Grau en Història
- Que els estudiants tinguen la capacitat d'arreplegar i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
- Que els estudiants sàpien aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
- Que els estudiants hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé descansa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
- Consciència dels mètodes i problemes de les diferents branques de la investigació històrica: econòmica, social, política, cultural, de gènere, etc.
- Consciència de les diferents perspectives historiogràfiques en els diversos períodes i contextos.
- Consciència dels temes i problemes del debat historiogràfic dels nostres dies.
- Capacitat de llegir textos historiogràfics o documents originals en la pròpia llengua.
- Coneixement i habilitat per a usar els instruments de recopilació d'informació, com catàlegs bibliogràfics, instruments d'arxiu i referències electròniques.
- Coneixement i habilitat per a usar les tècniques específiques necessàries per a estudiar documents de determinats períodes.
- Habilitat per a la utilització de catàlegs bibliogràfics i altres recursos per a l'obtenció d'informació històrica.
- Capacitat d'identificar i utilitzar apropiadament fonts d'informació per a la investigació històrica.
- Desenvolupar un esperit analític i crític per conèixer l'obra d'art, interpretar el llenguatge de les seues formes, apreciar els seus valors estètics, identificar els seus components físics i tècnics, i extraure'n informacions sobre la cultura que l'ha generada.
- Coneixement dels diferents llenguatges artístics en el seu component formal, tècnic i cultural, al llarg del temps i en diferents espais, per mostrar les condicions que incideixen en el resultat final de l'obra i la seua recepció
- Comprensió dels conceptes bàsics de la teoria de la història de l'art.
- Interpretació de plantes i alçats d'edificis.
- Interpretació de les obres artístiques a partir de l'anàlisi iconogràfica.
- Capacitat per a dissenyar un projecte docent per a l'ensenyament secundari.
- Capacitat per a aplicar els coneixements teòrics adquirits en la pràctica docent en l'ensenyament secundari.
- Capacitat d'aplicar els coneixements a la pràctica.
- Coneixements dels espais geogràfics regionals.
- Coneixements de geografia humana, econòmica i social.
- Coneixements de geografia física i medi ambient.
- Coneixements d'ordenació del territori.
- Ordenar, sintetitzar i utilitzar la informació geogràfica com a instrument de coneixement i interpretació del territori.
- Combinar les dimensions temporal i espacial en l'explicació dels processos socioterritorials.
- Interrelacionar el medi físic i ambiental amb l'esfera social i humana.
- Interrelacionar els fenòmens a diferents escales territorials.
- Explicar la diversitat de llocs, regions i localitzacions.
- Comprendre les relacions espacials.
- Capacitat de llegir, analitzar i interpretar el registre arqueològic
- Habilitat per a comentar, anotar o editar correctament textos i documents d'acord amb els cànons crítics de la disciplina
- Habilitat d'exposar de forma narrativa els resultats de la investigació d'acord amb els cànons crítics de la disciplina
- Capacitat d'identificar i utilitzar apropiadament fonts d'informació per a la investigació històrica
- Coneixement de les tècniques específiques necessàries per estudiar documents de determinats períodes (v. gr. paleografia o epigrafia)
- Coneixement dels mètodes i problemes de les diferents branques de la investigació històrica: econòmica, social, política, cultural, de gènere, etc.
- Coneixement i habilitat per a usar mètodes i tècniques d'altres ciències socials i humanes
- Coneixement de la història universal o mundial
- Coneixement de la història europea
- Coneixement de la història nacional pròpia
- Coneixement de la història local
- Coneixement de llengües antigues
- Capacitat per a manejar els recursos i tècniques informàtiques i d'Internet en elaborar dades històriques o relacionades amb la història (mètodes estadístics, bases de dades, etc...)
- Habilitat per a usar els instruments de recopilació d'informació, com catàlegs bibliogràfics, inventaris d'arxiu i referències electròniques
- Capacitat de llegir textos historiogràfics o documents originals en una altra llengua
- Capacitat de transcriure, resumir i catalogar informació de forma pertinent
- Capacitat de comunicar-se i argumentar en forma oral i escrita en la pròpia llengua, d'acord amb la terminologia i les tècniques usades en la professió
- Coneixement detallat d'un o més períodes específics del passat de la humanitat
- Coneixement del marc diacrònic general del passat
- Consciència que el debat i la investigació històrics estan en contínua construcció
- Consciència i respecte pels punts de vista que es deriven d'altres antecedents culturals o nacionals
- Coneixement crític de les diferents perspectives historiogràfiques en els diversos períodes i contextos
- Consciència crítica de la relació entre els esdeveniments i processos actuals i el passat
- Sensibilitat envers temes mediambientals
- Coneixement d'una llengua estrangera
- Iniciativa i esperit emprenedor
- Aprenentatge autònom
- Presa de decisions
- Creativitat
- Treball en equip
- Habilitats interpersonals
- Resolució de problemes
- Compromís amb els valors democràtics i la cultura de la pau
- Compromís amb el principi d'accessibilitat universal
- Compromís amb el principi d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones
- Valoració i respecte per la diversitat i la multiculturalitat
- Capacitat d'abstracció, anàlisi i síntesi
- Compromís ètic
- Adaptació a noves situacions
- Capacitat crítica i autocrítica
- Capacitat d'organització i planificació
- Motivació per la qualitat
- Que els estudiants hagen desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.