Grau en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport

  • Conèixer i comprendre les activitats de gimnàstica suau i de condicionament físic amb suport musical per a la millora de la qualitat de vida
  • Conèixer i analitzar críticament les recomanacions dels organismes oficials més importants sobre les activitats de gimnàstica suau i de condicionament físic amb suport musical per a la millora de la qualitat de vida
  • Aplicar els principis fisiològics, biomecànics, comportamentals i socials a les activitats de gimnàstica suau i de condicionament físic amb suport musical per a la millora de la qualitat de vida
  • Analitzar críticament, des d'un punt de vista ergonòmic, la idoneïtat dels diferents moviments articulars que es fan servir habitualment en les activitats de gimnàstica suau i de condicionament físic amb suport musical per a la millora de la qualitat de vida
  • Identificar els riscos que es deriven per a la salut i proposar alternatives a la pràctica inadequada d'activitats de gimnàstica suau i de condicionament físic amb suport musical per a la millora de la qualitat de vida
  • Conèixer i saber aplicar els principals fonaments amb què s'estimula l'adherència als programes per a la millora i el manteniment de la qualitat de vida mitjançant l'ús d'activitats de gimnàstica suau i de condicionament físic amb suport musical
  • Planificar, desenvolupar i avaluar programes activitats de gimnàstica suau i de condicionament físic amb suport musical a partir d'un model prescriptiu per a la millora de la qualitat de vida
  • Seleccionar i saber utilitzar el material i l'equipament més adequat per al desenvolupament d'activitats de gimnàstica suau i de condicionament físic amb suport musical per a la millora de la qualitat de vida
  • Conèixer els diferents entorns d'aplicació de les activitats de gimnàstica suau i de condicionament físic amb suport musical per a la millora de la qualitat de vida
  • Utilitzar les fonts del coneixement científic certificat en l'àmbit de les ciències de l'activitat física amb especial atenció a aquelles que analitzen les activitats de gimnàstica suau i de condicionament físic amb suport musical aplicades al manteniment i la millora de la qualitat de vida
  • Desenvolupar capacitats que permeten actuar amb excel·lència i amb ètica en l'àmbit de l'activitat física, però amb especial atenció a aquelles que siguen fonamentals en el desenvolupament de les activitats de gimnàstica suau i de condicionament físic amb suport musical aplicades al manteniment i millora de la qualitat de vida
  • Saber aplicar els drets fonamentals i d'igualtat d'oportunitats dels éssers humans en l'àmbit de l'activitat física per al manteniment i la millora de la qualitat de vida, i més concretament durant el desenvolupament d'activitats de gimnàstica suau i de condicionament físic amb suport musical
  • Desenvolupar les habilitats adequades per al treball autònom i grupal en l'àmbit de l'activitat física per al manteniment i la millora de la qualitat de vida, i més concretament durant el desenvolupament d'activitats de gimnàstica suau i de condicionament físic amb suport musical
  • Reunir i interpretar dades rellevants per emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica
  • Tenir la capacitat de col·laborar amb els altres i de contribuir a un projecte comú
  • Comprendre, analitzar i reflexionar sobre les bases teòriques i metodològiques dels esports que es practiquen a la natura
  • Saber obtenir la suficient informació sobre les bases teòriques i metodològiques per poder desenvolupar individualment aquells aspectes que resulten més atractius per al desenvolupament personal i professional, i conèixer les diferents tasques d'intervenció
  • Saber obtenir la suficient informació per poder desenvolupar individualment aquells aspectes que resulten mes atractius per al desenvolupament personal i professional, i per assumir el paper i la importància que les intervencions i investigacions poden tenir per al desenvolupament del benestar i la qualitat de vida dels éssers humans
  • Conèixer l'origen dels diferents esports que es desenvolupen en el programa (vela, piragüisme, ciclisme i orientació)
  • Descriure i posar en pràctica les principals normes i elements bàsics d'aquests esports
  • Saber analitzar, planificar i seqüenciar els continguts bàsics d'aquests esports i aplicar-los a l'aprenentatge
