Logo de la Universitat de València Logo Unitat Web i Màrqueting Logo del portal

Un disseny singular per al nou portal web UVCultura

  • 19 de desembre de 2018
Image de la noticia

El portal web d'UVCultura, un dels de major complexitat i contingut de la Universitat de València, ha estat redissenyat d'acord amb el model corporatiu aplicat ja a la major part dels web de la UV, però amb notables singularitats respecte de la resta de portals, sobretot pel que fa a l'apartat gràfic, una lleugera transgressió inherent a la cultura pensada per atorgar un distintiu a la immensa activitat cultural de la UV. El nou portal està ja accessible des de meitat de desembre.

L’adaptació al nou disseny web del portal d'UVCultura ha estat un dels principals desafiaments de la Unitat Web i Màrqueting en aquest procés de redisseny dels portals, pel volum de continguts, la diversitat de seccions, el ritme d'actualització, l'històric de publicacions, i l'equip humà destinat. 

Cal tenir en compte que a través del portal UVCultura l'usuari s'hi pot endinsar no només en la programació cultural, que a més es desenvolupa en multitud d'espais, sinó també en múltiples referències al patrimoni arquitectònic de la Universitat, al patrimoni històric-artístic (col·leccions artístiques, gravats, cartells, numismàtica i arqueologia, entalles i camafeus, col·lecció de fotografia històrica, col·lecció pictòrica Martínez Guerricabeitia), històric d'activitats, catàlegs, publicacions, les descripcions dels centres culturals, escenaris i sales, o calendaris de visites guiades, tot multiplicat per les diferents manifestacions artístiques: teatre i arts escèniques, música, lletres, cinema, debats, conferències o cursos.

S'hi pot accedir també a les col·leccions del Museu [UV] Història Natural, Col·lecció Històrico-Mèdica (Institut López Piñero), Col·leccions Botàniques i la Col·lecció Entomològica (Institut Cavanilles).

A la gran quantitat de continguts, cal afegir els cercadors de publicacions i altres prestacions que han comportat una gran dificultat a l’hora d’aplicar el nou disseny que la Unitat Web i Màrqueting està estenent a la totalitat de portals de la UV.

El redisseny d'este portal s'emmarca en el procés de renovació encara en marxa que està donant com a resultat una interfície unificada visualment més atractiva i més accessible, en la qual ressalten uns elements gràfics que amb una especial cura conviden a submergir-se en la immensitat de continguts.