• Aconseguir un domini dels coneixements i mètodes de la Història Contemporània que permeta seguir posteriorment estudis de Doctorat.
  • Redactar assajos o síntesi de caràcter historiogràfic i treballs d'investigació, utilitzant el llenguatge i les regles pròpies de la comunicació científica.
  • Ser capaz de leer, resumir o transcribir y analizar de forma pertinente documentos históricos.
  • Demostrar un coneixement profund dels distints enfocaments metodològics i de les tendències historiogràfiques relacionades amb l'Edat Contemporània.
  • Aconseguir una formació especialitzada en el coneixement dels diferents àmbits de la Història Contemporània.
  • Aptitud per a usar les noves tecnologies de la comunicació en l'aprenentatge, compressió i assimilació dels continguts docents (teòrics i pràctics) del Màster, així com en l'obtenció d'informació rellevant.
  • Motivació per la qualitat i la millora constant per a obtindre resultats d'excel·lència.
  • Capacitat d'ús i generació de coneixements científics.
  • Adquirir les perspectives pròpies de les Ciències Socials afins a la Història Contemporània.
  • Capacitat d'autoaprenentatge: Que els estudiants posseïsquen les habilitats que els permeten continuar avançant en el coneixement de la Història Contemporània.
  • Conéixer els principals camps de treball de la investigació actual en les diferents branques de la Història Contemporània (econòmica, social, política, cultural...)
  • Habilitats de comunicació: Que els estudiants siguen capaços de comunicar, oralment i per escrit, els seus coneixements i arguments científics a públics especialitzats i no especialitzats d'una forma clara i ordenada.
  • Raonament crític i capacitat d'anàlisi, síntesi i interpretació dels problemes i processos de la Història Contemporània: Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i de formular proposicions a partir de la informació disponible.
  • Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una forma que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les conclusions (i els coneixements i les raons últimes que les sustenten) a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i afrontar la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.