Logo de la Universitat de València Logo Facultat de Dret Logo del portal

Atenció a la comunitat universitaria afectada per la DANA | SOL·LICITUD D'AJUDA

  • 14 d’abril de 2025

La Clínica Jurídica per la Justícia Social de la Facultat de Dret de la Universitat de València posa en marxa la atenció a les persones de la comunitat universitària de la UV (PDI/PI, PTGAS i alumnat) afectades per la DANA.

La Clínic és un espai de formació reflexiva, crítica i conscient del dret de l'alumnat de grau i postgrau de la Facultat de Dret de la UV, en el qual els estudiants presten assessorament, gratuït i sense ànim de lucre, sota la supervisió del professorat i professionals de l'advocacia. Per tant, per al desenvolupament d'aquest projecte s'han creat grups multidisciplinaris formats per un professor/a o personal investigador, un professional de l'advocacia i dos estudiants.

Aquesta atenció està dirigida a les persones afectades per la DANA que pertanyen a la comunitat universitària de la UV (PDI/PI, PTGAS, alumnat, persones treballadores per a les empreses que presten serveis a la UV, així com als seus familiars de primer grau). Si no formes part, existeixen altres organismes que et poden prestar aquesta ajuda. Veure: JUSTIPROP, Oficines d'atenció de la GVA 1 i 2, Ajuntament de València (informació d'altres ajuntaments als links de la GVA).

Què podrem fer per tu?

Concretament, el que podrem fer per tu és:

• Proporcionar-te informació general sobre els drets que tenen les persones afectades víctimes de la DANA sobre diversos aspectes: ajudes, prestacions i subvencions, reclamació de danys i assegurances, assumptes laborals (acomiadaments i suspensions d'ocupació), renegociar el contracte de lloguer, assumptes civils (herència d'un familiar mort), entre altres.

• Donar-te informació específica i aclarir termes jurídics, a entendre els requisits que se sol·liciten per a demanar les ajudes, entre altres.

• Divulgar i difondre totes les mesures dutes a terme per l'Estat, la GVA, la Diputació i els Ajuntaments.

• Acompanyar-te, de manera telemàtica, en els tràmits que vages realitzant. 

• Ajudar-te a emplenar la documentació o els procediments administratius que es requerisquen.

• Derivar-te a altres entitats, serveis especialitzats i professionals, en el supòsit que així fora necessari perquè no tenim capacitat per a poder dur a terme la consulta que ens planteges.

Les sol·licituds seran ateses per ordre d'arribada. Tingues en compte que els temps de resposta poden ser prolongats a causa de l'alt nombre de sol·licituds rebudes.

Inicia la teua sol·licitud d'ajud a​​​cí

Documentació sobre l'organització del projecte: