GIUV2020-474
El grup d'investigació COMINBRAND és un grup intercultural i interdisciplinari que desenvolupa línies d'investigació centrades en la comunicació, la innovació i les últimes tendències de màrqueting. Davant l'arribada de l'etapa del màrqueting 5.0, el grup d'investigació es contextualitza en un món altament interconnectat i digitalitzat, on la comunicació assumeix un paper clau, i estudia el comportament del consumidor i la seua connexió amb la marca, passant a través de diferents etapes de creació d'aquesta. Aquest procés de desenvolupament d'una marca a través dels seus diferents actius es denomina branding. A partir d'ací, la comunicació, la innovació, el branding i el comportament del consumidor s'afirmen com a principals línies d'investigació de COMINBRAND. A aquestes s'afigen dues línies d'investigació transversals, una centrada en l'estudi de l'impacte de la cultura, i més concretament de la cultura nacional, que permetrà obtindre una visió cross-cultural de la problemàtica abordada i una altra que inclou l'anàlisi del gènere en la investigació científica actual, amb l'objectiu de donar resposta a una major sensibilitat cap a la importància de la inclusió de la perspectiva...El grup d'investigació COMINBRAND és un grup intercultural i interdisciplinari que desenvolupa línies d'investigació centrades en la comunicació, la innovació i les últimes tendències de màrqueting. Davant l'arribada de l'etapa del màrqueting 5.0, el grup d'investigació es contextualitza en un món altament interconnectat i digitalitzat, on la comunicació assumeix un paper clau, i estudia el comportament del consumidor i la seua connexió amb la marca, passant a través de diferents etapes de creació d'aquesta. Aquest procés de desenvolupament d'una marca a través dels seus diferents actius es denomina branding. A partir d'ací, la comunicació, la innovació, el branding i el comportament del consumidor s'afirmen com a principals línies d'investigació de COMINBRAND. A aquestes s'afigen dues línies d'investigació transversals, una centrada en l'estudi de l'impacte de la cultura, i més concretament de la cultura nacional, que permetrà obtindre una visió cross-cultural de la problemàtica abordada i una altra que inclou l'anàlisi del gènere en la investigació científica actual, amb l'objectiu de donar resposta a una major sensibilitat cap a la importància de la inclusió de la perspectiva del gènere en els estudis del comportament del consumidor. Els sectors prioritaris de l'anàlisi són turisme i educació, sent tots dos subjectes als grans processos de canvi i transformació digital. L'anàlisi del sector turístic engloba tant diverses destinacions turístiques com empreses hoteleres i hostaleres que operen en ells. L'estudi del sector educatiu se centra en les institucions d'educació superior i enfoca la seua anàlisi en la innovació docent i noves metodologies d'ensenyament-aprenentatge. La qualitat de la investigació del grup està avalada per la forta col·laboració internacional dels seus membres, la seua participació en múltiples projectes d'I+D finançats en convocatòries públiques, en projectes d'innovació educativa i en contractes I+D de rellevància amb Empreses i/o Administracions. A això se sumen nombroses publicacions en les revistes d'elevat prestigi internacional indexades en les bases de dades SSCI i SJR, participacions a congressos internacionals, inclosos aquells orientats en la innovació docent, participacions en consells editorials de revistes d'alt prestigi, actuacions com a editors i un elevat grau d'implicació en matèria de turisme i educació en general.
[Llegir més][Ocultar]
[Llegir més][Ocultar]
- Objetivo General: Progresar en los conocimientos mas avanzados de comunicacion, innovacion y branding, centrandose en el consumidor como el punto clave y adoptando una perspectiva basada en la cultura y el genero.
- Estudiar la naturaleza y el impacto de la comunicacion integrada de marketing y de la comunicacion no verbal.
- Analizar los efectos de los avances tecnologicos y el desarrollo de practicas innovadoras en distintos sectores.
- Entender el proceso de creacion de marca y su valor basado en el consumidor.
- Examinar el papel de la cultura y del genero en el comportamiento del consumidor.
- Comunicació.Analitzar diferents processos de comunicació tant a nivell empresarial, adoptant una perspectiva integradora (comunicació integrada de màrqueting) i centrada en el consumidor, com a nivell interpersonal, enfocant-se en expressions que van més enllà dels elements verbals (comunicació no verbal).
- Comportament del consumidor.Estudiar l'impacte de la comunicació en el comportament del consumidor. Analitzar el paper proactiu del consumidor en el desenvolupament de les estratègies de comunicació. Enfocament especial en el sector turístic (el comportament del turista) i en el sector educatiu (el comportament de l'alumne).
- Innovació.Examinar la implementació de les pràctiques innovadores en els sectors com el turisme i l'educació. Èmfasi en la innovació docent. Anàlisi de l'ús i de l'impacte de les noves tecnologies d'informació i comunicació (xarxes socials, apps, telèfons intel·ligents, intel·ligència artificial, etc.).
- Branding.Analitzar el procés de branding. Brand awareness (notorietat), brand image (imatge de marca), brand loyalty (lleialtat), brand equity (valor de marca), brand trust (confiança), brand attachment (compromís), consumer-brand engagement (implicació), brand sustainability (sostenibilitat), brand anthropomorphism.
- Cultura.Investigar l'impacte de la cultura nacional en la comunicació i en el comportament del consumidor des d'una òptica transcultural. Adoptar una dinàmica intercultural en el desenvolupament de diferents metodologies d'innovació docent.
- gènere.Incloure la perspectiva de gènere en els estudis del comportament del consumidor. Integrar la perspectiva de gènere en la innovació docent.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
MAJA SERIC | Director-a | Universitat de València | Catedràtic/a d'Universitat |
Equip d'investigació | |||
MARIIA BORDIAN | Membre | Universitat de València | Ayudante Doctor/a |
MANUEL CUADRADO GARCIA | Col·laborador-a | Universitat de València | Catedràtic/a d'Universitat |
PEDRO RUIZ CASTELL | Col·laborador-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
- Hoteles y alojamientos similares.
- Alojamientos turísticos y otros alojamientos de corta estancia.
- Educación universitaria.
- Comercialització i Investigació de Mercats
- género
- comunciación integrada de marketing; comunicación no verbal
- comportamiento del consumidor
- innovación en turismo; nuevas TIC; redes sociales
- branding; brand equity; consumer-brand engagement; brand sustainability; brand anthropomorphism
- cultura nacional; análisis cross-cultural