Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Servei d'Informàtica

Nota: des del passat dia 9 d'abril de 2014 a les 12:30h. s'ha procedit a denegar l'accés per VPN, a aquells usuaris que no disposen d'una vinculació activa en la base de dades d'usuaris de la Universitat de València. Si té problemes d'accés per VPN podria trobar-se en esta situació. Pot consultar el seu estat en el nostre centre d'atenció a l'usuari (CAU) en l'extensió 64200.

Una xarxa privada virtual (Virtual Private Network) és una xarxa privada que s'extén, mitjançant un procés d'encapsulació,i en algun cas d'encriptació, des dels paquets de dades a diferents punts remots, mitjançant l'ús d'infraestructures públiques de transport. Els paquets de dades de la xarxa privada viatgen per un túnel definit en la xarxa pública.

VPN

En el cas d'accés remot, la VPN permet l'usuari accedir a la seua xarxa corporativa, assignant al seu ordinador remot les adreces i privilegis d'aquesta, encara que la connexió l'haja realitzat mitjançant un accés públic a Internet:

VPN

En ocasions, pot ser interessant que la comunicació que viatja pel túnel establert en la xarxa pública vaja encriptada perpermetre una confidencialitat major.