Logo de la Universitat de València Logo Unitat Web i Màrqueting Logo del portal

Accions que s’han d’evitar en usar Twitter

És important ressaltar alguns comportaments que s’han d’evitar de manera més o menys obligatòria en Twitter, i intentar crear unes pautes (que poden extrapolar-se a la resta de xarxes socials) que marquen la presència de la institució en els seus canals en línia:

  1. Donar el bon dia sense contingut. S’ha d’aprofitar aquesta actualització per complementar-la amb informació rellevant (per ex., Bon dia. Aquesta és l’agenda institucional de la UV per al dia d’avui http://links.uv.es/BSe2Spw”).
  2. Donar les gràcies als seguidors nous. Aquestes accions provoquen que, si un dia s’ incorporen al compte 30 nous seguidors (habitual al començament del curs acadèmic i a les èpoques de matrícula), s’haja d’emetre una quantitat de missatges d’aquest tipus que embrutarà el Timeline dels seguidors anteriors.
  3. Agrair els RT de forma pública. Igual que en el cas anterior, un dia de bona repercussió pot ocasionar massa missatges d’aquest estil. En tot cas, és preferible seleccionar-ne alguns de rellevants i fer-ho via MD (missatge directe), sempre que pertanyen a la xarxa de seguidors del compte institucional.
  4. Fer esments (o piulades) molt semblants a múltiples comptes. A més d’estar prohibit (penalització) en els termes d’ús de Twitter, fa que els missatges no siguen llegibles.
  5. Abusar dels hashtag. Dos per missatge hauria de ser-ne el màxim utilitzat.
  6. Que el text en color tipus hipervincles (etiquetes, usuaris i enllaços) supere la longitud del text negre convencional.
  7. Tenir una baixa taxa de publicació diària (inferior a 5 piulades/dia), sempre tenint en compte el tipus de compte institucional i el contingut.
  8. Utilitzar de manera contínua abreviatures de llenguatge SMS.
  9. Sobrepassar el 50% de RT pel que fa a piulades pròpies.
  10. Utilitzar Twitter com a xat amb un o més usuaris.
  11. Esmentar o repiular constantment als mateixos comptes (externs).
  12. Derivar una resposta a un usuari a un altre compte sense comunicar-ho amb antelació als responsables d’aquest compte pels canals interns.
  13. Publicar missatges del mateix contingut en repetides ocasions sense altres continguts intermedis.
  14. Publicar o repiular informació de fonts de dubtosa credibilitat.
  15. Seguir o deixar de seguir usuaris massivament.
  16. Fer RT per petició expressa d’altres usuaris, llevat que estiguem absolutament segurs de la veracitat del que s’exposa.
  17. Fer un ús especulatiu i sense sentit dels Trending Topics regionals i/o nacionals.
  18. Utilitzar incorrectament el recurs #FF per fer recomanacions en dies diferents de divendres, recomanar un gran volum d’usuaris o utilitzar-lo per a finalitats diferents de la mera recomanació d’altres perfils interessants a la xarxa de seguidors.

Gestió d’usuaris conflictius en Twitter

La gestió del contingut té l’objecte d’optimitzar al màxim el temps dedicat i obtenir resultats que estiguen d’acord amb el potencial i els objectius del compte.

Tal com recull el "Reglament d'ús dels recursos relacionats amb les tecnologies de la informació i les comunicacions" de la Universitat de València, estan totalment prohibits els continguts o la propaganda de caràcter racista, xenòfob, pornogràfic, sexista, d'apologia del terrorisme o atemptatori contra els drets humans, així com qualsevol tipus d'actuacions en perjudici dels drets a la intimitat, a l'honor, a la pròpia imatge o contra la dignitat de les persones. La publicació d'aquests continguts (ja siguen com a piulades convencionals, repiulades, cites, missatges directes, etc), així com qualssevol altres amb finalitats comercials, lucratives o fraudulentes, pot ser motiu de suspensió de l'ús i/o el tancament de les pàgines i perfils institucionals en les xarxes socials per part del Vicerectorat de la Universitat de València competent en TIC.

D'altra banda, una vegada identificats possibles perfils crítics generadors d'aquests continguts, siguen "trolls" o no, és recomanable realitzar-ne un seguiment més exhaustiu, per si fóra necessari corregir i interpel·lar aquests usuaris davant comentaris falsos o malintencionats. Com a norma general, no s’han de blocar els perfils crítics (llevat que els seus comentaris malintencionats siguen molt reiteratius), ja que el blocatge impedeix monitoritzar que publiquen.

Així mateix, cal recordar les diferències entre els esments amb i sense punts o espais davant de nom de l'usuari i sense, per guanyar o llevar visibilitat a la resposta.