Economia Social i Solidària |
Per a cadascuna de les diferents unitats didàctiques que componen aquest mòdul, es presenta a continuació els seus descriptors de temes.UD1 - L'economia social i solidària, fonaments i polítiques públiques1.1. L'Economia Social i Solidària. Fonaments1.1.1. Evolució històrica del concepte d'Economia Social1.1.2. Identificació dels actors o grups inclosos en l'Economia Social1.1.3. Principals enfocaments teòrics relacionats amb l'Economia Social1.2. Polítiques Públiques de l'Economia Social i Solidària1.2.1. El procés de les polítiques públiques1.2.2. Les polítiques de foment de l'Economia Social1.2.3. La praxi de les polítiques públiques de foment de l'economia social1.2.4. L'economia social en polítiques públiques generalsUD2 - Màrqueting i responsabilitat social corporativa2.1. Màrqueting i emprenedoria social2.1.1 Què és el màrqueting?2.1.2 Funcions i tipologies de màrqueting2.1.3 Enfocaments de la filosofia de gestió del màrqueting2.1.4 L'enfocament de responsabilitat social del màrqueting2.1.5 Ètica i Màrqueting2.1.6 Aportacions i crítiques del màrqueting en l'emprenedoria social2.2. Màrqueting estratègic i tàctic per a l'emprenedoria social2.2.1 Pla de Màrqueting per a l'emprenedoria social2.2.2 El microentorn i el macroentorn de màrqueting per a l'emprenedoria social2.2.3 Estratègies de segmentació, posicionament i diferenciació2.2.4 El màrqueting operatiu per a l'emprenedoria social2.2.5 La lògica del servei en l'emprenedoria social2.3. El màrqueting social: eina de canvi social2.3.1 Concepte de Màrqueting Social2.3.2 Etapes d'una campanya de canvi social2.3.3 El mix de màrqueting en una campanya de Màrqueting Social2.3.4 L'adopció d'una idea de canvi social: processos i models2.4. Formació d'imatge de marca de RSC2.4.1 Què és la imatge de marca de responsabilitat social?2.4.2 RSC des de la perspectiva del comportament del consumidor2.4.3 Variables que influeixen en la formació de |
ansformación digital en les empreses de l'Economia SocialUD4 - Gestió de persones en les entitats de l'economia social i solidària4.1. Introducció al comportament humà en les institucions d'economia social.4.1.1. Col·laboració i cooperació en les institucions econòmiques i socials4.1.2. El comportament i els incentius en les organitzacions4.1.3. Particularitats en les empreses de l'Economia Social4.2. L'organització del treball i la gestió de persones en les institucions d'economia social4.2.1. La naturalesa del treball en les organitzacions4.2.2. Disseny dels llocs de treball: exercici de racionalitat i discrecionalitat4.2.3. Disseny dels llocs de treball: el procés4.2.4. Variables i instruments del disseny dels llocs de treball4.3. la direcció de persones en les institucions de l'economia social.4.3.1.- Funcions, tasques i responsabilitats dels membres de l'organització4.3.2.- Funcions objectiu de la direcció de persones4.3.3.- Funcions instrumentals de la direcció de persones4.3.4.- Particularitats de les empreses d'Economia Social4.4. Gestió del voluntariat4.4.1. El voluntariat en les organitzacions sense ànim de lucre4.4.2. Importància de la gestió del voluntariat4.4.3. Model per a la gestió del voluntariat4.4.4. Permanència i vinculació del voluntariat en l'organització4.4.5. Motivacions dels voluntaris i el seu mesuramentUD5 - Emprenedoria i innovació social. Internacionalització, ecosistemes i clústers d'economia social5.1. Innovació Social i Emprenedoria Social5.1.1. Característiques diferenciadores de l'emprenedoria social5.1.2. Valor social sostenible5.1.3. Importància de l'emprenedoria social5.1.4. Emprenedoria i innovació socials5.2. Internacionalització, ecosistemes i clústers d'economia social5.2.1. L'entorn o ecosistema de les empreses i entitats de l'economia social5.2.2. La internacionalització de les empreses cooperatives i de ressò |
Dret de l'Economia Social i Solidària |
Per a cadascuna de les diferents unitats didàctiques que componen aquest mòdul, es presenta a continuació els seus descriptors de temes.UD10 - Entitats de l'economia social i solidària. Marc normatiu10.1. (JOI) La personalitat jurídica i les seues formes d'organització preferentment en dret privat: societats, associacions, fundacions, mutualitats i cooperatives. Principals característiques i diferències.10.2. (JOI) El Tercer Sector i el seu reconeixement legal i institucions a Europa i a Amèrica Llatina. Concepte, principis, acreditació i beneficis.10.3. (JAS) L'Economia Social i Solidària i el seu reconeixement legal i institucional a Europa i a Amèrica. Concepte, principis, acreditació i beneficis.10.4. (JAS) De les empreses d'inserció a les empreses socials. Origen i reconeixement legal a Europa.10.5. (JAS) L'empresa social (social business, **impact **business) i el seu reconeixement legal i institucional a Amèrica. Concepte, principis, acreditació i beneficis.10.6. (JAS) Perspectiva xilena de l'economia social i solidària, el tercer sector i l'empresa socialUD11 - Contractació pública, clàusules socials i competència de les entitats de l'economia social i solidària11.1. Col·laboració públic-privada en clau d'economia sociala. Les entitats de l'economia social com a manera d'organitzar l'activitat empresarialb. Promoció de la col·laboració públic-privada des de la perspectiva nacional i internacional11.2. Àrees de col·laboració públic-privadaa. Col·laboració institucional: participació en el capitalb. Col·laboració contractual: Contractació del sector públic11.3. Eines que faciliten la contractació amb entitats de l'economia social.a. Clàusules socialsb. Reserva de mercatUD12 - L'economia social i solidària davant les tecnologies de la informació i comunicació12.1. Seguretat en la xarxaa. Eines tecnològiques i jurídiquesb. Estàndards tecnològics. Blockchain12.2. Organització corporativaa. Ejerci |
|
Treball de Fi de Màster |
Desenvolupament del TFM |
|