Grau en Història de l’Art

  • Que els estudiants hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé descansa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
  • Que els estudiants sàpien aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
  • Que els estudiants tinguen la capacitat d'arreplegar i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
  • Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants hagen desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • Capacitat d'anàlisi i de síntesi a partir de la informació procedent dels diversos continguts de la història d'art i la seua aplicació en l'activitat professional.
  • Capacitat per aplicar els coneixements bàsics adquirits a través d'un raonament crític aplicat a l'anàlisi i la valoració d'alternatives.
  • Capacitat per aplicar els coneixements bàsics a futures situacions professionals, mitjançant l'organització i la planificació adequades dels continguts de la història de l'art.
  • Capacitat per presentar i exposar oralment i per escrit projectes de gestió i de discussió de tots els camps d'actuació de la història de l'art.
  • Capacitat per reunir i interpretar dades rellevants i emetre judicis que incloguen una reflexió sobre aspectes de la producció artístiques en les diverses facetes.
  • Capacitat per transmetre informació, tant oral com escrita, a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Capacitat per a la resolució dels problemes que es presenten en l'exercici professional com a historiador o historiadora de l'art o gestor del patrimoni.
  • Desenvolupar un compromís amb els valors democràtics i la cultura de la pau en el marc de les activitats artístiques.
  • Compromís amb els drets fonamentals referits a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones.
  • Desenvolupar activitats que faciliten la integració de les persones amb discapacitat.
  • Reconeixement de la diversitat i multiculturalitat a través del coneixement d'altres cultures.
  • Capacitat per treballar en equip i integració en equips multidisciplinaris amb professionals d'altres àrees de coneixement.
  • Capacitat per expressar de forma oral i escrita en la llengua pròpia i almenys en una llengua estrangera.
  • Capacitat per aplicar eines informàtiques i ús de les xarxes que permeten l'establiment de contactes nacionals i internacionals.
  • Prendre contacte directe amb les obres artístiques mitjançant visites als monuments històrics, museus i exposicions que mostren al públic aquest tipus d'obres.
  • Capacitat de lectura de l'entorn a partir de l'anàlisi, l'observació i la deducció de la informació procedent de les obres artístiques produïdes al llarg de la història.
  • Capacitat per dissenyar un projecte integral de gestió del bé artístic, des del seu coneixement fins a la seua explotació social.
  • Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors de postgrau o doctorat amb un alt grau d'autonomia.
  • Desenvolupar un aprenentatge autònom i les habilitats necessàries que afavorisquen les relacions interpersonals.
  • Coneixement crític de les coordenades espaciotemporals de la història de l'art.
  • Visió diacrònica general de la història de l'art universal.
  • Coneixement de l'art antic.
  • Coneixement de l'art modern.
  • Coneixement de l'art contemporani.
  • Coneixement de l'art valencià.
  • Coneixement del cinema i altres mitjans audiovisiuals.
  • Coneixement del patrimoni historicoartístic.
  • Coneixement de museologia i museografia.
  • Coneixement d'altres disciplines d'àmbit històric en l'àmbit de les humanitats i de la música.
  • Coneixement de les distintes metodologies de la història de l'art i de la seua contingència històrica.
  • Coneixement sistemàtic i integrat del fet artístic, a través de l'anàlisi dels diferents llenguatges, procediments i tècniques de la producció artística al llarg de la història.
  • Coneixement i maneig de les principals fonts literàries i documentals de la història de l'art per a l'elaboració de treballs d'investigació.
  • Coneixement de la bibliografia actualitzada, anàlisi crítica d'aquesta, i capacitat per realitzar una síntesi a partir d'un posicionament crític.
  • Coneixements bàsics d'iconografia i d'altres mètodes d'anàlisi de la imatge.
  • Saber aplicar una metodologia científica per a qualsevol tipus d'actuació i de decisió en relació amb els coneixements d'història de l'art.
