GIUV2018-433
És innegable que les Pimes representen una part essencial del teixit empresarial als països desenvolupats, especialment la seua contribució a l'ocupació i a la generació de riquesa. No obstant això, també cal reconéixer que estan sotmeses a importants limitacions quan s'enfronten a la competència de grans organitzacions. Les Pimes contribueixen molt més a l'economia i la societat del que podria semblar. Tenen una gran flexibilitat per a adaptar-se a les exigències dels canvis de l'entorn i respondre a les noves necessitats i gustos dels clients. La majoria dels experts coincideixen que el teixit empresarial, necessita incrementar la seua competitivitat, productivitat i iniciar un intens procés de globalització i internacionalització que diversifique els seus negocis. Afrontar aquests reptes significa un profund canvi en els seus models i processos de negoci, en la seua manera d'operar, en la seua manera de fer les coses; significa apostar per la innovació i el talent dels seus professionals. Des de la perspectiva de l'enfocament basat en els recursos, i analitzant-les estratègicament, respecte a la dotació d'aquests, aquest tipus d'organitzacions inclouen desavantatges en el seu...És innegable que les Pimes representen una part essencial del teixit empresarial als països desenvolupats, especialment la seua contribució a l'ocupació i a la generació de riquesa. No obstant això, també cal reconéixer que estan sotmeses a importants limitacions quan s'enfronten a la competència de grans organitzacions. Les Pimes contribueixen molt més a l'economia i la societat del que podria semblar. Tenen una gran flexibilitat per a adaptar-se a les exigències dels canvis de l'entorn i respondre a les noves necessitats i gustos dels clients. La majoria dels experts coincideixen que el teixit empresarial, necessita incrementar la seua competitivitat, productivitat i iniciar un intens procés de globalització i internacionalització que diversifique els seus negocis. Afrontar aquests reptes significa un profund canvi en els seus models i processos de negoci, en la seua manera d'operar, en la seua manera de fer les coses; significa apostar per la innovació i el talent dels seus professionals. Des de la perspectiva de l'enfocament basat en els recursos, i analitzant-les estratègicament, respecte a la dotació d'aquests, aquest tipus d'organitzacions inclouen desavantatges en el seu horitzó temporal a curt termini però també algunes oportunitats. Per aquest motiu, les Pimes té diversos reptes: obtindre aquests recursos i desenvolupar internament aqueixes capacitats, gestionar-les de manera eficient, tal que permeten obtindre un avantatge sostenible respecte als competidors. Davant això, les Pimes poden optar per diferents alternatives com són entre altres l'externalització d'activitats i a especialització. Moltes Pimes, en l'actualitat, han optat per inserir-se en xarxes, on l'establiment de relacions estables basades en els beneficis mutus i la reciprocitat redueixen els costos de transacció i amb això faciliten tant l'obtenció de recursos proporcionats pels socis, com la provisió de béns i serveis a altres membres de la xarxa. Les aliances constitueixen així un mecanisme clau perquè aquestes puguen accedir a aquells actius que resulten més difícils d'adquirir o disposar. La realitat de la PIME és summament diversa, tant en termes de les característiques de la pròpia organització com de les de l'entorn en el qual opera. Hem de destacar que la Pimes i l'emprenedoria sempre han portat camins paral·lels fins que s'ha generalitzat per l'acadèmia que s'han d'estudiar de manera integradora en programes de formació i doctorat. Així els emprenedors són un tipus molt generalitzable en la PIME. Cada dia es posen en marxa noves empreses, nous negocis, nous productes i serveis que fins hui no existien. Actualment, existeix una tendència creixent d'aquest tipus d'empreses. Existeixen persones amb un esperit empresarial impulsats per la cerca de l'oportunitat de negoci. El seu resultat és la creació i renovació de valor en el més ampli sentit, és a dir, no sols en valor econòmic sinó també en el social, no sols per als emprenedors sinó per a tots els grups d'interés relacionats amb ells. D'aquí ve que es potencie tant l'emprenedoria, però aquesta activitat, comprén diversos elements: l'oportunitat de negoci, els recursos necessaris per a posar-ho en marxa, i les persones amb els coneixements suficients que integren aquests elements que han de passar per una sèrie d'etapes com són la generació de la idea, la creació, el seu llançament i la consolidació (i manteniment) final de l'empresa. Per a aconseguir la consecució de tots aquests aspectes i etapes, la Pime necessita abordar el canvi seguint un mètode que li assegure l'èxit, noves idees per a fer les coses d'una forma diferent, nous coneixements per a adaptar el seu negoci a la realitat emergent del mercat, imparcialitat en l'anàlisi de la seua situació de partida i reflexionar sobre el seu enfocament de negoci. Moltes d'aquestes necessitats no es poden escometre des de dins de l'empresa amb el seu propi personal, es fa necessari la consulta a ex.
