
Els campus de Blasco Ibáñez i de Burjassot han acollit, els dimarts 8 i 15 d’abril, ‘Conèixer els màsters’, una iniciativa del Vicerectorat d’Estudis per difondre una selecció de màsters oficials de la Universitat de València entre l’estudiantat de grau. Centenars d’estudiants s’han acostat a l’Espai Vives i a l’ETSE per conèixer més a fons els màsters que els interessen i han aprofitat per resoldre els seus dubtes amb els responsables de cada màster.
Per a la vicerectora d’Estudis, Isabel Vázquez, Conèixer els màsters és una acció dirigida a proporcionar informació propera i acurada sobre l’oferta de màsters oficials de la Universitat a l’estudiantat de grau. En un entorn universitari cada vegada més obert, ha assenyalat, la Universitat de València ha de posar en valor l’àmplia oferta de màsters oficials que es poden cursar, amb més de 110 màsters oficials per al curs 2025-2026, en totes les branques del coneixement, i amb dobles titulacions, dobles titulacions internacionals, titulacions interuniversitàries i Erasmus Mundus.
Conèixer els màsters s’ha celebrat per primera vegada al campus de Blasco Ibáñez, a l’Espai Vives, amb trenta punts informatius, un per cadascun dels màsters participants, atesos pel professorat responsable. L’estudiantat ha aprofitat aquesta oportunitat per conversar directament amb membres de la direcció dels màsters del seu interès i informar-se sobre els continguts i els requisits específics, contrastar expectatives i resoldre els seus dubtes. A Burjassot, Conèixer els màsters ha tingut lloc per segona vegada, després de l’edició pilot del programa del curs passat. L’estudiantat assistent s’ha acostat al corredor principal de l’ETSE per informar-se d’una selecció de trenta-un màsters oficials amb els responsables d’aquests i conèixer les oportunitats de continuïtat d’estudis que té l’estudiantat STEM a la Universitat de València.
En ambdós campus s’ha instal·lat un punt general d’informació, a càrrec del Servei d’Estudiants i del Servei d’Informació i Dinamització d’Estudiants (Sedi), per atendre consultes generals sobre l’accés i l’admissió als estudis de màster, la preinscripció, les beques, entre altres preguntes freqüents entre l’estudiantat que considera la possibilitat de continuar els seus estudis superiors.
Segons l’enquesta realitzada per avaluar la idoneïtat de la iniciativa, l’estudiantat ha valorat positivament la informació proporcionada pels punts informatius dels màsters (9 sobre 10) i recomanen la celebració de Conèixer els màsters cada curs. Les dades recollides també permeten saber que la majoria d’estudiants que han assistit estan en tercer i quart curs. A més, en el cas de Blasco Ibáñez, la majoria provenien dels graus en Psicologia, Traducció i Mediació Interlingüística, Pedagogia, Història, Logopèdia i Periodisme, i en el cas de Burjassot, dels graus en Química, Matemàtiques, Física i Enginyeria Multimèdia.
Conèixer els màsters pretén facilitar que l’estudiantat tinga una perspectiva àmplia del futur acadèmic que li ofereix la Universitat en finalitzar els seus estudis de grau. És una iniciativa impulsada pel Vicerectorat d’Estudis i organitzada per la Delegació de la rectora per a Trajectòries Acadèmiques i pel Servei d’Informació i Dinamització d’Estudiants (Sedi). Ha comptat amb la implicació del Servei d’Estudiants i de professorat i estudiantat dels màsters participants. En el campus de Burjassot s’ha celebrat en coordinació amb el Fòrum STEM 2025, organitzat per UVocupació i el Vicerectorat de Formació Permanent, Transformació Docent i Ocupació, en col·laboració amb l’ETSE.
- Més informació sobre Conèixer els màsters