Grau en Criminologia
- Que els estudiants hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé descansa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
- Que els estudiants sàpien aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
- Que els estudiants tinguen la capacitat d'arreplegar i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
- Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
- Que els estudiants hagen desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Saber utilitzar un llenguatge tècnic que permeta expressar els conceptes correctament i des d'una perspectiva de gènere.
- Saber fer ús del mètode científic tant en els àmbits bàsics com aplicats.
- Saber aplicar tècniques i procediments per a la resolució de problemes i la presa de decisions.
- Tenir iniciativa creativa, promovent l'anàlisi crítica i esperit de lideratge amb capacitat de gestió i direcció.
- Ser capaç d'apreciar la complexitat i la diversitat del fenomen criminal.
- Ser capaç de treballar en equip amb altres professionals de l'activitat criminològica.
- Saber argumentar i expressar-se d'una manera coherent i intel·ligible de forma oral i escrita.
- Tenir una consciència crítica enfront de la realitat social i els problemes socials respectant els principis d'igualtat, drets humans, pau, accessibilitat universal, solidaritat i protecció mediambiental, tot això des d'una perspectiva de gènere.
- Saber utilitzar les tecnologies de la informació i comunicació en el maneig de dades.
- Saber elaborar un informe criminològic.
- Saber aplicar les teories criminològiques per explicar la delinqüència i poder prevenir la comissió de delictes.
- Saber interpretar les fonts i les bases de dades relacionades amb la criminalitat.
- Saber traslladar a un informe criminològic les dades psicològiques, socials i jurídics de rellevància criminològica.
- Saber seleccionar les dades amb rellevància criminològica que siguen útils per emetre una resolució judicial.
- Saber atendre les necessitats de la víctima, amb una referència especial a les víctimes de violència de gènere o als menors.
- Aportar dades i informes per al control i el seguiment de les mesures d'excarceració assessorant el jutjat de vigilància en les seues resolucions.
- Ser capaços d'elaborar informes per avaluar les situacions de risc dels menors, mesures aplicables als infractors i mesures de protecció als que estiguen en situació d'abandó.
- 8- Saber aplicar les teories criminològiques en l'elaboració de polítiques públiques centrades en la prevenció del delicte i l'atenció a la víctima.
- Saber fer estudis en barris marginals o d'acció social preferent, elaborant estratègies de prevenció i/o intervenció de la criminalitat.
- Saber plasmar en un informe els instruments idonis per a la reinserció social i la reducció dels efectes nocius de la presó.
- Saber aplicar les tècniques d'investigació adequades per a la persecució de delictes i la resolució de conflictes socials, garantint la seguretat ciutadana i els drets fonamentals.
- Saber assessorar en la interpretació i la valoració dels informes forenses.
- Saber dissenyar plans d'integració social, actuació urbanística i mediambiental, posant especial una atenció en els fenòmens socials excloents.
- Saber usar termes criminològics i de seguretat en llengua anglesa.
- Saber identificar la diversitat i la desigualtat social i les seues conseqüències en relació amb el fet delictiu, la victimització i les respostes davant el crim i la desviació.
- Saber dissenyar programes orientats a la prevenció de la reincidència i la victimització.
- Saber aplicar les tècniques i les estratègies per a l'avaluació i la predicció de la conducta criminal.
- Identificar els factors de risc delictiu en els il·lícits administratius i saber realitzar programes per a la seua prevenció.
- Saber aplicar tècniques criminològiques i mesures de seguretat específiques per a la protecció de les persones, dels béns i del medi.
- Ser capaç de dissenyar estratègies per resoldre conflictes concrets en els contextos penal i criminològic.
- Ser capaç d'aplicar els coneixements psicosocials a l'estudi i la comprensió de les noves formes de criminalitat.
- Ser capaç d'analitzar el delicte, el delinqüent i la víctima i dissenyar estratègies de prevenció i d'intervenció, des del respecte als drets humans, la igualtat entre homes i dones, la pau, la sostenibilitat, l'accessibilitat universal i el disseny per a tothom i els valors democràtics.
- Conocimiento: conocer los aspectos rutinarios y menos atractivos de la profesión
Actitud: saber asumir la diversidad de tareas que conlleva cada función profesional.
Indicadores: se evaluará las tareas más rutinarias realizadas y su actitud profesional frente a ellas.
- Conocimiento: conocer las distintas problemáticas criminológicas y los recursos necesarios para su evaluación.
Habilidad: Saber detectar necesidades y situaciones que requieran la intervención del criminólogo.
Indicadores: el estudiante deberá resolver supuestos prácticos sobre búsqueda de recursos
- Conocimiento: Conocer los principales indicadores criminológicos.
Habilidad: saber interpretar los datos con relevancia criminológica para poder aplicarlos en la práctica profesional.
Indicadores: el estudiante debe señalar los métodos de investigación utilizados y su aplicación práctica.
- Conocimiento: conocer técnicas de trabajo en equipo.
Habilidad: utilizar estrategias de cooperación con otros profesionales: respeto, negociación, colaboración...
Indicadores: el alumno debe reflejar en la memoria y tutorías la coordinación con otros profesionales.
- Conocimiento: Conocer el componente ético y los principios deontológicos del ejercicio de la profesión.
Habilidades: ejercer la profesión con respeto a los derechos humanos, principios éticos y deontológicos correspondientes, en el marco de una cultura de paz e igualdad.
Indicadores: El alumno debe reflejar en su memoria el desarrollo de su actividad de forma respetuosa con los derechos fundamentales.
- Conocimiento: conocer la estructura y funcionamiento del centro donde se desarrollan las prácticas.
Habilidad: saber desenvolverse dentro de la organización o centro en que se ha desarrollado la práctica.
Indicadores: en la memoria presentada tiene que constar una descripción detallada de la organización y funciones del lugar de prácticas.
- Conocimiento: Saber gestionar las relaciones profesionales con los interesados/ afectados.
Habilidad: relacionarse adecuadamente con empatía, asertividad...
Indicadores: referencias expresadas en el informe del tutor externo.
- Conocimiento: conocer los métodos de intervención a las problemáticas criminológicas.
Habilidad: saber aplicar estrategias de intervención.
Indicadores: el estudiante deberá resolver supuestos prácticos relativos a la aplicación de los recursos encontrados.
- Conocimiento: conocer los límites de actuación profesional en el ámbito de la criminología, seguridad, e investigación privada.
Habilidad: saber ejercer la profesión en el marco de la legislación vigente
Indicadores: Se ha de acreditar la utilización de técnicas profesionales legítimas.