• Notícies

La Universitat participa en un projecte europeu per detectar l’absentisme i previndre l’abandonament escolar

El rector Esteban Morcillo va rebre ahir la delegació de la ciutat turca de Samsun i de l’Ajuntament de Montserrat, els municipis que desenvolupen la iniciativa Promoting School Attendance del programa Comenius Regio en col·laboració amb universitats i centres d’educació.

La Universitat de València participa al projecte europeu del programa Comenius Regio Promoting School Attendance, l’objectiu del qual es crear un manual de bones pràctiques per a evitar l’absentisme i previndre l’abandonament escolar, especialment, en l’àmbit de l’educació secundària i el batxillerat. El projecte està promogut per la Direcció Provincial d’Educació Nacional de la ciutat del nord de Turquia Samsun –líder de la iniciativa- i l’Ajuntament de Montserrat, el qual, a la seua vegada, va convidar com a socis al Departament de Psicologia Evolutiva i Educació de la Universitat de València, l’IES Alcalans, el CP Evaristo Calatayud i les seues associacions de pares i mares d’alumnes.
Una delegació valenciana va viatjar el passat gener la ciutat de Samsun i ahir els responsables turcs de la iniciativa van iniciar una visita a diversos centres i autoritats locals. El rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo, va rebre els representants del projecte Promoting School Attendance ahir de vesprada a fi de mostrar el seu compromís amb l’objectiu de l’estudi, el qual, alhora, constitueix una important preocupació tant de les universitats com de la mateixa Unió Europea.
El catedràtic d’Escola Universitària de Psicologia Evolutiva i de l’Educació Ángel Latorre és el responsable de la Universitat de València a la iniciativa europea del programa Comenius Regio i argumenta que l’absentisme durant l’adolescència “és un destacat tema de la psicologia escolar, mentre que a l’àmbit comunitari, les autoritats han fixat el 2020 per situar-lo per baix del 10%”. Perquè, l’abandonament escolar, segons Latorre “esdevé en un problema negatiu socialment, ja que les mancances en formació i disciplina dels joves pot generar, entre altres, conductes predelictives”. El professor també va assenyalar “l’alt nivell d’eficàcia de les escoles i centres analitzats de Samsun, al nord del país, una zona industrialitzada de la costa del Mar Negre, i, en conseqüència, les bones expectatives de resultats d’aquesta investigació”.
Al llarg del dia d’avui i de demà, els investigadors d’aquest projecte europeu visitaran centres educatius d’infantil i primària, secundària obligatòria i batxillerat i també d’educació especial, un programa similar al desenvolupat a Turquia a principis d’any. I la clausura de la setmana de treball tindrà lloc divendres al Saló de Graus de la Facultat de Psicologia, a continuació de la recepció de la delegació d’investigadors per part de la degana, Alicia Salvador. El responsable del govern turc per a la costa del Mar Negre i la ciutat de Samsun, Tasir Nass, impartirà la conferencia titulada Absentisme i abandonament escolar a Turquia.
Després de la visita d’aquesta setmana a València, encara tindran lloc dues trobades més: una a Turquía i un altra ací, al desembre, per tal d’arribar a les conclusions del projecte Promoting School Attendance, on s’establiran directrius per fer front a l’absentisme i l’abandonament escolar.

Data d'actualització: 17 de d’abril de 2013 09:56.

Llista de notícies
 

Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers amb fins tècnics , d'anàlisi del trànsit per facilitar la inserció de continguts en xarxes socials a petició de l'usuari . Si continua navegant , considerem que accepta el seu ús . Per a més informació consulte la nostrapolítica cookies