  • Saber elaborar estats de la qüestió a partir de la informació procedent de la documentació relativa a les obres artístiques.
  • Saber aplicar les diferents metodologies a l'anàlisi integral de l'obra d'art.
  • Saber utilitzar els coneixements adquirits en la formulació d'hipòtesi, realització de síntesi i formulació ordenada de conclusions.
  • Saber aplicar els coneixements bàsics de museologia i museografia en la gestió d'institucions museístiques.
  • Saber aplicar els coneixements sobre documentació, composició de materials i tècniques constructives en l'estudi i la gestió dels béns artístics mobles i immobles.
  • Saber aplicar els coneixements en gestió de col·leccions per a la realització d'inventaris, documentació, catalogació, exposicions i difusió d'art.
  • Saber aplicar els coneixements sobre el mercat de l'art en activitats relacionades amb l'antiquariat, galeries, taxació i mecenatge.
  • Saber aplicar els coneixements instrumentals aplicats a la història de l'art per interpretar i manejar gràfics, fotografies, imatge en moviment, informàtica i materials de l'obra d'art.
  • Saber aplicar el coneixement interdisciplinari de les humanitats i la música a la investigació artística.
  • Saber aplicar els coneixements comprensius d'idiomes moderns, incidint en el vocabulari tècnic.
  • Motivació per la qualitat a través d'un compromís ètic personal amb l'entorn professional.
  • Coneixement de l'art medieval.
  • Valoració de la producció artística sota la perspectiva de la sostenibilitat, forjant valors i actituds que contribuïsquen al desenvolupament sostenible de l'entorn.
  • Saber aplicar els coneixements de llengües modernes i les seues literatures als seus entorns professionals.
  • Saber aplicar les diferents tècniques cinesiteràpiques.
  • Saber aplicar els coneixements adquirits a l'activitat professional, saber resoldre problemes i elaborar i defensar arguments, recolzant-se en els dits coneixements.
  • Dominar i conèixer la bibliografia específica imprescindible per poder aprofundir i eixamplar els diversos assumptes que es plantegen.
  • Reconeixement de la diversitat i multiculturalitat a través del coneixement d'altres cultures.
  • Capacitat per expressar-se de forma oral i escrita en la llengua pròpia i almenys en una llengua estrangera.
  • Capacitat per dissenyar un projecte integral de gestió del bé artístic, des del seu coneixement fins a la seua explotació social.
  • Desenvolupar un aprenentatge autònom i les habilitats necessàries que afavorisquen les relacions interpersonals.
  • Motivació per la qualitat a través d'un compromís ètic personal amb l'entorn professional.
  • Capacitat per transmetre informació, tant oral com escrita, a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Desenvolupar un compromís amb els valors democràtics i la cultura de la pau en el marc de les activitats artístiques.
  • Saber aplicar les diferents metodologies a l'anàlisi integral de l'obra d'art.
  • Desenvolupar activitats que faciliten la integració de les persones amb discapacitat.
  • Capacitat per aplicar eines informàtiques i ús de les xarxes que permeten l'establiment de contactes nacionals i internacionals.
  • Prendre contacte directe amb les obres artístiques mitjançant visites als monuments històrics, museus i exposicions que mostren el públic aquest tipus d'obres.
  • Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors de postgrau o doctorat amb un alt grau d'autonomia.
  • Valoració de la producció artística sota la perspectiva de la sostenibilitat, forjant valors i actituds que contribuïsquen al desenvolupament sostenible de l'entorn.
  • Capacitat d'anàlisi i síntesi a partir de la informació procedent dels diversos continguts de la història de l'art i la seua aplicació en l'activitat professional.
  • Capacitat per presentar i exposar oralment i per escrit projectes de gestió i de discussió en tots els camps d'actuació de la història de l'art.
  • Capacitat per a la resolució dels problemes que es presenten en l'exercici professional com a historiador de l'art o gestor del patrimoni.
  • Compromís amb els drets fonamentals referits a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones.