[Llegir més][Ocultar]
[Llegir més][Ocultar]
- Contribuir a resolver los problemas de la PYME y generar nuevas formas de funcionamiento para este tipo de empresas
- Analizar los factores criticos que aparecen como condicion necesaria y suficiente para el emprendimiento
- Identificar practicas de gestion para mantener la supervivencia de las empresas de nueva creacion
- Articular mecanismos de control y vigilancia en la viabilidad de planes empresariales
- Identificar nuevas tendencias en la consultoria de empresas
- Analizar fuentes de ventajas competitives de la PYME
- La PIME com una alternativa a les necessitats actuals de les empreses.Estudi de les PIME des de l'enfocament basat en els recursos per a analitzar els avantatges i inconvenients d'aquest tipus d'empreses segons la seua grandària.
- Anàlisi de la flexibilitat de les Pimes com a eina competitiva.Estudiar com les PIME per la seua grandària poden obtindre una major flexibilitat per a adaptar-se als canvis de l'entorn i, així, satisfer millor les necessitats dels clients.
- Emprenedor: nous jaciments d'empreses i de persones.Analitzar les qualitats, motivacions i característiques de l'emprenedor en la creació de noves empreses. Especialment s'estudiaranà aquells factors que han dificultat o han fet fracassar empreses i emprenedories. Camps d'aplicació: noves empreses de creació, transnacionalitat de l'emprenedoria.
- Emprenedoria d'empreses innovadores.Anàlisis sobre l'emprenedoria per a negocis innovadors, les seues característiques i estudi dels diferents models.
- L'emprenedoria social.Dins de l'emprenedoria social hi ha una branca de coneixement que encara està poc estudiada, la integració dels col·lectius més desfavorits o en risc d'exclusió social en el mercat laboral. L'objectiu principal és estudiar les empreses socials que persegueixen aquest objectiu i quins són els principals obstacles per a la seua integració en el mercat laboral.
- Estudi de les tendències recents en la consultoria integral per a la direcció d'empreses.Analitzar les noves necessitats de les empreses per a l'assessorament en la direcció estratègica de l'empresa des d'un enfocament sistemàtic.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
Equip d'investigació | |||
DOMINGO ENRIQUE RIBEIRO SORIANO | Membre | Universitat de València | Catedràtica/Catedràtic d'Universitat |
CARLOS LASSALA NAVARRE | Membre | Universitat de València | Catedràtica/Catedràtic d'Universitat |
MARIA DEL MAR BENAVIDES ESPINOSA | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
SONIA CRUZ ROS | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
VIRGINIA SIMON MOYA | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
CLARA GIEURE SASTRE | Col·laborador-a | Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir | professor-a agregat-da |
MARIA DOLORES GARZON BENITEZ | Col·laborador-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
- Actividades de investigación.
- Institut Univ. Economia Social, Coop. i Emp. (IUDESCOOP)
- pimes
- Flexibilidad
- Creación empresas, emprendedor
- Empresas innovadoras
- Emprendimiento social
- Consultoria empresas