Grau en Educació Social
- Que els estudiants hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé descansa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
- Que els estudiants sàpien aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
- Que els estudiants tinguen la capacitat d'arreplegar i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
- Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
- Que els estudiants hagen desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Capacitat d'anàlisi i síntesi.
- Capacitat d'organització i planificació.
- Capacitat de comunicació professional oral i escrita en les llengües pròpies de la Universitat de València.
- Capacitat de comunicació en una llengua estrangera.
- Capacitat d'utilització de les TIC en l'àmbit d'estudi i en el context professional.
- Capacitat de gestió de la informació.
- Capacitat de resolució de problemes i presa de decisions.
- Capacitat crítica i autocrítica.
- Capacitat de treballar en equips multi- i interdisciplinaris.
- Capacitat per a integrar-se i comunicar-se amb experts d'altres àrees i en diferents contextos.
- Reconeixement i respecte per la diversitat i foment de la interculturalitat.
- Capacitat per a desenvolupar, promoure i dinamitzar habilitats de comunicació interpersonal.
- Compromís ètic actiu amb els drets humans, la igualtat entre homes i dones i la sostenibilitat.
- Capacitat d'aprenentatge autònom al llarg de la vida.
- Capacitat d'adaptació a situacions noves.
- Desenvolupament de la innovació i la creativitat en la pràctica professional.
- Iniciativa i esperit emprenedor.
- Compromís amb la identitat, el desenvolupament i l'ètica professional.
- Capacitat per a realitzar investigació educativa en diferents contextos.
- Capacitat per a reconèixer i valorar els processos afectius.
- Gestió de la qualitat.
- En aquesta matèria s'apliquen totes les competències del pla d'estudis.
- Comprendre els referents teòrics que constitueixen l'ésser humà com a protagonista de l'educació.
- Conèixer i comprendre els sistemes educatius i formatius actuals en el context internacional.
- Conèixer i interpretar els processos històrics dels sistemes, institucions i organitzacions d'educació i formació.
- Conèixer i analitzar les polítiques educatives, el seu desenvolupament legislatiu i la seua incidència en les reformes socioeducatives.
- Conèixer i comprendre els processos d'ensenyament aprenentatge i la seva incidència en la formació i desenvolupament integral de les persones i comunitats.
- Conèixer els principis i fonaments de l'atenció a la diversitat.
- Diagnosticar necessitats, situacions complexes i possibilitats de les persones per fonamentar les accions educatives.
- Ser capaç d'identificar el grau de desenvolupament d'un subjecte en totes les seues dimensions.
- Realitzar estudis prospectius i avaluatius sobre característiques, necessitats i demandes educatives.
- Elaborar instruments per a la recollida i l'anàlisi d'informació educativa.
- Dissenyar plans, programes, projectes accionis i recursos educatius en diferents contextos.
- Aplicar i coordinar programes i metodologies educatives de desenvolupament personal, social i professional.
- Desenvolupar i coordinar intervencions educatives amb persones o grups, amb necessitats educatives especials, en situacions de risc, de desigualtat o discriminació per raó de gènere, classe, ètnia, edat, discapacitat i/o religió.
- Dissenyar i desenvolupar processos de participació social i desenvolupament comunitari.
- Intervenir en projectes i serveis socioeducatius i comunitaris.
- Dirigir i coordinar plans, programes i projectes socioeducatius.
- Elaborar i gestionar mitjans i recursos per a la intervenció socioeducativa.
- Promoure processos de dinamització cultural i social.
- Intervenir en situacions de risc i conflicte.
- Formar agents i docents d'intervenció socioeducativa i comunitària.
- Exercir la docència en diferents contextos socioeducatius.
- Facilitar i gestionar la cooperació en els processos educatius i professionals.
- Assessorar en l'elaboració i aplicació de plans, programes, projectes i mitjans didàctics i activitats socioeducatives.
- Assessorar i acompanyar individus i grups en processos de desenvolupament socioeducatiu.
- Gestionar i coordinar entitats, equipaments i grups, d'acord amb diferents contextos i necessitats.
- Identificar i emetre judicis raonats sobre problemes socioeducatius per millorar la pràctica professional en contextos no formals.
- Dissenyar i implementar processos d'avaluació de programes i estratègies d'intervenció socioeducativa en diversos contextos.
- Supervisar i avaluar plans, programes, projectes i centres.
- Elaborar i interpretar informes tècnics, d'investigació i d'avaluació sobre accions, processos i resultats educatius.
- Organitzar i gestionar centres, institucions, serveis i recursos educatius i formatius.
- En aquesta matèria s'apliquen totes les competències del pla d'estudis.