Acte d'obertura curs 2023-2024.

Grau en Educació Social

  • Que els estudiants hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé descansa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
  • Que els estudiants sàpien aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
  • Que els estudiants tinguen la capacitat d'arreplegar i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
  • Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants hagen desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • Capacitat d'organització i planificació.
  • Capacitat de comunicació professional oral i escrita en les llengües pròpies de la Universitat de València.
  • Capacitat de comunicació en una llengua estrangera.
  • Capacitat d'utilització de les TIC en l'àmbit d'estudi i en el context professional.
  • Capacitat de gestió de la informació.
  • Capacitat de resolució de problemes i presa de decisions.
  • Capacitat crítica i autocrítica.
  • Capacitat de treballar en equips multi- i interdisciplinaris.
  • Capacitat per a integrar-se i comunicar-se amb experts d'altres àrees i en diferents contextos.
  • Reconeixement i respecte per la diversitat i foment de la interculturalitat.
  • Capacitat per a desenvolupar, promoure i dinamitzar habilitats de comunicació interpersonal.
  • Compromís ètic actiu amb els drets humans, la igualtat entre homes i dones i la sostenibilitat.
  • Capacitat d'aprenentatge autònom al llarg de la vida.
  • Capacitat d'adaptació a situacions noves.
  • Desenvolupament de la innovació i la creativitat en la pràctica professional.
  • Iniciativa i esperit emprenedor.
  • Compromís amb la identitat, el desenvolupament i l'ètica professional.
  • Capacitat per a realitzar investigació educativa en diferents contextos.
  • Capacitat per a reconèixer i valorar els processos afectius.
  • Gestió de la qualitat.
  • En aquesta matèria s'apliquen totes les competències del pla d'estudis.
  • Comprendre els referents teòrics que constitueixen l'ésser humà com a protagonista de l'educació.
  • Conèixer i comprendre els sistemes educatius i formatius actuals en el context internacional.
  • Conèixer i interpretar els processos històrics dels sistemes, institucions i organitzacions d'educació i formació.
  • Conèixer i analitzar les polítiques educatives, el seu desenvolupament legislatiu i la seua incidència en les reformes socioeducatives.
  • Conèixer i comprendre els processos d'ensenyament aprenentatge i la seva incidència en la formació i desenvolupament integral de les persones i comunitats.
  • Conèixer els principis i fonaments de l'atenció a la diversitat.
  • Diagnosticar necessitats, situacions complexes i possibilitats de les persones per fonamentar les accions educatives.
  • Ser capaç d'identificar el grau de desenvolupament d'un subjecte en totes les seues dimensions.
  • Realitzar estudis prospectius i avaluatius sobre característiques, necessitats i demandes educatives.
  • Elaborar instruments per a la recollida i l'anàlisi d'informació educativa.
  • Dissenyar plans, programes, projectes accionis i recursos educatius en diferents contextos.
  • Aplicar i coordinar programes i metodologies educatives de desenvolupament personal, social i professional.
  • Desenvolupar i coordinar intervencions educatives amb persones o grups, amb necessitats educatives especials, en situacions de risc, de desigualtat o discriminació per raó de gènere, classe, ètnia, edat, discapacitat i/o religió.
  • Dissenyar i desenvolupar processos de participació social i desenvolupament comunitari.
  • Intervenir en projectes i serveis socioeducatius i comunitaris.
  • Dirigir i coordinar plans, programes i projectes socioeducatius.
  • Elaborar i gestionar mitjans i recursos per a la intervenció socioeducativa.
  • Promoure processos de dinamització cultural i social.
  • Intervenir en situacions de risc i conflicte.
  • Formar agents i docents d'intervenció socioeducativa i comunitària.
  • Exercir la docència en diferents contextos socioeducatius.
  • Facilitar i gestionar la cooperació en els processos educatius i professionals.
  • Assessorar en l'elaboració i aplicació de plans, programes, projectes i mitjans didàctics i activitats socioeducatives.
  • Assessorar i acompanyar individus i grups en processos de desenvolupament socioeducatiu.
  • Gestionar i coordinar entitats, equipaments i grups, d'acord amb diferents contextos i necessitats.
  • Identificar i emetre judicis raonats sobre problemes socioeducatius per millorar la pràctica professional en contextos no formals.
  • Dissenyar i implementar processos d'avaluació de programes i estratègies d'intervenció socioeducativa en diversos contextos.
  • Supervisar i avaluar plans, programes, projectes i centres.
  • Elaborar i interpretar informes tècnics, d'investigació i d'avaluació sobre accions, processos i resultats educatius.
  • Organitzar i gestionar centres, institucions, serveis i recursos educatius i formatius.
  • En aquesta matèria s'apliquen totes les competències del pla d'estudis.