BibliotequesUVUniversitat de València Logo del portal

  • Estudiants

Text i imatge en diàleg: aproximacions audiovisuals a la literatura en llengua alemanya

  • 30 d’abril de 2026
Image de la noticia

Els estudiants de tercer curs del grau de Llengües Modernes i les seves Literatures (maior alemany) realitzen una activitat creativa que entrellaça literatura i art audiovisual: la realització d'un curtmetratge en el qual ofereixen una interpretació visual d'un breu text literari en llengua alemanya.

L'activitat s'inscriu en el projecte d'innovació educativa INNOVA-TEA.

L'activitat s'inscriu en el projecte d'innovació educativa INNOVA-TEA, l'objectiu de la qual és l'aplicació avançada de metodologies creatives, inclusives, escèniques i digitals en la docència universitària, amb especial atenció a la transversalitat, la participació de l'estudiantat i l'ús d'eines digitals en l'ensenyament superior. En aquest sentit, el projecte de vídeo en aquesta assignatura es fonamenta en els següents principis:

  • Col·laboració intercultural i bilingüe: atés que participen estudiants locals, hispanoparlants i també estudiants natius de parla alemanya (Erasmus), l'experiència afavoreix la co-producció, l'intercanvi lingüístic-cultural i l'enriquiment mutu.
  • Transformació del text literari: el treball pretén que els estudiants no sols analitzen un text literari en alemany –la qual cosa ja correspon a la seua especialitat—, sinó que ho “traduïsquen” en clau audiovisual. Aquest procés implica decisions respecte a guió i "mise en scène" i fomenta aspectes com a sensibilitat literària i pensament visual, a més del treball col·laboratiu.

Accés al projecte digital