Logo de la Universitat de València Logo Unitat Web i Màrqueting Logo del portal

És imprescindible tenir un criteri establert sobre el seguiment a altres usuaris. En termes generals, en crear un compte s’han de seguir activament organitzacions públiques/privades, temes, esdeveniments i persones de referència que tinguen relació amb la institució. Com a norma, queda prohibit seguir entitats comercials, excepte mitjans de comunicació. Atès que la comunitat de comptes a què un se subscriu (llista de seguint) caracteritza l’entitat i reputació de la institució, s’ha d’evitar seguir comptes: amb un perfil ofensiu o radical, que cerquen ú nicament acumular seguidors, que no tinguen activitat o que no s’identifiquen. En el cas d’ haver seguit usuaris en el passat per motius puntuals o particulars (per ex., antics estudiants, comptes d’esdeveniments ja celebrats, etc.) és convenient fer revisions periòdiques (manualment o utilitzant eines d’auditoria del tipus SocialBro, Manageflitter, etc.) per deixar de seguir aquells que ja definitivament no utilitzen el seu perfil.

Per poder gestionar òptimament aquesta comunicació, es recomana que el responsable del compte institucional coordine amb el responsable de la institució (degans/deganes, directors/directores, caps de secció, etc.) llistes de persones o organitzacions específiques a les quals convé seguir més de prop perquè la seua activitat s’ajusta al perfil institucional. Aquestes llistes es poden crear en funció de temes o àmbits. És molt recomanable utilitzar l’etiqueta #FF (de l’anglès "FollowFriday") com a mecanisme a utilitzar per compartir o recomanar altres usuaris de Twitter entre les xarxes de seguidors del compte institucional.