  • Capacitat per treballar en equip i integració en equips multidisciplinaris amb professionals d'altres àrees de coneixement.
  • Capacitat de lectura de l'entorn a partir de l'anàlisi, l'observació i la deducció de la informació procedent de les obres artístiques produïdes al llarg de la història.
  • Coneixement crític de les coordenades espaciotemporals de la història de l'art.
  • Visió diacrònica general de la història de l'art universal.
  • Visió diacrònica regional i completa dels fenòmens artístics territorials.
  • Capacitat per reunir i interpretar dades rellevants i emetre judicis que incloguen una reflexió sobre aspectes de la producció artística en les diferents facetes.
  • Visió diacrònica regional i completa dels fenòmens artístics territorials.
  • Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • Comunicació oral i escrita en la llengua pròpia i coneixement d'una llengua estrangera.
  • Resolució de problemes i presa de decisions. Disseny i gestió de projectes.
  • Capacitat de treball individual.
  • Compromís amb valors d'igualtat de gènere, interculturalitat, igualtat d'oportunitats i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat, cultura de la pau i valors democràtics, i solidaritat.
  • Motivació per la qualitat en el treball, responsabilitat, honestedat intel·lectual.
  • Motivació per la qualitat.
  • Capacitat d'organització i planificació.
  • Capacitat crítica i autocrítica.
  • Capacitat d'abstracció, anàlisi i síntesi.
  • Valoració i respecte per la diversitat i la multiculturalitat.
  • Aprenentatge autònom.
  • Consciència crítica de la relació entre els esdeveniments i processos actuals i el passat.
  • Coneixement crític de les diferents perspectives historiogràfiques en els diversos períodes i contextos.
  • Coneixement detallat d'un o més períodes específics del passat de la humanitat.
  • Capacitat de comunicar-se i argumentar en forma oral i escrita en la pròpia llengua, d'acord amb la terminologia i les tècniques usades en la professió.
  • Coneixement de la història nacional pròpia.
  • Coneixement de la història europea.
  • Coneixement de la història universal o mundial.
  • Coneixement i habilitat per a usar mètodes i tècniques d'altres ciències socials i humanes
  • Coneixement dels mètodes i problemes de les diferents branques de la investigació històrica: econòmica, social, política, cultural, de gènere, etc.
  • Capacitat per a aplicar els coneixements teòrics adquirits en la pràctica docent en l'ensenyament secundari.
  • Capacitat d'anàlisi i de síntesi a partir de la informació procedent dels diversos continguts de la història de l'art i la seua aplicació en l'activitat professional.
  • Desenvolupar un compromís amb els valors democràtics i la cultura de la pau en el marc de les activitats artístiques.
  • Saber aplicar una metodologia científica per a qualsevol tipus d'actuació i de decisió en relació amb els coneixements d'història de l'art.
  • Compromís amb els drets fonamentals referits a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones.
  • Capacitat per treballar en equip i integració en equips multidisciplinaris amb professionals d'altres àrees de coneixement.
  • Saber aplicar els coneixements instrumentals aplicats a la història de l'art per interpretar i manejar gràfics, fotografies, imatge en moviment, informàtica i materials de l'obra d'art.
  • Coneixement de la bibliografia actualitzada, anàlisi crítica d'aquesta i capacitat per realitzar-ne una síntesi a partir d'un posicionament crític.
  • Saber aplicar els coneixements sobre documentació, composició de materials i tècniques constructives en l'estudi i la gestió dels béns artístics mobles i immobles.
  • Saber aplicar el coneixement interdisciplinari de les humanitats i la música a la investigació artística.
  • Saber aplicar els coneixements comprensius d'idiomes moderns, incidint en el vocabulari tècnic.
  • Saber utilitzar els coneixements adquirits en la formulació d'hipòtesis, la realització de síntesi i la formulació ordenada de conclusions.
