Acte d'obertura curs 2023-2024.

Màster Universitari en Química Teòrica i Modelització Computacional (Erasmus Mundus)

  • L'estudiant coneix teories i mètodes de càlcul associats a processos cinètics i avalua críticament la seua aplicabilitat al càlcul de constants de velocitat.
  • El estudiante comprende y maneja las herramientas matemáticas requeridas para el desarrollo de la Química Teórica en sus aspectos fundamentales y sus aplicaciones.
  • El estudiante es capaz de discernir entre los diferentes métodos existentes y cómo seleccionar el más adecuado para cada problema.
  • L'estudiant entén els principis bàsics de les metodologies "ab initio" i Teoria dels Funcionals de la Densitat.
  • L'estudiant és capaç de desenrotllar programes eficients en Fortran a fi d'utilitzar les dites ferramentes en el seu treball quotidià.
  • Els estudiants manegen les tècniques més usuals de programació en física i en química i està familiaritzat amb les ferramentes de càlcul essencials en estes àrees.
  • L'estudiant està familiaritzat amb els postulats fonamentals de la Mecànica Quàntica necessaris per a un bon enteniment dels mètodes més comuns utilitzats en química quàntica.
  • El estudiante posee la base matemática necesaria para el correcto tratamiento de la simetría en átomos, moléculas y sólidos, con énfasis en las posibles aplicaciones.
  • El estudiante debe saber calcular funciones de partición y aplicar las estadísticas cuánticas y la clásica a los sistemas ideales de interés en Química.
  • L'estudiant comprén la base de la Mecànica Estadística formulada a partir de les col·lectivitats.
  • El estudiante debe ser capaz de mantener una conversación en una lengua extranjera, normalmente inglés, y se expresa correctamente tanto en forma oral como escrita.
  • El estudiante debe ser capaz de desenvolverse oralmente, en una lengua extranjera, en diferentes contextos de la vida cotidiana.
  • Presentar públicamente los resultados de una investigación, comunican las conclusiones a un tribunal especializado, personas u organizaciones interesadas y debate con sus miembros aspectos relativos a los mismos.
  • Ser capaç de realitzar una contribució a través d'una investigació original que amplie les fronteres del coneixement en simulació Química, desenrotllant un corpus substancial, que meresca, almenys en part, la publicació referenciada a nivell nacional.
  • L'estudiant té capacitat de generar noves idees.
  • Manejar las principales fuentes de información científica, siendo capaces de buscar información relevante en internet, de las bases de datos bibliográficas y de la lectura crítica de trabajos científicos.
  • Conocer, manejar e interpretar las técnicas computacionales más comunes empleadas en la resolución de problemas químicos.
  • Comprender los fundamentos teóricos y prácticos de técnicas con las que puede analizar la estructura electrónica, morfológica y estructural de un compuesto.
  • Adquirir una visió global de les distintes aplicacions de la Química Teòrica i modelització en camps de la Química, Bioquímica, Ciències de Materials, Astrofísica i Catàlisi.
  • Ampliar i/o adquirir coneixement dels mètodes bàsics de la Química Quàntica i avaluar críticament la seua aplicabilitat.
  • L'estudiant demostra el seu coneixement i comprensió dels fets aplicant conceptes, principis i teories relacionades amb la Química Teòrica i Modelització Computacional.
  • L'estudiant posseïx raonament crític.
  • L'estudiant és organitzat en el treball i sap gestionar el temps.
  • L'estudiant posseïx capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • El estudiante es capaz de trabajar en equipo tanto a nivel multidisciplinar como con sus propios pares.
  • L'estudiant és capaç de resoldre problemes i prendre decisions.
  • L'estudiant és capaç d'adaptar-se a diferents entorns culturals.
  • Els estudiants han de ser capaços de fomentar, en contextos acadèmics i professionals, l'avanç tecnològic i científic dins d'una societat basada en el coneixement i en el respecte a: a) els drets fonamentals i d'igualtat d'oportunitats entre hòmens i dones, b) els principis d'igualtat d'oportunitats i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i c) els valors propis d'una cultura de pau i de valors democràtics.
  • Coneixement d'una llengua estrangera
  • Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una forma que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les conclusions (i els coneixements i les raons últimes que les sustenten) a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i afrontar la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • L'estudiant està familiaritzat amb les tècniques computacionals que, basades en la mecànica i dinàmica molecular, són la base del disseny de molècules d'interés en camps com ara farmacologia, petroquímica, etc.
  • Conéixer i avaluar críticament l'aplicabilitat dels mètodes avançats de la Química Quàntica als sistemes cuasidegenerados, com ara, sistemes amb metalls de transició o estats excitats (la seua espectroscòpia i reactivitat) .
  • Conéixer les teories i els mètodes de càlcul per a l'estudi de sòlids i superfícies; avaluació crítica de la seua aplicabilitat a problemes de catàlisi, magnetisme, conductivitat, etc.
  • Conéixer l'existència de tècniques computacionals avançades com ara: canalització d'instruccions i dades, processadors superescalar i multiescalares, operacions en cadena, plataformes en paral·lel, etc.
  • Saber analitzar i comprendre el funcionament dels distints tipus de societats. Identificar el tipus social més adequat donades les necessitats dels socis que integraran la societat i l'activitat econòmica a desenvolupar.