Acte d'obertura curs 2023-2024.

Grau en Logopèdia

  • Coneixement de l'anatomia dels òrgans del parla, audició i veu.
  • Coneixement de la fisiologia dels òrgans del parla, audició i veu.
  • Realitzar interconsultes i derivacions a altres professionals de la salut i l'educació.
  • Coneixement del desenvolupament normal del llenguatge.
  • L'alumne/a coneixerà els diferents trastorns neuropsicològics, les tècniques per al seu diagnòstic i les seues etiologies principals.
  • L'alumne/a podrà realitzar una valoració neuropsicològica abreujada a una persona voluntària real.
  • L'alumne/a estarà capacitat/ada per a emetre un informe neuropsicològic d'un cas clínic real.
  • L'alumne/a coneixerà la mecànica de passar proves neuropsicològiques.
  • Conèixer els processos psicolingüístics i altres processos psicològics bàsics que donen suport a les tècniques d'intervenció logopèdica.
  • Conèixer la professió i l'estatus legal del logopeda.
  • Conèixer les diferents etapes evolutives de l'ésser humà.
  • Conèixer el desenvolupament del llenguatge i la comunicació.
  • Adaptar la seua actuació a les diferents etapes evolutives de l'ésser humà, incloent-hi la perspectiva de gènere.
  • Comprendre l'organització dels serveis de logopèdia en l'àmbit educatiu.
  • Certificar les constatacions que realitze en l'exercici de la professió, respecte al diagnòstic, pronòstic i tractament logopèdic en l'àmbit educatiu.
  • Organitzar, supervisar, dirigir i integrar activitats relacionades amb l'exercici professional en l'àrea d'educació.
  • Redactar informes de seguiment i finalització de tractaments en l'àmbit educatiu.
  • Participar en l'elaboració, execució i avaluació de programes col·lectius d'educació.
  • Capacitat per a treballar en l'entorn escolar formant part de l'equip docent.
  • Avaluar i dissenyar estratègies per a la millora de les capacitats comunicatives en entorns educatius formals.
  • Conèixer els fonaments lingüístics de la intervenció logopèdica i diferenciar les unitats pròpies dels nivells gramaticals i pragmàtics.
  • Identificar els diferents components del llenguatge i les relacions lingüístiques que pot afectar un dèficit.
  • Conèixer els diferents nivells de descripció de l'estructura de les llengües catalana i espanyola.
  • Conèixer els principis del mètode científic i les característiques dels diferents mètodes utilitzats en logopèdia i les seues tècniques d'anàlisis.
  • Conèixer els diferents dissenys d'investigació, els procediments de formulació i contrast d'hipòtesis i la interpretació dels resultats.
  • Ser capaç d'aplicar el coneixement metodològic per resoldre els problemes plantejats en la pràctica professional.
  • Ser capaç de recollir, analitzar i interpretar dades mitjançant programes estadístics i altres tecnologies de la informació.
  • Avaluar la pròpia intervenció professional per optimitzar-la.
  • Conèixer els diferents mètodes d'exploració de l'audició.
  • Conèixer els mètodes d'exploració de l'aparell vestibular.
  • Conèixer el concepte de screening auditiu i la seua aplicació.
  • Conèixer el funcionament de la pròtesi auditiva i de l'implant coclear.
  • Avaluar, diagnosticar, pronosticar, rehabilitar i prevenir els trastorns de la comunicació associats a disfuncions cognitives.
  • Coneixement de la semiologia laberíntica: la hipoacúsia i els símptomes que l'acompanyen en la patologia otològica.
  • Conèixer dels tipus d'hipoacúsia i les formes de classificar-les.
  • Conèixer les patologies otològiques que poden provocar hipoacúsia.
  • Conèixer el diagnòstic i el tractament de les patologies que afecten l'audició i en particular de les pròtesis auditives i dels implants coclears.
  • Conèixer la neurologia i neuropsicologia del llenguatge, la parla, l'audició i la veu.
  • Autonomia i responsabilitat en la presa de decisions.
  • Conèixer els trastorns del desenvolupament de la comunicació i el llenguatge.
  • Conèixer la terminologia i la descripció dels trastorns de la parla.
  • Conèixer l'etiologia i la classificació dels trastorns de la parla.
  • Reconèixer i discriminar entre la varietat de trastorns de l'articulació.
  • Reconèixer i discriminar entre la varietat de trastorns de la fluïdesa.
  • Conèixer els trastorns de la lectoescriptura.
  • L'alumne/a coneixerà els diferents trastorns neurodegeneratius vinculats a la intervenció logopèdica.
  • L'alumne/a podrà realitzar una valoració neuropsicològica sobre un pacient amb trastorn neurodegeneratiu.
  • L'alumne/a estarà capacitat/a per a emetre un informe neuropsicològic d'un cas clínic real de pacient amb trastorn neurodegeneratiu.
  • Aplicar els tractaments logopèdics amb els mètodes, tècniques i recursos més eficaços i adequats en la intervenció primerenca.
  • Dissenyar, implantar i avaluar accions de prevenció dels trastorns de la veu.
  • Aplicar els tractaments logopèdics amb els mètodes, tècniques i recursos més eficaços adequats a la patologia vocal que presenta cada pacient.
  • Adaptar la seua actuació a les diferents etapes evolutives de l'ésser humà en la patologia de la veu.
  • Conèixer les tècniques i instruments d'avaluació i diagnòstic en trastorns de la veu.