  • Capacitat de lectura de l'entorn a partir de l'anàlisi, l'observació i la deducció de la informació procedent de les obres artístiques produïdes al llarg de la història.
  • Capacitat per reunir i interpretar dades rellevants i emetre judicis que incloguen una reflexió sobre aspectes de la producció artística en les diferents facetes.
  • Capacitat per dissenyar un projecte integral de gestió del bé artístic, des del seu coneixement fins a la seua explotació social.
  • Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors de postgrau o doctorat amb un alt grau d'autonomia.
  • Adquirir i dominar els coneixements disciplinaris necessaris per a l'anàlisi de la societat contemporània, la seua estructura i la seua dinàmica.
  • Adquirir i aprendre a aplicar les habilitats necessàries per al desenvolupament professional dels coneixements disciplinaris adquirits.
  • Adquirir i dominar els coneixements disciplinaris necessaris per a l'anàlisi de la societat contemporània, la seua estructura i la seua dinàmica.
  • Adquirir i dominar els coneixements disciplinaris necessaris per a l'anàlisi de la societat contemporània, la seua estructura i la seua dinàmica.
  • Geografia.
  • Geografia física.
  • Compromís amb la defensa i la pràctica de les polítiques d'igualtat.
  • Capacitat d'obtenció, anàlisi i síntesi de la informació.
  • Capacitat d'organització, de planificació i de gestió de la informació usant bases de dades bibliogràfiques adients.
  • Adaptació a noves situacions.
  • Aprenentatge autònom.
  • Tenir capacitat d'aplicar els coneixements en la pràctica.
  • Adquirir aptituds professionals idònies.
  • Aplicar els principis fisiològics, biomecànics, comportamentals i socials als diferents camps de l'activitat física i l'esport.
  • Adquirir coneixements per dirigir i gestionar instal·lacions esportives.
  • Ensinistrar-se en les tècniques de cerca, identificació, selecció i recollida d'informació, així com dels mètodes que s'han de tenir en compte a l'hora d'examinar críticament qualsevol classe de fonts, documents i fets, amb la finalitat, d'una banda, de tractar-los convenientment, i de l'altra, de transformar-los en informacions d'interès mitjançant els llenguatges informativocomunicatius requerits per a cada cas.
  • Conèixer la comunicació com a procés i els diferents elements que el constitueixen. Posseir i comprendre els coneixements de l'especificitat dels discursos, així com les formes de representació pròpies dels distints mitjans tecnològics i audiovisuals. Conèixer les diferents teories, mètodes i problemes de la comunicació audiovisual i els seus diversos llenguatges.
  • Desenvolupament del compromís ètic, centrat en aspectes com ara la igualtat de gèneres, la igualtat d'oportunitats, els valors de la cultura de pau i valors democràtics i problemes mediambientals, així com el coneixement i l'apreciació de la diversitat i la multiculturalitat.
  • Combinar les dimensions temporal i espacial en l'explicació dels processos socioterritorials.
  • Capacitat per emprendre millores i proposar innovacions.
  • Adaptació a noves situacions.
  • Coneixement d'altres disciplines d'àmbit històric en l'àmbit de les humanitats i de la música.
  • Coneixements bàsics d'iconografia i d'altres mètodes d'anàlisi de la imatge.
  • Saber aplicar una metodologia científica per a qualsevol tipus d'actuació i de decisió en relació amb els coneixements d'història de l'art.
  • Saber utilitzar els coneixements adquirits en la formulació d'hipòtesis, la realització de síntesis i la formulació ordenada de conclusions.
  • Saber aplicar els coneixements instrumentals aplicats a la història de l'art per interpretar i manejar gràfics, fotografies, imatge en moviment, informàtica i materials de l'obra d'art.
  • Capacitat per aplicar eines informàtiques i ús de les xarxes que permeten l'establiment de contactes nacionals i internacionals.
  • Saber aplicar el coneixement interdisciplinari de les humanitats i la música a la investigació artística.
