GIUV2013-152
Els investigadors de la unitat s'han dedicat a l'estudi dels mecanismes patogènics i de les bases cel·lulars i moleculars de les malalties del sistema visual, incloent les següents línies d'investigació: retinopatia diabètica i hipertensiva, desenvolupament i malformacions congènites del sistema visual, prevenció de la ceguesa glaucomatosa, i nutrició i salut ocular. Unitats UIO: Unitat de oftalmobiología cel·lular: biologia cel·lular del globus ocular i nervi òptic, Unitat de oftalmobiología molecular: biologia molecular i genètica del globus ocular i nervi òptic, Unitat d'investigació oftalmològica traslacional i Unitat de bioquímica en oftalmologia i ciències de la visió.
- Retinopatia diabetica e hipertensiva: estudio de factores de riesgo asociados a las retinopatias, desde un punto de vista genetico, molecular y celular, para prevenir la ceguera causada por estas patologias.
- Investigacion en desarrollo y malformaciones congenitas del sistema visual: profundizar en el conocimiento de los mecanismos etiopatogenicos que llevan a la aparicion y desarrollo de malformaciones congenitas del sistema visual para poder prevenir las complicaciones y perdidas de vision asociadas.
- Prevencion de la ceguera glaucomatosa: conocer las bases moleculares, celulares y geneticas de la neuropatia optica glaucomatosa que nos ayuden en la identificacion de biomarcadores especificos de esta enfermedad y prevenir la ceguera.
- Nutricion y salud ocular: estudio de la nutricion y otros habitos de estilo de vida en relacion a la salud ocular.
- Enfermedades de la macula: profundizar en el conocimiento de las bases moleculares y geneticas de las enfermedades de la macula con el fin de encontrar biomarcadores que nos ayuden a desarrollar nuevas estrategias diagnosticas y terapeuticas para estas enfermedades.
- Prevenció de la ceguera glaucomatosa.Investigació en Glaucoma. Identificació de gens i molècules implicades en els glaucomes. Bases cel·lulars de la malaltia glaucomatosa. Aplicació de les ciències òmiques a l'estudi del glaucoma.
- Investigació en retinopatia diabètica i hipertensiva.Identificació de gens i molècules implicades en les complicacions oculars de la diabetis mellitus. Estrés oxidatiu. Bases cel·lulars de les retinopaties
- Recerca en desenvolupament i malformacions congènites del sistema visual.Identificació de gens i molècules implicades en el desenvolupament del globus ocular i nervi òptic. Efecte de l'exposició pre i postnatal a alcohol i drogues sobre el desenvolupament del sistema visual.
- Nutrició i Salud ocular.Estudi de la nutrició i trastorns de la conducta alimentària sobre el sistema visual. Nutrició, vitamines, antioxidants, malalties oculars i trastorns de la conducta alimentària (obesitat i anorèxia nerviosa).
- Malalties de la màcula.Estudi de la patologia macular i la seua repercussió sobre l'agudesa visual i la qualitat de vida.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
MANUEL JOSE DIAZ LLOPIS | Director-a | Universitat de València | Catedràtica/Catedràtic d'Universitat |
Equip d'investigació | |||
VICENTE CALIXTO ZANON MORENO | Membre | Universitat de València | Ajudant Doctor/a |
MARIA DOLORES PINAZO DURAN | Membre | Universitat de València | Catedràtic/a d'Universitat |
ANTONIO MIGUEL DUCH SAMPER | Col·laborador-a | Universitat de València | Asociado/a Universidad |
ANTONIO MIGUEL DUCH SAMPER | Col·laborador-a | Hospital Clínico Universitario de Valencia | cap de secció/servei |
ROBERTO GALLEGO PINAZO | Col·laborador-a | Hospital Universitari i Politècnic La Fe | metge-ssa |
ANTONIO LLEO PEREZ | Col·laborador-a | Hospital Francesc de Borja de Gandía | farmacèutic-a |
JORGE RAGA CERVERA | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
SILVIA MARIA SANZ GONZALEZ | Col·laborador-a | Unidad de Investigación Oftalmológica Santiago Grisolía | investigador-a doctor-a |
ELENA BENDALA TUFANISCO | Col·laborador-a | Universidad Cardenal Herrera-CEU | professor-a adjunt-a |
- Cirurgia
- Glaucoma primario de angulo abierto. Perdida de visión. Mecanismos celulares y moleculares.
- Retinopatía Diabética. Retinopatía hipertensiva. Pérdida de visión. Mecanismos celulares y moleculares
- MALFORMACIONES CONGENITAS, GLOBO OCULAR, CEGUERA, ALCOHOL, DROGAS
- ALIMENTACION, ANOREXIA NERVIOSA, OBESIDAD, NUTRICION, SALUD OCULAR
- MACULA, DMAE, CALIDAD DE VIDA, ENVEJECIMIENTO