Requisits titulació

Persones que estiguen en possessió de títols universitaris afins al màster i que els permeten exercir el lloc de direcció dels centres, serveis i programes que estableix el Decret 27/2023, de 10 de març, del Consell: (1) Grau o Llicenciatura en Psicologia preferentment, Grau en Treball Social, Grau en Educació Social. (2) Professionals en actiu en un centre de serveis socials que estiguen en possessió d'un grau universitari. (3) Futurs graduats en aqueixes titulacions o en unes altres, però que complisquen amb el requisit professional indicat, als qui els falte menys d'un 10% dels crèdits per a acabar els estudis de grau, de forma condicionada al fet que s'aproven durant el mateix curs acadèmic. (4) Titulacions estrangeres similars a les establides en el Decret 27/2023, de 10 de març, del Consell, presentant un títol homologat pel Ministeri del Govern d'Espanya que tinga les competències.

Criteris admissió

Persones que estiguen en possessió de títols universitaris afins al màster i que els permeten exercir el lloc de direcció dels centres, serveis i programes que estableix el Decret 27/2023, de 10 de març, del Consell: (1) Grau o Llicenciatura en Psicologia, Grau en Treball Social, Grau en Educació Social. (2) Professionals en actiu en un centre de serveis socials que estiguen en possessió d'un grau universitari. (3) Futurs graduats en aqueixes titulacions o en unes altres, però que complisquen amb el requisit professional indicat, als qui els falte menys d'un 10% dels crèdits per a acabar els estudis de grau, de forma condicionada al fet que s'aproven durant el mateix curs acadèmic. (4) Titulacions estrangeres similars a les establides en el Decret 27/2023, de 10 de març, del Consell, presentant un títol homologat pel Ministeri del Govern d'Espanya que tinga les competències.
En el cas que el nombre de sol·licituds supere el màxim d'estudiants que poden admetre, s'aplicaran els següents criteris d'admissió:
1. Nota mitjana de l'expedient acadèmic del sol·licitant en el títol requerit, aplicant coeficients de correcció de 1, 0,8 i 0,6, en funció de la seua atingencia als continguts del Màster: màxim 50 punts.
2. Altres titulacions universitàries atingents al perfil del Màster: màxim 10 punts.
3. Experiència professional en centres de serveis socials: màxim 35 punts.
4. Altres mèrits acadèmics o professionals atingents al perfil del Màster: màxim 5 punts.
En el cas que es considere convenient, es podrà realitzar una entrevista personal sobre els mèrits presentats en el currículum.

Resultats d'aprenentatge

1. Desenvolupar l'organització funcional i tècnica d'un centre de serveis socials.
2. Categoritzar tots els procediments tècnics i administratius necessaris per a l'obertura i funcionament adequat d'un centre de serveis socials.
3. Dirigir un centre se serveis socials.
4. Interpretar la legislació relativa als serveis socials.
5. Categoritzar els tipus de destinataris dels serveis socials.
6. Definir els objectius de l'atenció en serveis socials.
7. Aplicar els drets i obligacions dels usuaris que sol·liciten o requereixen algun tipus d'atenció per part dels centres de serveis socials.
8. Distingir l'estructura orgànica dels centres de serveis socials i la seua relació amb l'administració pública.
9. Aplicar les eines d'avaluació econòmica i social sobre la situació d'un centre de serveis socials i diagnosticar la seua situació.
10. Aplicar eines de gestió comptable i financera i comprendre l'anàlisi comptable d'un centre de serveis socials.
11. Interpretar la forma jurídica de l'organització ajustar a la normativa vigent.
12. Controlar la compra i/o lloguer de béns, equips, productes i altres actius necessaris.
13. Calcular pressupostos.
14. Interpretar un procés de facturació i decidir cobraments i pagaments, d'acord amb les normes i protocols establits.
15. Desenvolupar un registre i arxiu de documentació.
16. Calcular la rendibilitat i eficiència d'un centre de serveis socials.
17. Analitzar les obligacions fiscals derivats de l'activitat del centre.
18. Aplicar la normativa vigent i els principis i normes del Pla General Comptable al procés comptable i fiscal d'un centre de serveis socials.
19. Comprendre el procés pressupostari i el pla d'actuació de les entitats sense ànim de lucre.
20. Comprendre els fets econòmics, tècnics i registrals de la comptabilitat, i l'elaboració dels comptes anuals de les entitats sense finalitats lucratives.