  • Saber aplicar els coneixements comprensius d'idiomes moderns, incidint en el vocabulari tècnic.
  • Capacitat per presentar i exposar oralment i per escrit projectes de gestió i de discussió en tots els camps d'actuació de la història de l'art.
  • Capacitat de lectura de l'entorn a partir de l'anàlisi, l'observació i la deducció de la informació procedent de les obres artístiques produïdes al llarg de la història.
  • Conèixer les característiques, funcions i línies bàsiques de l'art en les seues diferents manifestacions al llarg de la història, incardinant sempre l'obra d'art amb el context social, econòmic, polític, ideològic, religiós i individual en què es va gestar.
  • Desenvolupar un esperit analític i crític per conèixer l'obra d'art, interpretar el llenguatge de les seues formes, apreciar-ne els valors estètics, identificar-ne els components físics i tècnics i extraure-ne informacions sobre la cultura que l'ha generada.
  • Coneixement dels diferents llenguatges artístics en el seu component formal, tècnic i cultural, al llarg del temps i en diferents espais, per mostrar les condicions que incideixen en el resultat final de l'obra i la seua recepció. Tot això amb un coneixement precís del vocabulari específic de la disciplina.
  • Formar-se en els drets fonamentals referits a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, l'accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i els valors propis d'una cultura democràtica i pacifista en el marc de les activitats artístiques. Així com la valoració de totes les cultures i religions i de la influència del seu llegat artístic.
  • Comprensió dels grans processos històrics i culturals que origina l'art antic.
  • Adquisició d'una visió de conjunt del desenvolupament de l'art de l'antiguitat.
  • Capacitació en la descripció i la definició dels distints elements formals, tècnics i iconogràfics de l'art antic.
  • Motivació per la qualitat
  • Capacitat d'organització i planificació
  • Capacitat crítica i autocrítica
  • Capacitat d'abstracció, anàlisi i síntesi
  • Valoració i respecte per la diversitat i la multiculturalitat
  • Compromís amb el principi d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones
  • Compromís amb el principi d'accessibilitat universal
  • Compromís amb els valors democràtics i la cultura de la pau
  • Aprenentatge autònom
  • Sensibilitat envers temes mediambientals
  • Consciència crítica de la relació entre els esdeveniments i processos actuals i el passat
  • Coneixement crític de les diferents perspectives historiogràfiques en els diversos períodes i contextos
  • Coneixement detallat d'un o més períodes específics del passat de la humanitat
  • Capacitat de comunicar-se i argumentar en forma oral i escrita en la pròpia llengua, d'acord amb la terminologia i les tècniques usades en la professió
  • Coneixement de la història nacional pròpia
  • Coneixement de la història europea
  • Coneixement de la història universal o mundial
  • Coneixement i habilitat per a usar mètodes i tècniques d'altres ciències socials i humanes
  • Coneixement dels mètodes i problemes de les diferents branques de la investigació històrica: econòmica, social, política, cultural, de gènere, etc.
  • Desenvolupar un esperit analític i crític per conèixer l'obra d'art, interpretar el llenguatge de les seues formes, apreciar els seus valors estètics, identificar els seus components físics i tècnics, i extraure'n informacions sobre la cultura que l'ha generada.
  • Coneixement dels diferents llenguatges artístics en el seu component formal, tècnic i cultural, al llarg del temps i en diferents espais, per mostrar les condicions que incideixen en el resultat final de l'obra i la seua recepció
  • Comprensió dels conceptes bàsics de la teoria de la història de l'art.
  • Interpretació de plantes i alçats d'edificis.
  • Interpretació de les obres artístiques a partir de l'anàlisi iconogràfica.
  • Capacitat per a dissenyar un projecte docent per a l'ensenyament secundari.
  • Capacitat per a aplicar els coneixements teòrics adquirits en la pràctica docent en l'ensenyament secundari.
  • Capacitat d'aplicar els coneixements a la pràctica.
  • Coneixements dels espais geogràfics regionals.
