GIUV2025-668
El grup TURISMAT, dirigit per la professora Silvia Sanz, és un grup d'investigació interdisciplinària que, al costat de la investigació científica, desenrotlla activitats de formació i de transferència del coneixement. El grup s'orienta, principalment, a l'estudi de les noves tecnologies digitals i el turisme, amb especial focus d'interés en el comportament del consumidor 5.0, i sempre des d'una perspectiva innovadora i sostenible.
La línia d'investigació sobre tecnologia digital intenta donar resposta a la transformació digital i als processos de canvi als quals està exposat l'usuari, sent sectors prioritaris d'anàlisis el turisme, l'educació, així com la indústria de la comunicació (mitjans tradicionals, digitals convencionals i emergents). L'estudi del sector educatiu se centra en les institucions d'educació superior i enfoca la seua anàlisi en les noves metodologies d'ensenyament-aprenentatge i en la innovació docent. D'altra banda, els constants canvis en l'ecosistema de mitjans, degut sobretot a la irrupció dels nous mitjans emergents, impulsen la necessitat d'investigar els nous patrons de comportament i de relacions, les noves formes de consum i de contacte, així com els...El grup TURISMAT, dirigit per la professora Silvia Sanz, és un grup d'investigació interdisciplinària que, al costat de la investigació científica, desenrotlla activitats de formació i de transferència del coneixement. El grup s'orienta, principalment, a l'estudi de les noves tecnologies digitals i el turisme, amb especial focus d'interés en el comportament del consumidor 5.0, i sempre des d'una perspectiva innovadora i sostenible.
La línia d'investigació sobre tecnologia digital intenta donar resposta a la transformació digital i als processos de canvi als quals està exposat l'usuari, sent sectors prioritaris d'anàlisis el turisme, l'educació, així com la indústria de la comunicació (mitjans tradicionals, digitals convencionals i emergents). L'estudi del sector educatiu se centra en les institucions d'educació superior i enfoca la seua anàlisi en les noves metodologies d'ensenyament-aprenentatge i en la innovació docent. D'altra banda, els constants canvis en l'ecosistema de mitjans, degut sobretot a la irrupció dels nous mitjans emergents, impulsen la necessitat d'investigar els nous patrons de comportament i de relacions, les noves formes de consum i de contacte, així com els nous enfocaments de les estratègies de comunicació de les empreses i marques, per a així adaptar-se i donar resposta a la nova situació del mercat. Addicionalment, es convertix en una prioritat de l'equip abordar: (1) les conseqüències negatives de l'ús excessiu dels mitjans digitals, prestant especial atenció a la dependència psicològica i a les conductes addictives que es generen; (2) les noves tendències en comunicació digital, que permeten crear mons virtuals (metaversos) que funcionen com un reflex del món real, on els usuaris poden interactuar, tant social com econòmicament, a través d'avatars en el ciberespai; (3) la comunicació boca-sentit electrònica, en termes d'expressió de sentiments, permetent millorar la comprensió del comportament del consumidor, co-crear valor i millorar les relacions usuari-empresa.
El sector turístic, un altre dels ecosistemes en permanent evolució, es configura com l'altra línia d'investigació de l'equip. Un dels principals focus d'interés d'esta línia és el màrqueting de creuers, amb especial atenció a l'anàlisi de l'experiència del turista en el port d'escala i al paper de la visita guiada/excursió en la destinació visitada, atributs tots ells rellevants en unes vacacions en creuer. La creixent importància de la sostenibilitat en el sector turístic representa una altra sublínies d'interés de l'equip, incloent entre els temes a tractar: la percepció de massificació turística per part de turistes i residents; la importància dels models de desenrotllament turístic sostenibles; les relacions entre sostenibilitat-satisfacció-intencions de comportament; i les noves necessitats i tendències turístiques orientades cap a la sostenibilitat. La combinació turisme i tecnologia digital és una altra prioritat de l'equip, ja que a través de l'anàlisi del Contingut Generat per l'Usuari (UGC), es millora la comprensió de l'experiència turística.
[Llegir més][Ocultar]
[Llegir més][Ocultar]
- Analizar la experiencia del consumidor a traves de su interaccion con la tecnologia y desde la realidad del cambio del comportamiento del consumidor
- Mejorar la comprension del comportamiento del consumidor off y online, desde una perspectiva innovadora y sostenible
- Contribuir a la difusion del conocimiento para promover la formacion, crecimiento y consolidacion de los actores clave del mercado
- Tecnologia digital.Educació; mitjans digitals convencionals i emergents; el costat fosc dels mitjans socials; Metavers, intel·ligència artificial, realitat virtual i realitat augmentada; comunicació boca-sentit en línia; co-creació de valor; comportament del consumidor en línia; ressenyes en línia.
- Turisme.Màrqueting de creuers; sostenibilitat i saturació turística; contingut generat per l'usuari.
- Comportament del consumidor 5.0.Percepcions, actituds, comportaments, co-creació de valor, valors, sostenibilitat i innovació.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
SILVIA SANZ BLAS | Director-a | Universitat de València | Catedràtica/Catedràtic d'Universitat |
Equip d'investigació | |||
PAULA FIERRO RUBIO | Membre | Universitat de València | Personal Investigador |
DANIELA BUZOVA | Col·laborador-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
VICTOR BALLESTER RIERA | Col·laborador-a | Universitat de València | Associada/associat d'Universitat |
- Investigación y desarrollo experimental en ciencias sociales y humanidades.
- Agencias de publicidad.
- Servicios de representación de medios de comunicación.
- Estudio de mercado y realización de encuestas de opinión pública.
- Comercialització i Investigació de Mercats