Logo de la Universitat de València Logo Unitat Web i Màrqueting Logo del portal

Per mantenir la xarxa social de Twitter d’un compte institucional, s’hi han de publicar continguts de forma continuada, però no abusiva. En circumstàncies normals es recomana publicar entre 5 i 15 piulades diàries segons que siga l’hora en què es genere més interacció en el compte; excepte quan es retransmeta un esdeveniment en directe, en aquest cas pot ser interessant publicar més piulades que permeten als usuaris seguir els punts clau de l’ esdeveniment, o quan s’informe sobre alguna emergència, etc.

És convenient gestionar-ne els continguts, els comentaris i les respostes de forma manual (no automatitzada), cosa que, a més, permet depurar possibles usuaris o contingut no desitjat (spam).

És important monitoritzar paraules i conceptes relacionats directament i indirectament amb l’activitat institucional de cada òrgan, servei o unitat de la UV. Aquest monitoratge permet generar contingut de forma proactiva amb les temàtiques més demandades pels membres de la comunitat universitària.

Una vegada consolidada l’activitat en Twitter, es pot automatitzar la publicació de piulades mitjançant una sindicació RSS de certs continguts (convocatòries públiques, subvencions, premis, etc.), sempre que no generen un volum excessiu.

Es fa indispensable també generar contingut visual per donar suport als missatges en aquesta xarxa social. No obstant això, perquè complisquen amb el seu objectiu, cal tenir en compte la forma i el mètode en què Twitter mostra aquestes imatges en el Timeline.

Publicació de continguts no propis en Twitter

Per a aquells missatges (normalment notícies) que no són pròpies de l’òrgan, servei o unitat de la UV, és obligatòria la publicació de la font des de la qual s’ha extret la notícia. D’aquesta manera s’aconsegueixen dues coses:

  1. Valorar la participació de la gent i donar importància als continguts generats per tercers.
  2. Augmentar el cercle de seguidors de referència en esmentar usuaris que probablement no seguien abans el compte institucional, i en veure’s valorades les seues aportacions, decideixen integrar-se en la comunitat de seguidors del compte.

La manera de redactar un missatge d’aquestes característiques és la següent:

  • Títol de la notícia +enllaç+via@NomUsuari (que aquest usuari siga un retransmissor de la notícia).
  • Títol de la notícia +enllaç+per@NomUsuari (en el cas que aquest usuari siga el creador de la notícia).