  • Coneixements de geografia humana, econòmica i social.
  • Coneixements de geografia física i medi ambient.
  • Coneixements d'ordenació del territori.
  • Ordenar, sintetitzar i utilitzar la informació geogràfica com a instrument de coneixement i interpretació del territori.
  • Combinar les dimensions temporal i espacial en l'explicació dels processos socioterritorials.
  • Interrelacionar el medi físic i ambiental amb l'esfera social i humana.
  • Interrelacionar els fenòmens a diferents escales territorials.
  • Explicar la diversitat de llocs, regions i localitzacions.
  • Comprendre les relacions espacials.
  • Desenvolupar activitats que faciliten la integració de les persones amb discapacitat.
  • Capacitat per aplicar els coneixements bàsics a futures situacions professionals, mitjançant una organització i planificació adequades dels continguts de la història de l'art.
  • Capacitat per transmetre informació, tant oral com escrita, a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Coneixement de la bibliografia actualitzada, anàlisi crítica d'aquesta, i capacitat per realitzar una síntesi a partir d'un posicionament crític.
  • Saber aplicar una metodologia científica per a qualsevol tipus d'actuació i de decisió en relació amb els coneixements d'història de l'art.
  • Saber utilitzar els coneixements adquirits en la formulació d'hipòtesi, realització de síntesi i formulació ordenada de conclusions.
  • Capacitat per aplicar eines informàtiques i ús de les xarxes que permeten l'establiment de contactes nacionals i internacionals.
  • Saber aplicar els coneixements instrumentals aplicats a la història de l'art per interpretar i manejar gràfics, fotografies, imatge en moviment, informàtica i materials de l'obra d'art.
  • Prendre contacte directe amb les obres artístiques mitjançant visites als monuments històrics, museus i exposicions que mostren el públic aquest tipus d'obres.
  • Saber aplicar els coneixements comprensius d'idiomes moderns, incidint en el vocabulari tècnic.
  • Valoració de la producció artística sota la perspectiva de la sostenibilitat, forjant valors i actituds que contribuïsquen al desenvolupament sostenible de l'entorn.
  • Saber aplicar els coneixements adquirits en matèria de patrimoni a les problemàtiques actuals en la conservació i la gestió del patrimoni historicoartístic i cultural.
  • Ser capaç de dissenyar un projecte integral de gestió del bé artístic, des del seu coneixement fins a la seua aplicació social en l'exercici professional.
  • Saber aplicar una metodologia científica, pròpia de la història de l'art, per a l'elaboració de treballs bibliogràfics, estats de la qüestió, i anàlisi i interpretació de les diferents fonts escrites, visuals o audiovisuals en l'exercici professional.
  • Saber exposar oralment i presentar per escrit projectes en tots els camps d'actuació de la història de l'art, desenvolupant una actitud col·laboradora en el treball en equip amb professionals d'altres camps.
  • Desenvolupar habilitats a través de la utilització de diferents mitjans aliens a la titulació que permeten emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • Capacitat per realitzar treballs específics en l'exercici professional, dins els perfils de la titulació, a través del coneixement de la realitat nacional i internacional en matèria d'indústria cultural, mercat de l'art i institucions públiques i privades.
  • Saber aplicar els coneixements bàsics de museologia, museografia, documentació, gestió del col·leccionisme i mercat de l'art, tant des del punt de vista informatiu com organitzatiu, en l'exercici professional.
  • Saber aplicar coneixements instrumentals a la història de l'art, així com capacitats bàsiques per interpretar i manejar gràfics, dibuixos, fotografies, imatges en moviment, aplicacions informàtiques, i els aspectes materials de l'obra d'art.
  • Desenvolupar un esperit analític i crític per conèixer l'obra d'art, interpretar el llenguatge de les seues formes, apreciar els seus valors estètics, identificar els seus components físics i tècnics, i extraure'n informacions sobre la cultura que l'ha generada.