
La Universitat de València va reduir el seu pressupost en 2011 en 25 milions de euros. Així consta en la liquidació dels comptes corresponents a l’esmentat exercici. La institució acadèmica porta quatre anys aplicant polítiques d’austeritat i reduint el seu pressupost, tal com ha recordat el gerent, Joan Oltra, durant el Consell de Govern celebrat dijous. El Consell ha aprovat la liquidació, i també el Reglament de Funcionament de la Bústia de Suggeriments, Queixes i Felicitacions de la Universitat.
El principal estalvi en els comptes de la Universitat de València de 2011 s’ha registrat en el capítol d’inversions (-20,5%). També en personal s’ha reduït un 0,3%, mentre en despeses de funcionament s’ha registrat un increment de l’1,6%, molt per davall de la inflació de l’exercici, que es va situar en el 2,37%.
Amb aquestes xifres, el pressupost liquidat de 2011 se situa en 386,599 milions d’euros, mentre en 2010 va ser de 411. El grau d’execució va ser del 73,2%, i el grau de compliment del 86,1%.
Amb data de 31 de desembre de 2011, l’endeutament total de la Universitat va arribar als 238 milions, 34 més que l’exercici precedent. En aquella data, el deute de la Generalitat amb la Universitat de València per subvenció corrent es va situar en els 223,849 milions d’euros (per 178,686 de l’any 2010).
El total de despeses financeres de la institució va ser de 10,328 milions en l’any 2011. D’aquests, 1.164 van correspondre a interessos i comissions de comptes de crèdit de tresoreria, i 688.000 euros a interessos per cobrament mitjançant confirming (tres mensualitats) de transferències des de la Generalitat.
Davant del Consell de Govern, el gerent Joan Oltra ha agraït l’esforç de tots els membres de la comunitat universitària, gràcies al qual s’ha pogut complir amb els objectius d’austeritat.
Informe rector
D’altra banda, en el seu informe, el rector, Esteban Morcillo, ha expressat la seua preocupació pel decret del Govern central sobre reorganització del sistema universitari. El rector ha detallat les accions que s’han realitzat els darrers dies per a conéixer opinions i adoptar mesures conjuntes. Esteban Morcillo ha recordat el comunicat que ha difós la CRUE –publicat en la web de la Universitat–, i ha anunciat un document conjunt dels rectors de les universitats públiques valencianes, que es farà públic en els propers dies. El rector s’està reunint aquests dies amb representants de tots els estaments de la comunitat universitària.
Diferents veus del Consell de Govern han expressat el seu suport a les iniciatives del rector, però han exigit una posició ferma per part de la Universitat de València en contra de la pèrdua de conquestes en l’àmbit de la igualtat d’accés a un dret bàsic com l’educació. A més de la crítica generalitzada a l’increment de les taxes, i a la demanda d’una política de beques millor, diferents portaveus han advertit que l’augment de càrrega de treball als professors, prevista en el Decret, reduirà la qualitat de l’ensenyament.
Gabriel Salinas, en nom dels estudiants del Consell de Govern, ha llegit un document unitari sobre aquest tema, que es pot consultar clicant ací.
Bústia de Suggeriments
El Consell de Govern també ha aprovat el Reglament de Funcionament de la Bústia de Suggeriments, Queixes i Felicitacions de la Universitat. La vicerectora de Sostenibilitat i Infraestructures, Clara Martínez, ha exposat l’objecte d’aquesta nova eina, que deriva d’un requeriment establit en un decret autonòmic. La Bústia és també un objectiu del Pla Estratègic de la Universitat.
Com a explicat la vicerectora, la nova eina estarà operativa a partir del curs 2012/2013.
El Reglament es pot consultar clicant ací.
Condol institucional
Finalment, el rector ha expressat el condol institucional per la mort, en els darrers dies, de l’estudiant de Medicina Carlos Morillas, i del catedràtic de Genètica de la Facultat de Ciències Biològiques José Luis Mensua.
Data d'actualització: 27 de d’abril de 2012 08:00.
Llista de notícies

















