• Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i afrontar la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les conclusions (i els coneixements i les raons últimes que les sustenten) a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una forma que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma.
  • Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • Explorar i valorar les implicacions socioeconòmiques del camp d'especialització.
  • Desenvolupar el pensament crític, identificant els límits i biaixos del coneixement en el seu camp d'especialització.
  • Combinar els continguts teòrics amb la seva aplicació pràctica i valorar la importància tant del coneixement fonamental com de l'aplicat.
  • Aconseguir un coneixement integratiu, extraient conclusions generals a partir de casos d'estudi específics, traslladant aquestes conclusions a altres àmbits de la seva especialitat i establint connexions entre diferents matèries.
  • Comprendre processos naturals rellevants en el camp d'especialització.
  • Situar l'especialitat en el context d'altres camps i del coneixement general.
  • Desenvolupar habilitats comunicatives i utilitzar un llenguatge (canal, vocabulari, format) adequat al perfil del seu interlocutor.
  • Aprendre a treballar en equips multidisciplinaris que contingan especialistes de formació heterogènia.
  • Saber comunicar resultats científics propis mitjançant l'elaboració d'informes, memòries, articles i presentacions orals.
  • Saber analitzar evidències científiques de manera objectiva, quantitativa i rigorosa, mitjançant un raonament deductiu i constructiu.
  • Saber abordar un mateix procés virològic des de diferents angles, com ara el mecanístic, evolutiu, biomèdic i biotecnològic.
  • Desenvolupar un pensament crític sobre les implicacions socials, econòmiques, ètiques o filosòfiques d'un determinat coneixement en virologia.
  • Desenvolupar el pensament creatiu encaminat a la cerca de noves aplicacions en virologia.
  • Saber formular hipòtesi i models científics relacionats amb la virologia, així com dissenyar, executar i analitzar experiments encaminats a contrastar aquestes hipòtesis.
  • Conèixer diferents mètodes en virologia, el seu àmbit d'aplicació, els seus avantatges i inconvenients i la seua complementarietat per a la resolució de problemes, tant des del punt de vista teòric com pràctic.
  • Conèixer les característiques definitòries de la recerca fonamental i la recerca traslacional en virus, així com les principals comunitats i institucions en el camp de la virologia (revistes, societats, congressos, escoles, centres de recerca, etc.) i el seu funcionament (revisió per parells, etc.).
  • Aplicar els conceptes de virologia fonamental a la resolució de problemes pràctics, com ara la teràpia antiviral, la prevenció, la salut pública, o les aplicacions biotecnològiques dels virus.
  • Saber analitzar les malalties virals des d'aproximacions complementàries ateses les característiques estructurals del virus, els òrgans diana, la progressió de la infecció i la simptomatologia.
  • Conèixer els principals virus humans i les patologies que causen per a així saber quines intervencions biomèdiques o epidemiològiques serien les més apropiades de cara al seu tractament i control.
  • Identificar factors rellevants en els processos d'infecció viral més enllà del propi virus i el seu hoste, com ara les coinfeccions, la composició del microbioma o altres, que puguan condicionar el resultat d'una infecció viral.
  • Comprendre els processos moleculars, cel·lulars i sistèmics que constitueixen la resposta de l'hoste a la infecció viral, per a així interpretar correctament observacions com els símptomes d'una infecció, el cicle infectiu dels virus i l'evolució viral.
  • Conèixer elements comuns de la interacció virus-hoste en diferents sistemes (animals, vegetals, bacterians) que permetan extreure processos de validesa general.
  • Comprendre les dinàmiques poblacionals dels virus i la seua evolució, així com establir associacions entre la virologia i diferents conceptes ecològics, com ara la biodiversitat, les característiques dels ecosistemes, o el canvi climàtic.
  • Saber diferenciar els virus en funció de trets fonamentals com a estructura, gamma d'hoste, cicle infectiu, simptomatologia, patogénesis o manera de transmissió i aplicar les eines d'anàlisi teòrica-experimentals que corresponga.
  • Posseir un coneixement ampli i integrat de la virologia que abaste els virus humans, animals, vegetals i procariòtics i que permeta identificar processos moleculars comuns a grans grups de virus per a poder traslladar conceptes i tècniques d'un sistema viral a un altre.