Marketing digital i comunicació - DIGIMK.COM

Referència del grup:

GIUV2017-368

 
Descripció de l'activitat investigadora:
DIGIMK.COM com a grup d'investigació de la UVEG, desenvolupa activitats en línia amb la innovació metodològica i temàtica d'estudi en Màrqueting digital amb especial èmfasi en la comunicació, tractant de realitzar una contribució al cos teòric del màrqueting. Els treballs del grup descobreixen nous gaps d'investigació motivats pel creixent procés de digitalització de màrqueting i comunicació, l'apoderament dels consumidors en les comunicacions de màrqueting, sota el denominat User Generated Content, UGC, i el processament d'informació en el nou entorn, que configura les seues principals línies d'investigació. Els sectors d'anàlisis prioritàries es relacionen amb turisme i gran consum. L'experiència de DIGIMK.COM com a grup d'investigació de la UVEG, desenvolupa la seua consolidació com a equip, és avalada per la participació dels seus membres en diferents projectes d'I+D finançats en convocatòries públiques així com de contractes I+D d'especial rellevància amb Empreses i/o Administracions, La qualitat de la investigació i la importància dels resultats del grup, es constata en les seues múltiples contribucions a congressos (més de 200) i les investigacions que han sigut publicades...DIGIMK.COM com a grup d'investigació de la UVEG, desenvolupa activitats en línia amb la innovació metodològica i temàtica d'estudi en Màrqueting digital amb especial èmfasi en la comunicació, tractant de realitzar una contribució al cos teòric del màrqueting. Els treballs del grup descobreixen nous gaps d'investigació motivats pel creixent procés de digitalització de màrqueting i comunicació, l'apoderament dels consumidors en les comunicacions de màrqueting, sota el denominat User Generated Content, UGC, i el processament d'informació en el nou entorn, que configura les seues principals línies d'investigació. Els sectors d'anàlisis prioritàries es relacionen amb turisme i gran consum. L'experiència de DIGIMK.COM com a grup d'investigació de la UVEG, desenvolupa la seua consolidació com a equip, és avalada per la participació dels seus membres en diferents projectes d'I+D finançats en convocatòries públiques així com de contractes I+D d'especial rellevància amb Empreses i/o Administracions, La qualitat de la investigació i la importància dels resultats del grup, es constata en les seues múltiples contribucions a congressos (més de 200) i les investigacions que han sigut publicades en revistes internacionals, moltes d'elles recollides en el JCR, en les bases de dades ISI, en el SJR o en bases de dades com ABI INFORM, EMERALD Reviews. El coordinador del grup és el Dr. Bigne, Catedràtic d'Universitat amb 4 sexennis recuits pel CNEAI i ha liderat diversos projectes sobre comunicacions digitals en xarxes socials, sent un d'ells del Pla Nacional d'I+D (2015-2017), ha dirigit 20 tesis doctorals i 90 publicacions indexades i 120 en congressos nacionals i internacionals. És editor de dues revistes European Journal of Management and Business Economics i Revista d'Anàlisi Turística. Pertany a una desena de consells editorials de revistes.
[Llegir més][Ocultar]
 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • Conocimiento avanzado del marketing y la comunicacion digital, con especial enfasis en el sector turismo.
 
Línies d'investigació:
  • Comunicació de màrqueting.Estudi de l'eficàcia d'eines de publicitat, promoció de vendes, patrocini i mitjà social. Anàlisi del recorregut del client en l'entorn multicanal i multidispositiu.
  • Contingut generat per l'usuari.Anàlisi de la comunicació generada per l'usuari en l'àmbit digital: ressenyes en línia, xarxes socials, blogs, amb especial èmfasi en turisme.
  • Metodologies avançades d'investigació de mercats.Abarca micromineria de dades sobre la base de tècniques neurofisiològiques com el seguiment ocular, lectura del rostre, EEG, GSR; i mineria de dades i textos: basant-se en ANN i anàlisi de sentiments.
  • Destinacions turístiques i màrqueting turístic.Estudi de les emocions i la seua interacció amb estímuls cognitius i processament de la informació de destins, agents i usuaris. Amb especial èmfasi en la responsabilitat social corporativa.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
JOSE ENRIQUE BIGNE ALCAÑIZDirector-aUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
Equip d'investigació
MARIA LUISA ANDREU SIMOMembreUniversitat de ValènciaCatedràtic/a d'Universitat
MARIA ISABEL SANCHEZ GARCIAMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
ALBERTO BADENES ROCHAMembreUniversitat de ValènciaAjudant Doctora/Doctor
ANTONIO CARLOS CUENCA BALLESTERCol·laborador-aUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
CARLA RUIZ MAFECol·laborador-aUniversitat de ValènciaCatedràtic/a d'Universitat
RAFAEL MARTIN CURRAS PEREZCol·laborador-aUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
INMA RODRIGUEZ-ARDURACol·laborador-aFundació per a la Universitat Oberta de Catalunyaprofessor-a titular d'universitat
EDUARDO WILLIAMCol·laborador-aUniversidad de las Palmas de Gran Canariaprofessor-a associat-da
MARINA ZANFARDINICol·laborador-aUniversidad Nacional del Comahue (Argentina)professor-a titular d'universitat
JESUS MARTINEZ NAVARROCol·laborador-aUniversitat d'Alacantprofessor-a ajudant-a doctor-a
 
CNAE:
  • Estudio de mercado y realización de encuestas de opinión pública.
 
Estructura associada:
  • Comercialització i Investigació de Mercats
 
Paraules clau:
  • Publicidad, social media, email, customer journey
  • UGC, reviews en línia , mitjà social, blogs, email
  • eye tracking, face reader, EEG, GSR, ANN y sentiment analysis
  • destinos turisticos, marketing turístico, responsabilidad social corporativa,