  • Conèixer les tècniques i instruments d'avaluació i diagnòstic en patologia de l'audició.
  • Conèixer els principis, funcions i procediments de la intervenció logopèdica en patologia de l'audició.
  • Explorar, avaluar i diagnosticar, si és el cas, els trastorns de la comunicació i el llenguatge derivats de la patologia auditiva i establir un pronòstic d'evolució.
  • Aplicar els tractaments logopèdics amb els mètodes, tècniques i recursos més eficaços i adequats en funció de la patologia auditiva.
  • Conèixer els principis, funcions i procediments de la intervenció logopèdica en els trastorns del desenvolupament.
  • Seleccionar sistemes alternatius i augmentatius de comunicació adaptats a les necessitats d'infants amb trastorns en el desenvolupament de la comunicació i el llenguatge.
  • Conèixer la intervenció logopèdica en els trastorns fonètics i fonològics; els trastorns de la fluïdesa de la parla; les disàrtries; i les disglòssies.
  • Saber realitzar la intervenció logopèdica en els diferents trastorns de parla.
  • Conèixer les tècniques i instruments d'avaluació i diagnòstic de trastorns de la lectoescriptura.
  • Conèixer els principis, funcions i procediments de la intervenció en trastorns de la lectoescriptura.
  • Dissenyar, implementar i avaluar accions de prevenció dels trastorns de la lectoescriptura.
  • Explorar, avaluar i diagnosticar els trastorns de la lectoescriptura i establir un pronòstic d'evolució.
  • Aplicar els tractaments logopèdics amb els mètodes, tècniques i recursos més eficaços i adequats en els trastorns d'etiologia central.
  • Conèixer els processos psicolingüístics i altres processos psicològics bàsics que donen suport a les tècniques d'intervenció logopèdica en els trastorns d'etiologia central.
  • L'alumne/a coneixerà les diferents tècniques d'intervenció en trastorns neurodegeneratius vinculats a la logopèdia
  • L'alumne/a podrà programar una intervenció en un cas clínic neurodegeneratiu.
  • L'alumne/a coneixerà les diferents tècniques d'intervenció en dany cerebral sobrevingut.
  • L'alumne/a podrà programar una intervenció en un cas clínic de dany cerebral sobrevingut.
  • Facilitar l'aprenentatge de sistemes alternatius i augmentatius de comunicació. així com el disseny i l'ús de pròtesis i ajudes tècniques necessàries.
  • Coneixements d'informàtica relatius a l'àmbit d'estudi.
  • Consolidar els fonaments lingüístics de la intervenció logopèdica, i diferenciar les unitats pròpies dels nivells gramaticals i pragmàtics en espanyol i català
  • Integrar l'anàlisi dels diferents nivells lingüístics a partir d'una única mostra de dades lingüístiques deficitàries.
  • Realitzar la transcripció de converses en espanyol i català.
  • Familiaritzar-se amb el mètode etnogràfic d'investigació i amb dades validesa ecològica.
  • Distingir construccions correctes i desviades de l'espanyol i el català en els diferents nivells de descripció lingüística, així com el seu reflex en tests i protocols.
  • Identificar correspondències entre les activitats proposades en tests i protocols i les categories verbals que pretenen avaluar o rehabilitar.
  • Aprendre a establir correspondències clares entre procediments d'avaluació i intervenció, i les categories o unitats lingüístiques concretes en què incideixen.
  • Conèixer la professió i l'estatus legal del logopeda.
  • Preocupació per garantir la qualitat de l'actuació professional.
  • Treballar en els entorns escolar, assistencial i sanitari formant part de l'equip professional o assessorar en l'elaboració, execució de polítiques d'atenció i educació amb persones amb deficiència auditiva.
  • Ser capaços de dur a terme la rehabilitació del trastorn de la parla i del llenguatge en diferents pacients.
  • Ser capaços de determinar les característiques de la valoració funcional i integral del comportament vocal.
  • Tenir capacitat per a ensenyar al pacient l'aplicació d'un programa fisioteràpic determinat en patologies relacionades amb alteracions de la parla i deglució, fonamentalment.
  • Ser competents en la valoració de les alteracions orofacials, de gran importància en la pràctica logopèdica.
  • Conèixer els objectius, continguts curriculars i criteris d'avaluació de l'educació primària i secundària obligatòria
  • Conèixer l'organització dels centres d'educació primària i secundària obligatòria i la diversitat d'accions que comprèn el seu funcionament.
  • Adaptar la seua actuació a les etapes evolutives corresponents a l'educació primària i secundària
  • Conèixer els fonaments educatius i de l'aprenentatge que donen suport a les tècniques d'intervenció logopèdica
  • Comunicar-se correctament en les llengües pròpies de la comunitat autònoma on exercisca
  • Conèixer els objectius, continguts curriculars i criteris d'avaluació de l'educació infantil
  • Conèixer l'organització de les escoles d'educació infantil i la diversitat d'accions que comprèn el seu funcionament.
  • Conèixer l'evolució del llenguatge en la primera infància, saber identificar possibles disfuncions i vetlar per la seua correcta evolució.
  • Participar en l'elaboració, execució i avaluació de programes col·lectius d'intervenció lingüística en l'educació infantil
  • Adaptar la seua actuació a l'etapa infantil
  • Millorar les habilitats comunicatives en els infants
  • Aplicar els tractaments logopèdics amb els mètodes, tècniques i recursos més eficaços i adequats en funció de la patologia orofacial