
L'ex alumne del Màster Universitari en Dret, Empresa i Justícia, Sebastián I. Sánchez Cannavó, va publicar el seu primer llibre titulat “Crédito al Consumo”. Es tracta d'una obra d'Ediciones DyD de la Ciutat de Buenos Aires, República d'Argentina.
18 de d’abril de 2018
El treball es va basar en el seu TFM titulat “Responsabilidad del concedente de crédito por el sobreendeudamiento del consumidor en el derecho argentino”, realitzat l'any 2016 i dirigit pel Professor Dr. Jesús Olavarría Iglesia.
el crèdit va prendre un paper fonamental, així que para grans sectors de la població va constituir la forma d'accedir a gaudir d'una sèrie de béns i serveis per a millorar el seu nivell de vida
L'estudi va estar motivat per la rellevància del finançament per al consum, no solament per als consumidors, sinó també per al desenvolupament de la indústria i el comerç i, en general, per al funcionament de l'economia capitalista –que és essencialment crediticia–. Va tenir en compte la situació particular de l'Argentina, on en els últims anys es va promoure i va estimular el consum com a forma d'augmentar l'activitat econòmica. I en aqueix context el crèdit va prendre un paper fonamental, així que para grans sectors de la població va constituir la forma d'accedir a gaudir d'una sèrie de béns i serveis per a millorar el seu nivell de vida (v.gr. adquisició d'electrodomèstics per a la llar, indumentària, automòbils, turisme, arranjaments en l'habitatge, etc.) i als quals d'una altra forma no tindrien possibilitat d'accedir. De manera que la problemàtica del finançament per al consum és un tema de gran actualitat.
L'investigació es va enfocar en el fenomen del sobreendeutament. Es tracta de la situació del consumidor que ha realitzat despeses i contret deutes domèstics –o no professionals o empresarials– per sobre de la seua capacitat de pagament. La conducta desplegada per les entitats financeres i proveïdors de béns i serveis constitueix un element indefugible –encara que no l'únic– en la generació del problema del sobreendeutament. Són determinants en aqueix sentit les publicitats enganyoses, les promocions agressives, el finançament sense adequada verificació de les possibilitats de pagament del consumidor i la deficient informació sobre les condicions del crèdit. Aquestes són probablement les causes més usuals de l'excessiu endeutament dels consumidors.
L'autor ha fet arribar el seu agraïment al Director del Treball, Professor Jesús Olavarría Iglesia, doncs la seua guia i aportacions –tant a València, com després a la distància– van ser fonamentals per a la delimitació del tema i desenvolupament de l'estudi. Així mateix ha formulat reconeixement al Director del Màster, Professor Carlos Esplugues Mota, així com a tots els professors del curs i als seus companys.