21. Analitzar els recursos humans en les organitzacions de serveis per a adaptar s'a la flexibilitat requerida en l'atenció a persones i a la qualitat de servei.
22. Distingir tècniques de fidelització dels recursos humans per a retindre a empleats amb talent.
23. Analitzar, dissenyar i descriure un perfil de lloc.
24. Comprendre els processos de valoració de llocs.
25. Aplicar algun mètode de valoració de llocs.
26. Desenvolupar els passos bàsics d'un procés de selecció i avaluar l'acompliment dels empleats en el seu lloc de treball per a aplicar polítiques de retribució i motivació dels recursos humans.
27. Valorar l'ajust persona-treball i proposar accions per a millorar-lo.
28. Analitzar alguns dels principals factors personals i situacionals que influeixen en les actituds de les persones en el treball.
29. Valorar el nivell de motivació dels membres de l'organització i conéixer procediments per a millorar-la.
30. Aplicar polítiques de motivació que permeten millorar la qualitat de servei i retindre el talent en l'organització.
31. Gestionar equips de treball, relacions interpersonals entre col·laboradors i de fomentar la participació dels membres de l'organització.
32. Explicar les conseqüències psicosocials per a les persones de les diferents maneres d'organitzar.
33. Utilitzar eines digitals i tecnològiques per a millorar la gestió dels recursos humans en els centres de serveis socials.
34. Descriure, avaluar i diagnosticar el clima organitzacional i els processos organitzatius i psicosocials que el modifiquen.
35. Explicar la importància de la diversitat en les organitzacions laborals i la necessitat d'una política de recursos humans que la incloga.
36. Descriure la rellevància del *coaching com a element de desenvolupament professional d'empleats i directius en les organitzacions de serveis.
37. Avaluar competències i realitzar selecció de personal.
38. Comprendre l'anàlisi de llocs de treball i identificar competències.
39. Comprendre els principis i estratègies per a implantar processos de millora contínua i desenvolupament organitzacional.
40. Interpretar indicadors capaços de mesurar i avaluar el resultat de les intervencions, gestionar de manera adequada la informació i posar-la a la disposició de les persones usuàries i la ciutadania.
41. Aplicar el coneixement, la investigació i la pràctica basada en l'evidència per a establir els criteris de la intervenció social.
42. Desenvolupar competències per a potenciar el treball en equip, el respecte, l'esforç, la confiança i la solució els conflictes, rellevants en qualsevol escenari social.

3. Desenvolupar la capacitat per a fomentar la motivació dels membres d'equip amb la finalitat d'augmentar tant la qualitat de servei, tant pròpia en qualitat de director/a de centre, com la dels membres de l'equip que dirigisca.
44. Desenvolupar de la capacitat per a treballar amb equips multidisciplinaris.
45. Distingir les etapes de creació, gestió i direcció d'equips de treball.
46. Desenvolupar habilitats per a generar sinergies positives entre els membres de l'organització.
47. Desenvolupar la iniciativa i el lideratge necessari per a posar en marxa projectes relacionats amb els centres de serveis socials, l'administració pública i l'exercici lliure de la professió.
48. Utilitzar els diferents estils de lideratge en contextos específics de la direcció en les organitzacions en general i, en particular, en organitzacions de serveis socials.
49. Aplicar tècniques de comunicació eficaç.
50. Desenvolupar el treball en equip de manera responsable i compromesa.
51. Facilitar la comunicació interpersonal i la capacitat per a parlar en públic.
52. Desenvolupar habilitats per a millorar l'eficàcia de la comunicació i resolució de conflictes.
53. Desenvolupar la capacitat de prendre decisions complexes en diferents condicions (rutinàries, incertesa&) i en entorns canviants.
54. Determinar situacions amb alta probabilitat de prendre decisions poc eficaces.
55. Descriure els principals heurístics i biaixos cognitius i com afecten la presa de decisions.
56. Aplicar diverses maneres de donar suport als membres de l'organització, tant als empleats com als usuaris o clients i familiars.
57. Distingir la importància de les habilitats socials i diferenciar diferents alternatives de conducta per a intervindre en la millora dels comportaments.
58. Descriure procediments i eines per a aplicar en diferents fases del procés d'anàlisi de problemes, presa de decisions creatives i comunicació.
59. Descriure el procés de resolució creativa de problemes i presa de decisions.
60. Explicar com interactuen les cognicions i les emocions en la resolució de problemes.
61. Planificar una adequada gestió del temps en les tasques i funcions de la direcció.
62. Facilitar la capacitat de delegar en els membres de l'equip.
63. Determinar com desenvolupar les competències emocionals que ha de posseir un càrrec directiu.
64. Construir un ambient que afavorisca el *empowerment dels membres de l'organització.
65. Aplicar mecanismes que permeten mobilitzar recursos personals i animar als col·laboradors i subordinats en el seu acompliment diari.
66. Comunicar i saber #relacionar amb els membres del seu conjunt de rol una manera assertiva afavorint la comunicació interpersonal.
67. Descriure les variables psicològiques i psicosocials (p.e., emocions, cognicions, actituds i conductes) implicades en els processos de conflicte, negociació i mediació.
68. Explicar les característiques jurídiques bàsiques dels contractes laborals, dels components salarials i de la jornada laboral del treballador.
69. Descriure els mecanismes de negociació col·lectiva dels treballadors.
70. Analitzar els diferents tipus de conflictes col·lectius i el règim jurídic que els afecta.
71. Descriure les característiques essencials de la mediació, diferenciant-la d'altres mètodes alternatius de gestió de conflictes (*ADR).
72. Descriure els principis de la mediació.
73. Descriure els aspectes més rellevants de la normativa reguladora de la mediació i de l'actuació de l'Administració Pública en el marc de les relacions laborals.
74. Analitzar els tràmits essencials dels procediments judicials laborals.
75. Analitzar els mecanismes de conciliació dels específics de mediació.