GIUV2013-093
TRANSICIONS està format per professorat de diferents àrees de coneixement i departaments de la Universitat de València: Didàctica i Organització Escolar, Psicologia Evolutiva i de l'Educació, Psicologia Social i Sociologia i Antropologia Social. La seua adscripció formal és al departament de Didàctica i Organització Escolar. La totalitat dels seus integrants és personal de la Universitat de València o s'ha doctorat en ella, si bé tots mantenen contactes amb professorat i personal investigador d'altres Universitats espanyoles i estrangeres. És un grup multidisciplinari que ha participat des de 1996 en diversos treballs i investigacions, en els quals han pres part diversos dels integrants del grup. TRANSICIONS ha mantingut i manté col·laboració, a partir de contractes d'investigació o convenis de col·laboració, amb la Federació d'Associacions Empresarials d'Empreses d'Inserció (FAEDEI), i l'Associació Espanyola d'Escoles de Segona Oportunitat, i ha fet treballs per encàrrec per a Forem-PV, la UAFSE, el Ministeri d'Educació i Formació Professional, BankiaDualiza o el Cedefop. El grup també ha participat en l'organització de trobades i jornades autonòmiques i estatals amb...TRANSICIONS està format per professorat de diferents àrees de coneixement i departaments de la Universitat de València: Didàctica i Organització Escolar, Psicologia Evolutiva i de l'Educació, Psicologia Social i Sociologia i Antropologia Social. La seua adscripció formal és al departament de Didàctica i Organització Escolar. La totalitat dels seus integrants és personal de la Universitat de València o s'ha doctorat en ella, si bé tots mantenen contactes amb professorat i personal investigador d'altres Universitats espanyoles i estrangeres. És un grup multidisciplinari que ha participat des de 1996 en diversos treballs i investigacions, en els quals han pres part diversos dels integrants del grup. TRANSICIONS ha mantingut i manté col·laboració, a partir de contractes d'investigació o convenis de col·laboració, amb la Federació d'Associacions Empresarials d'Empreses d'Inserció (FAEDEI), i l'Associació Espanyola d'Escoles de Segona Oportunitat, i ha fet treballs per encàrrec per a Forem-PV, la UAFSE, el Ministeri d'Educació i Formació Professional, BankiaDualiza o el Cedefop. El grup també ha participat en l'organització de trobades i jornades autonòmiques i estatals amb professionals de la inserció sociolaboral, i ha organitzat en la UV dues edicions de congressos i seminaris internacionals sobre formació professional. TRANSICIONS es proposa conéixer els processos educatius, organitzatius, evolutius i psicosocials que afecten i permeten optimitzar les transicions entre sistema educatiu i productiu per a joves i joves adults, així com persones en situació de vulnerabilitat, amb dificultats d'inserció sociolaboral i historial de fracàs escolar. El grup és conscient de la centralitat del treball en la vida adulta, així com de la necessitat d'abordar el seu estudi des d'enfocaments multidisciplinaris per a poder enfrontar de manera holística la comprensió de la realitat que ens interessa i preocupa, i per aqueix motiu diversos membres del grup col·laboren en activitats de IUDESCOOP. La seua missió és contribuir, des de la Universitat, a identificar els mecanismes que garanteixen els drets a l'educació i al treball, des de la convicció del paper rellevant que exerceixen en la promoció de la justícia social. TRANSICIONS procura realitzar investigació de caràcter empíric en la qual els participants siguen també subjectes dels processos d'investigació, d'ací una aproximació metodològica en la qual els mètodes qualitatius són una peça important i que permet, en la mesura del possible, interactuar amb la realitat i contribuir també a facilitar la seua transformació mitjançant la vinculació que té i cerca entre la seua investigació i la devolució dels resultats a professionals i entitats que treballen en la pràctica, així com a fer arribar els resultats a interlocutors amb responsabilitats polítiques. Gràcies a aqueix diàleg avalua la seua investigació per a procurar ajustar-la a les necessitats que es plantegen i a la cerca del canvi social que persegueix de manera conjunta. Per a això, el grup TRANSICIONS entén que és convenient buscar finançament per al treball de recerca en les convocatòries públiques. En les seues publicacions es poden rastrejar els pilars acadèmics sobre els quals dona suport al seu treball: Emilia Serra, Francesca Salvà, Claudia Jacinto, María Teresa González, Juan Manuel Escudero, Michael W. Apple, Michael Eraut, Quim Casal, Philipp Gonon, Basil Bernstein, Robert Castel, Serge Paugam, Luc Boltanski i José Gimeno són alguns exemples.
[Llegir més][Ocultar]
[Llegir més][Ocultar]
- Conocer los procesos educativos, evolutivos y psicosociales que afectan y permiten optimizar las transiciones entre sistema educativo y productivo
- Estudi de les variables associades als processos d'inclusió en el mercat laboral.Anàlisi de l'estructura social, dels processos de mercantilització, de la conformació de les identitats en la modernitat líquida, processos de precarització.
- Optimització de procediments, tècniques i recursos adreçats a promoure la qualificació professional integració sociolaboral de col.lectius vulnerables.Formació en el lloc de treball, aprenentatge de l'experiència, aprenentatge informal, diagnòstic d'ocupabilitat i elaboració d'itineraris individualitzats d'inserció, alternança entre formació i ocupació, acompanyament socioeducatiu.
- Ocupabilitat: factors personals i contextuals associats, avaluació i intervenció optimitzadora.Factors individuals, circumstàncies personals i factors externs vinculats a l'ocupabilitat o posició relativa de la persona davant un lloc de treball.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
FERNANDO MARHUENDA FLUIXA | Director-a | Universitat de València | Catedràtica/Catedràtic d'Universitat |
Equip d'investigació | |||
M ANGELES MOLPECERES PASTOR | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
JUAN JOSE ZACARES GONZALEZ | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
IGNACIO ERNESTO MARTINEZ MORALES | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
ANA ISABEL CORDOBA IÑESTA | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
DAVINIA PALOMARES MONTERO | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
JUAN GARCIA RUBIO | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
MARIA JOSE CHISVERT TARAZONA | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
ALICIA ROS GARRIDO | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
ESTEFANIA LOPEZ REQUENA | Membre | Universitat de València | Ajudant Doctora/Doctor |
ROSANA PALOMARES MAS | Membre | Universitat de València | Ajudant Doctor/a |
LUCIA INMACULADA LLINARES INSA | Col·laborador-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
JOAN CARLES BERNAD I GARCIA | Col·laborador-a | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
NEREA HERNAIZ AGREDA | Col·laborador-a | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
JULIAN ARQUIMEDES BELL SEBASTIAN | Col·laborador-a | Universitat de València | Personal Investigador |
- Educación secundaria técnica y profesional.
- Otra educación n.c.o.p..
- Didàctica i Organització Escolar
- inclusión social; inserción sociolaboral
- formación profesional; formación en el puesto de trabajo; aprendizaje
- psicología del desarrollo; madurez; asesoramiento y orientación profesional