GIUV2017-358
El grup d'investigació en Física Mèdica desenvolupa la seua activitat en aplicacions de tècniques d'imatge i d'aplicacions físiques al camp mèdic i esportiu. Concretament se centra en: l'aplicabilitat de la Termografia Infraroja al diagnòstic i seguiment de patologies que cursen amb variació de la temperatura corporal superficial i a l'estudi de l'activitat esportiva valorant l'activitat muscular i les sobrecàrregues per l'esforç; la determinació mitjançant llum estructurada de mapes topogràfics de l'organisme per a la valoració d'asimetries que permeten el diagnòstic i seguiment de patologies de la columna; la utilització de les tècniques de speckle làser per a l'estudi de l'evolució de cultius cel·lulars i deformacions en cossos sotmesos a l'estrés dinàmic, lumínic etc.
- Analisis mediante termografia infrarroja de la eficiencia y el rendimiento deportivo y prevencion de lesiones por sobre-esfuerzos.
- Utilizacion de la termografia infrarroja en el ambito hospitalario para el seguimiento de la evolucion de tratamientos medicos.
- Aplicacion de la termografia infrarroja en el ambito odontologico
- Utilizacion de las tecnicas de speckle laser para el estudio de la actividad de cultivos celulares.
- Metrologia laser.
- Aplicacion de la luz estructurada en el analisis del efecto de la practica deportiva en la morfologia del deportista.
- Estudio de deformidades de la columna mediante luz estructurada
- Termografia infraroja.La termografia infraroja és una tècnica completament no lesiva que permet avaluar els canvis de temperatura de la superfície causats per variacions vasculars superficials i en general alteració de la termoregulació, per tant d'aplicació al camp mèdic i esportiu.
- Bioespeckle làser.Utilització de les tècniques de làser de clapejat per a l'estudi de l'activitat de cultius cel·lulars i deformacions de cossos per estrés dinàmic i lumínic.
- Llum estructurada.La llum estructurada consisteix en un patró lumínic que permet analitzar la forma superficial dels objectes. La determinació per llum estructurada de mapes topogràfics de l'organisme per a l'avaluació d'asimetries que permeten el diagnòstic i seguiment de patologies de la columna.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
ROSA MARIA CIBRIAN ORTIZ DE ANDA | Director-a | Universitat de València | Catedràtica/Catedràtic d'Universitat |
Equip d'investigació | |||
SERGIO DIEZ DOMINGO | Membre | Universitat de València | Associada/associat d'Universitat |
ROLANDO DE JESUS GONZALEZ PEÑA | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
FRANCISCO JOSÉ SELVA SARZO | Membre | Universitat de València | Associat Universitat |
PEDRO PEREZ SORIANO | Col·laborador-a | Universitat de València | Catedràtic/a d'Universitat |
MARIA DE LA FE MINGUEZ REY | Col·laborador-a | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
JOSE IGNACIO PRIEGO QUESADA | Col·laborador-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
DIEGO ABAD MOCHOLI | Col·laborador-a | Universitat de València | Incidències d'Inici de Curs |
DIEGO ABAD MOCHOLI | Col·laborador-a | CENTRO NACIONAL DE DOSIMETRIA | facultatiu-va |
- Actividades de investigación.
- Fisiologia
- Termografía, patologia, deporte
- Speckle dinámico, laser, cultivos celulares
- Luz estructurada, escoliosis, deformaciones de la columna