Evolució molecular i organísmica als vegetals - EMO

Referència del grup:

GIUV2013-129

 
Descripció de l'activitat investigadora:

Els nostres interessos d'investigació actuals poden ser raonablement coberts pels següents temes: Efectes de la reticulació en la reconstrucció de la filogènia. Filogènia de grups d'angiospermes mitjançant dades morfològiques i moleculars. Biogeografia (i específicament, filogeografía) de grups de plantes a la regió mediterrània. Quina és la relació entre l'alta diversitat (en termes d'entitats morfològica i ecològicament distingibles) i l'extensa hibridació en dos gèneres d'angiospermes com Armeria (i Limonium (Plumbaginaceae))? Existeix algun patró biogeogràfic en una regió pertorbada com el Mediterrani occidental que puguem tractar de descobrir realitzant estudis filogeogràfics en grups d'angiospermes? Evolució molecular en llinatges de plantes asexuals. Evolució molecular i organísmica en illes, amb èmfasis en el contrast entre illes continentals i oceàniques. Detecció d'adulteració d'aliments mitjançant marcadors moleculars. Identificació biològica mitjançant marcadors moleculars i citogenètics.

 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • Evolucion molecular y cariotipica y su relacion con la diferenciacion y especiacion vegetal, filogeografia y filogenia
 
Línies d'investigació:
  • Detecció frau alimentari.Utilització de marcadors moleculars basats en els polimorfismes d'ADN per a la detecció del frau alimentari d'origen vegetal (estabilitzants alimentaris, olis vegetals, espècies).
  • Evolució molecular de famílies multigèniques nuclears ribosomals.Estudi cariològic i molecular de les famílies ribosomals nuclears 45S i 5S, inclosa la seua ubicació genòmica, evolució molecular, mecanismes d'evolució concertada i significació filogeogràfica i filogenètica.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
JOSEP ANTONI ROSSELLO PICORNELLDirector-aUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
 
CNAE:
  • Otra investigación y desarrollo experimental en ciencias naturales y técnicas.
  • Educación universitaria.
  • Actividades de los jardines botánicos, parques zoológicos y reservas naturales.
 
Estructura associada:
  • Institut Cavanilles Biodiversitat i Biol. Evolutiva (ICBBE)
 
Paraules clau:
  • Estabilizantes alimentarios (E-410, E-412), aceites vegetales, adulteración, seguridad alimentaria, DNA
  • Especiación vegetal, diferenciación, evolución, poliploidia, filogeografia, filogenia, conservación