Marqueting i Direcció d'Empreses 5.0 - Mk & M 5.0

Referència del grup:

GIUV2023-597

 
Descripció de l'activitat investigadora:
El grup Mk&M 4.0 està format per un equip multidisciplinari d'investigadors pertanyents a l'àrea de Màrqueting i Investigació de Mercats i a l'àrea de Direcció d'Empreses de la Universitat de València. El grup desenvolupa activitats en línia amb la innovació temàtica i metodològica tant en Màrqueting com en Direcció d'Empreses, intentant contribuir al cos teòric d'ambdues àrees així com a la transferència d'aquest coneixement a les empreses i organitzacions corresponents. El treball del grup busca donar resposta als problemes actuals així com identificar nous buits de recerca derivats de la quarta revolució industrial que ha canviat la manera d'operar de les empreses. La indústria 4.0 està marcada per l'aparició de noves tecnologies i afecta no només a totes les empreses i sectors sinó també a la societat. Es pot comprovar en la forma en què es fan les coses, en la forma en què els clients interactuen amb elles i en les experiències que esperen tenir mentre interactuen amb les empreses. A tots aquests canvis se suma la necessitat d'adquirir noves competències i assumir nous rols a l'hora de treballar. El màrqueting 4.0 implica la reinvenció del món del màrqueting, la inclusió de...El grup Mk&M 4.0 està format per un equip multidisciplinari d'investigadors pertanyents a l'àrea de Màrqueting i Investigació de Mercats i a l'àrea de Direcció d'Empreses de la Universitat de València. El grup desenvolupa activitats en línia amb la innovació temàtica i metodològica tant en Màrqueting com en Direcció d'Empreses, intentant contribuir al cos teòric d'ambdues àrees així com a la transferència d'aquest coneixement a les empreses i organitzacions corresponents. El treball del grup busca donar resposta als problemes actuals així com identificar nous buits de recerca derivats de la quarta revolució industrial que ha canviat la manera d'operar de les empreses. La indústria 4.0 està marcada per l'aparició de noves tecnologies i afecta no només a totes les empreses i sectors sinó també a la societat. Es pot comprovar en la forma en què es fan les coses, en la forma en què els clients interactuen amb elles i en les experiències que esperen tenir mentre interactuen amb les empreses. A tots aquests canvis se suma la necessitat d'adquirir noves competències i assumir nous rols a l'hora de treballar. El màrqueting 4.0 implica la reinvenció del món del màrqueting, la inclusió de canals digitals, les dades, l'omnicanalitat i l'objectiu de crear relacions duradores i multidireccionals amb clients i marques. La indústria 5.0 és un altre pas endavant, que reforça el paper i la contribució de la indústria a la societat i situa el benestar del treballador en el centre del procés productiu. Seria una indústria més sostenible, centrada en l'ésser humà i resistent. És a dir, reflecteix un canvi d'enfocament del valor econòmic al valor social. Des del punt de vista del màrqueting, la comoditat, els valors, la sostenibilitat i la innovació esdevenen rellevants. Partint de les feines més tradicionals de l'equip com són el comportament del consumidor, la creació de valor i la marca, la distribució, les noves tecnologies, les habilitats distintives i la força laboral, es tractarà d'afrontar aquests nous reptes. L'experiència del grup es recolza en la participació dels seus membres en diferents projectes de R + D finançats per convocatòries públiques, múltiples aportacions a congressos, articles publicats en revistes de prestigi, lliurament de seminaris i els 7 premis rebuts per la qualitat investigadora del seu treball.
[Llegir més][Ocultar]
 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • General: Estudiar dominios preferentes en Marketing y Direccion de Empresas en el nuevo contexto de la industria
  • Conceptuales: Generar marcos teoricos de aplicacion practica en el mundo empresarial
  • Metodologicos: aplicar nuevas metodologias a los campos del marketing y la direccion de empresas. Transmitir los conocimientos adquiridos al respecto.
  • Investigar los efectos de las nuevas revoluciones industriales
 
Línies d'investigació:
  • Comportament del consumidor (distribuidors).Analitzem com afecten les característiques de l'individu en la decisió de compra en el comerç i els canvis derivats dels avanços tecnològics. Els conceptes analitzats són principalment: valor de marca, notorietat de marca, percepció del preu, qualitat percebuda, estratègia omnicanal, "eWOM" (boca-orella virtual), "e-commerce" (comerç electrònic).
  • Emprenedoria i conciliació.Les polítiques de conciliació aplicades per les empreses s'estudien des d'una perspectiva de gènere i tenint en compte els canvis tecnològics. Algunes variables estudiades són: la conciliació laboral i familiar, l'emprenedoria, la satisfacció del personal treballador, la productivitat, l'eficiència del teletreball.
  • Competències distintives en l'organització.Analitzar i estudiar les competències distintives que poden posseir les organitzacions i que poden ser una font d'avantatge competitiu. Les competències estudiades són les directives, organitzatives i de màrqueting, i com afecten els resultats empresarials i la innovació.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
EVA MARIA CAPLLIURE GINERDirector-aUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
Equip d'investigació
MARIA JOSE MIQUEL ROMEROCol·laborador-aUniversitat de ValènciaCatedràtic/a d'Universitat
SONIA CRUZ ROSCol·laborador-aUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
CONSOLACION ADAME SANCHEZCol·laborador-aUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
CARMEN PEREZ CABAÑEROCol·laborador-aUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
 
CNAE:
  • Actividades de investigación.
 
Paraules clau:
  • comportamiento del consumidor; nuevas tecnologías; distribución; omnicanalidad; e-commerce; marcas
  • conciliación vida familiar-trabajo; emprendimiento; satisfacción del empleado; productividad; teletrabajo; eficiencia
  • competencias distintivas; ventaja competitiva; innovación; sostenibilidad