i ecològics dels projectes de desenrotllament.
  • Conéixer les ferramentes per a intervindre en situacions de crisi i conflictes socials.
  • Identificar i mesurar factors de vulnerabilitat social.
  • Conèixer i saber analitzar l'estructura i funcionament dels sistemes i processos polítics, els seus elements, així com la seua dimensió històrica, amb una atenció especial al sistema polític espanyol i al de la Unió Europea.
  • Conèixer i saber analitzar les característiques i pautes d'actuació dels principals actors polítics (partits, sindicats, grups d'interès i nous moviments socials).
  • Conèixer i saber analitzar els processos electorals, tant des del punt de vista institucional, com des del comportament dels actors col·lectius i individuals.
  • Conèixer i saber analitzar les pautes i tendències del comportament dels actors polítics col·lectius i dels ciutadans, els seus valors democràtics i els drets fonamentals.
  • Saber dissenyar i analitzar estratègies i campanyes polítiques, transmetre missatges i informació polítics i qüestions de debat públic.
  • Posseir coneixement i capacitat de comprensió de fets essencials, conceptes, principis i teories relatives a les ciències polítiques i de l'administració pública, així com l'espectre de les seues disciplines de referència.
  • Posseir les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors o millorar la seua formació amb un cert grau d'autonomia.
  • Conèixer i saber analitzar el disseny, la planificació, la gestió i l'avaluació de les polítiques públiques.
  • Conèixer i saber analitzar les polítiques de respecte a la igualtat entre homes i dones, així com d'igualtat d'oportunitats i no-discriminació, i de promoció de la solidaritat, la protecció ambiental i la cultura de la pau.
  • Plantejar, dissenyar i desenrotllar un projecte d'investigació sociològica.
  • Dissenyar i implementar plans i programes orientats a abordar problemes socials i avaluar els seus resultats.
  • Aplicar les tècniques quantitatives i qualitatives d'arreplega de dades sociològiques.
  • Efectuar anàlisis sociològiques de caràcter qualitatiu.
  • Conéixer i aplicar les tècniques estadístiques per a l'anàlisi de la realitat social.
  • Manejar programes i aplicacions informàtiques útils per a la Sociologia.
  • Capacitat per a relacionar i estructurar informació provinent de diverses fonts i d'integrar idees i coneixements de rellevància en les ciències polítiques i de l'administració pública.
  • Comunicar de forma efectiva, tant per escrit com oralment, coneixements, procediments, resultats i idees a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Usar de forma apropiada teories, procediments i eines en el desenvolupament professional de les ciències polítiques i de l'administració pública en un context real (especificació, disseny, implantació, desplegament i avaluació de solucions).
  • Conèixer les principals teories i enfocaments de la ciència política i de l'administració pública, així com de les idees i formes d'organització política.
  • Conèixer i saber analitzar l'estructura i funcionament de les administracions públiques.
  • Conèixer i saber analitzar la planificació, gestió i avaluació administrativa, així com la dels seus recursos financers, i ser capaç de dissenyar estratègies de millora organitzativa i assegurament de la qualitat dels serveis públics.
  • Conèixer i interpretar els marcs polítics i socials històrics per obtenir una major comprensió de la realitat actual i de la prospecció futura, manejar fonts documentals històriques, i establir anàlisis comparatives de continuïtat i discontinuïtat en situacions de canvi.
  • Conèixer i saber utilitzar els mètodes i tècniques d'anàlisis quantitatives i qualitatives, així com el mètode comparatiu, produint, recopilant, analitzant i interpretant dades de caràcter qualitatiu i quantitatiu, així com tècniques de gestió organitzativa en l'administració pública i dels ingressos i despeses públiques.
  • Conèixer i saber analitzar l'entorn econòmic, la dimensió econòmica del sector públic i les tècniques de gestió econòmica de projectes.
  • Reunir i interpretar, des d'una perspectiva antropològica, dades rellevants sobre la realitat social.
  • Saber analitzar escenaris d'actuació en política internacional, tant en relació amb organitzacions internacionals, elements de l'estat o actors polítics col·lectius
  • Saber elaborar informes i dictàmens, considerant simultàniament diferents variables d'índole política, sociològica, jurídica, econòmica, demogràfica, de gènere.