A partir de l'estudi de l'estat de la qüestió del trastorn addictiu que resulta l'addicció als videojocs, el present curs pretén, a partir de l'evidència científica contrastada i de qualitat, dotar als estudiants coneixements sobre: 1. L'actual paper dels videojocs en la societat actual i la seua influència psicosocial, sociocultural i socioeconòmica2. Els videojocs com a objecte d'estudi des d'una perspectiva àmplia i transversal 3. Els efectes negatius dels videojocs (i pràctiques relacionades amb els mateixos) i saber diferenciar els videojocs i les seues característiques més problemàtiques4. L'addicció als videojocs com a trastorn del comportament, en relació a la seua fonamentació i delimitació teòrica, els criteris diagnòstics segons els principals manuals diagnòstics, i els instruments i mètodes de detecció i diagnòstic5. La incidència de l'addicció als videojocs en diferents nivells poblacionals; la seua repercussió com a problema personal, familiar i social; i els factors que potencien/disminueixen el risc de desenvolupar addicció.6. Com abordar l'addicció als videojocs des d'una perspectiva personal (entorn familiar) i professional (sanitària); descripció dels tractaments, recursos i tècniques d'actuació.
Curs acadèmic Curs 2024/2025
ÀreaÀrea de Salut
Tipus de cursMicrocredencial Universitari
Modalitat:On-line
Preu matrícula 30
Termini de preinscripció27/03/2025
Data d'inici curs abril 2025
Data de finalització curs abril 2025
Edició1 ª
Codi títol24727070
Crèdits:3.00 Crèdits ECTS
Horari
Lloc d'impartició
El perfil d'ingrés d'aquest curs és d'ampli espectre. Els alumnes que poden aprofitar els continguts desenvolupats en el present curs s'inclouen des d'aquelles persones la motivació de les quals es basa a ampliar els seus coneixements sobre l'addicció a videojocs sense una base prèvia (com per exemple, docents, figures parentals o amb menors al seu càrrec, persones amb prospecció a ingressar en estudis relacionats amb la temàtica) fins a estudiants i/o professionals amb una base teòrica relacionada amb la salut mental (com a psicòlegs clínics, psiquiatres, tècnics forenses, treballadors socials, educadors socials, etc.) El contingut i estructura del curs està dissenyat per a focalitzar des d'aspectes més generals fins a aspectes més específics, mitjançant una progressió basada en la bastimentada dels continguts que ensenyen a identificar i actuar sobre la problemàtica. De la mateixa manera, donada la naturalesa i tipologia del present curs, aquest té una naturalesa elemental i bàsica, per la qual cosa busca generar un coneixement integrat sobre els aspectes més fonamentals de l'addicció als videojocs, i que al seu torn, permeten aprofundir en l'experiència de l'alumne. Aquest plantejament permet identificar a l'alumne en la seua experiència i aplicar els coneixements adquirits durant el present curs.
Organitzador
Direcció
Telèfon