Educació, coneixement i emancipació - GREDUC

Referència del grup:

GIUV2016-338

 
Descripció de l'activitat investigadora:
Som un grup d'estudis i recerca multidisciplinar en l'àmbit de l'educació de la Universitat de València. Tot i que desenvolupem investigacions en temàtiques distintes, tenim en comú una mirada epistemològica crítica i postcrítica de l'educació. Prenent aquests elements com a punt de sortida, hem anat fent passes cap a un compromís amb un altra manera d'entendre la investigació, clarament vinculada a la transformació social. La cooperació, l'intercanvi de guions i propostes i el cercle dialògic son les estratègies que ens acompanyen. Les nostres línies d'investigació van dirigides cap a la formació inicial i permanent dels educadors/es en diversos contextos socioeducatius. La investigació narrativa, l'experiència i la relació educativa conformen les nostres eines per avançar en la recerca dins dels àmbits de l'educació, el coneixement i l'emancipació. La producció acadèmica hauria de lliurar-se d'una nefasta tradició individualista, per tant, apostem per la creació d'espais en els que fer possible les cures, la reflexió i la creació col·lectiva. En aquest sentit, el grup reflexa diversitat de situacions i estadis en la investigació. Una part dels membres del grup ja va defendre les...Som un grup d'estudis i recerca multidisciplinar en l'àmbit de l'educació de la Universitat de València. Tot i que desenvolupem investigacions en temàtiques distintes, tenim en comú una mirada epistemològica crítica i postcrítica de l'educació. Prenent aquests elements com a punt de sortida, hem anat fent passes cap a un compromís amb un altra manera d'entendre la investigació, clarament vinculada a la transformació social. La cooperació, l'intercanvi de guions i propostes i el cercle dialògic son les estratègies que ens acompanyen. Les nostres línies d'investigació van dirigides cap a la formació inicial i permanent dels educadors/es en diversos contextos socioeducatius. La investigació narrativa, l'experiència i la relació educativa conformen les nostres eines per avançar en la recerca dins dels àmbits de l'educació, el coneixement i l'emancipació. La producció acadèmica hauria de lliurar-se d'una nefasta tradició individualista, per tant, apostem per la creació d'espais en els que fer possible les cures, la reflexió i la creació col·lectiva. En aquest sentit, el grup reflexa diversitat de situacions i estadis en la investigació. Una part dels membres del grup ja va defendre les tesis i l'altra part es troba en el procés d'elaboració. La coordinació del grup es basa, especialment, en definir les problemàtiques i dificultats en la recerca educativa.
[Llegir més][Ocultar]
 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • Crear un dispositiu estrategic basat en la narracio de la experiencia, que puga servir en diferents escenaris de la formacio inicial i permanent de professorat, des d'una perspectiva unitaria en la construccio de la mirada i integradora des del punt de disciplinar.
 
Línies d'investigació:
  • Subjectes, coneixement i emancipació en les pedagogia crítiques i postcrítiques.Investigació sobre estratègies d'empoderament dels subjectes a través de l'educació i l'anàlisi d'una relació emancipadora entre subjecte i coneixement.
  • Renovació Pedagògica i bones pràctiques en les aules d´Educació Infantil 0-6.Dissenyar estratègies didàctiques basades en la discussió de narratives sobre experiències.
  • Banc d'eines i propostes formatives basades en la narrativa pedagògica.Contribuir a que els futurs mestres prenguen consciència que el saber professional pràctic de docents experimentats és un referent important en la construcció del propi saber professional.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
VICENT HORCAS LOPEZDirector-aUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
Equip d'investigació
MARIA ELENA GIMENEZ URRACOCol·laborador-aUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
ANA DE CASTRO CALVOCol·laborador-aFlorida Centre de Formacióprofessor-a titular d'universitat
ROCIO BARRERA SOTOCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
CLARA MARTINEZ DELGADOCol·laborador-aFlorida Centre de Formacióprofessor-a
 
CNAE:
  • Educación preprimaria.
  • Educación primaria.
  • Educación secundaria general.
  • Educación universitaria.
  • Educación cultural.
  • Otra educación n.c.o.p..
 
Estructura associada:
  • Institut Univ. de la Creativitat i Innov. Educatives (ICIE)
 
Paraules clau:
  • Educació Infantil, Estudis Culturals, Materials Curriculars, Renovació Pedagògica i Educació Social