Mètodes numèrics i simulacions - MeNS

Referència del grup:

GIUV2026-046

 
Descripció de l'activitat investigadora:
Desenvolupament de mètodes numèrics per a equacions en derivades parcials, simulacions numèriques i anàlisi de dades. De manera més específica, els objectius d'aquest grup d'investigació se centren en el desenvolupament de mètodes numèrics per a la resolució d'equacions en derivades parcials que apareixen en contextos de geofísica i astrofísica. Aquests mètodes son d'ampla aplicació i requereixen la realització de simulacions on s'analitza l'eficiència i precisió dels resultats numèrics. En el cas de la relativitat numèrica, hi ha un especial interès per no resoldre únicament les equacions sinó dur a terme una extracció d'observables a partir de les dades simulades, com a és la radiació gravitatòria de diferents sistemes. Alguns dels membres del grup formen part de la Col·laboració Virgo i estan involucrats en activitats de divulgació i comunicació científica de manera habitual. A més, altre objectiu del grup és analitzar les dades registrades en aquests observatoris per a participar en tasques de neteja de senyals i detecció de senyals astrofísics reals, i també en la caracterització del soroll del detector per a mitigar el seu efecte en l'anàlisi de senyals reals. Aquest tipus...Desenvolupament de mètodes numèrics per a equacions en derivades parcials, simulacions numèriques i anàlisi de dades. De manera més específica, els objectius d'aquest grup d'investigació se centren en el desenvolupament de mètodes numèrics per a la resolució d'equacions en derivades parcials que apareixen en contextos de geofísica i astrofísica. Aquests mètodes son d'ampla aplicació i requereixen la realització de simulacions on s'analitza l'eficiència i precisió dels resultats numèrics. En el cas de la relativitat numèrica, hi ha un especial interès per no resoldre únicament les equacions sinó dur a terme una extracció d'observables a partir de les dades simulades, com a és la radiació gravitatòria de diferents sistemes. Alguns dels membres del grup formen part de la Col·laboració Virgo i estan involucrats en activitats de divulgació i comunicació científica de manera habitual. A més, altre objectiu del grup és analitzar les dades registrades en aquests observatoris per a participar en tasques de neteja de senyals i detecció de senyals astrofísics reals, i també en la caracterització del soroll del detector per a mitigar el seu efecte en l'anàlisi de senyals reals. Aquest tipus de tècniques s'aplicaran també a dades d'altres instruments en geofísica, com ara les dades registrades en sismògrafs. S'aplicaran una ampla gamma de ferramentes matemàtiques per a la caracterització dels senyals i el soroll dels instruments.
[Llegir més][Ocultar]
 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • Anàlisi de dades geofísics i astrofísics amb eines matemàtiques i algorismes d'anàlisi de dades per a la classificació de signals, reconeixement de patrons i caracterització de propietats intrínseques.
  • Mètodes numèrics per a la resolució d'equacions en derivades parcials de tipus el·líptic i hiperbòlic. Desenvolupament de mètodes iteratius. Desenvolupament de mètodes implícits. Aplicacions de mètodes well-balanced.
  • Estudi de la radiació gravitatòria de diferents escenaris astrofísics. Anàlis de dades d'ones gravitatòries procedents de diferents observatoris, inclouent dades procedents de canals auxiliars. Realització d'activitats de divulgació i comunicació científica.
  • Simulacions d'escenaris geofísics i astrofísics, i estudi de propietats de convergència, precisió numèrica i estabilitat.
 
Línies d'investigació:
  • Mètodes numèrics per a EDPs.Desenvolupament de mètodes numèrics per a equacions en derivades parcials de tipus el·líptic i hiperbòlic.
  • Anàlisi de dades geofísiques i astrofísiques.Desenvolupament de tècniques d'anàlisi de dades amb aplicacions en contexts geofísics i astrofísics.
  • Simulacions numèriques.Realització de simulacions numèriques de sistemes físics i anàlisi de convergència, precisió numèrica i estabilitat.
  • Ones gravitatòries.Participació en la simulació, anàlisi i detecció d'ones gravitatóries. Realització d'activitats de divulgació i comunicació científica en aquest camp.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
ISABEL CORDERO CARRIONDirector-aUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
Equip d'investigació
JOSE ENRIQUE ADSUARA FUSTERMembreUniversitat de ValènciaAjudant Doctor/a
SAMUEL SANTOS PEREZMembreUniversitat de ValènciaAjudant Doctor/a
GUILLEM FERNANDEZ RODRIGUEZCol·laborador-aUniversitat de ValènciaPersonal Investigador
IZARNE MARTINEZ DONATOCol·laborador-aUniversitat de ValènciaPersonal Investigador
 
CNAE:
  • Educación universitaria
 
Estructura associada:
  • Matemàtiques