  • Tenir la capacitat suficient per emetre judicis i criteris, així com tenir hàbits d'excel·lència i qualitat per a l'exercici professional
  • Sensibilitzar-se sobre la importància vital de l'estudi i la comprensió d'aquests esports i com es poden interrelacionar amb altres matèries afins i transversals del currículum de l'alumne/a
  • Facilitar la retroinformació constant, amb la finalitat de poder tractar casos i situacions reals i les aproximacions als camps propis o afins a àrea d'educació física i esportiva que podrien utilitzar-se
  • Conèixer normes bàsiques i específiques de respecte envers el medi ambient
  • Sensibilitzar i comprendre la importància de l'estudi dels recursos en les entitats esportives
  • Comprendre, analitzar i reflexionar sobre les bases teòriques i metodològiques de la gestió dels recursos en les entitats esportives
  • Conèixer les principals fonts de finançament i recursos econòmics en l'esport
  • Analitzar i planificar el model organitzatiu de les organitzacions esportives i els processos relacionats amb la gestió dels recursos disponibles
  • Adquirir habilitats i coneixements de cadascuna de les tasques essencials que es desenvolupen en la gestió de recursos en l'esport
  • Definir habilitats de lideratge, de relació interpersonal i de treball en equip, així com tenir hàbits d'excel·lència i qualitat per a l'exercici professional
  • Actuar dins dels principis ètics necessaris per al correcte exercici professional de la gestió de recursos en l'esport
  • Conèixer i comprendre la importància de la planificació estratègica en la gestió i l'organització de l'esport
  • Conèixer i saber analitzar l'entorn, les entitats i els col·lectius que incideixen en la planificació esportiva
  • Conèixer els tipus de planificació que hi ha en la literatura científica de l'organització i la gestió de l'esport
  • Conèixer diferents estratègies aplicades per les entitats esportives
  • Planificar i elaborar projectes per a les organitzacions i les entitats esportives
  • Aplicar les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a l'àmbit de planificació estratègica
  • Aplicar els principis ètics necessaris per al correcte exercici professional en l'elaboració de programes i plans estratègics
  • Obtenir un major nivell d'anàlisi i reflexió que permeten realitzar els treballs de les classes pràctiques i amb posterioritat l'elaboració de programes i plans estratègics
  • Saber aplicar els drets d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones, i de les persones amb discapacitat, i els valors propis de la democràcia, en l'elaboració de programes i plans estratègics
  • Conèixer l'oferta especifica de la institució en què s'integra l'estudiant, els seus objectius i els seus recursos
  • Saber detectar necessitats i situacions que requerisquen la intervenció del professional
  • Saber identificar els recursos útils que permeten dur a terme aquesta intervenció
  • Saber aplicar i desenvolupar aquesta intervenció
  • Adquirir aptituds professionals idònies
  • Saber gestionar les diferents relacions amb el client
  • Desenvolupar habilitats de cooperació amb altres professionals
  • Elaborar informes (diagnòstic, propostes i avaluació de l'activitat)
  • Prendre consciència del component ètic i dels principis deontològics de l'exercici de la professió
  • Saber aplicar els drets d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones, i de les persones amb discapacitat, i els valors propis de la democràcia, en l'elaboració de programes i plans estratègics
  • Conèixer l'objecte d'estudi de l'activitat física i l'esport
  • Adquirir formació científica aplicada a l'activitat física i l'esport en les seues diferents manifestacions
  • Comprendre i utilitzar la literatura científica sobre l'activitat física i l'esport en altres llengües de presència significativa en l'àmbit científic, preferentment en llengua anglesa
  • Saber aplicar les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a l'àmbit de l'activitat física i l'esport
  • Desenvolupar competències per a l'adaptació a noves situacions i resolució de problemes per a l'aprenentatge autònom
  • Dissenyar, desenvolupar, presentar i defensar públicament informes d'elaboració pròpia relacionats amb el perfil professional
  • Desenvolupar hàbits d'excel·lència i qualitat per a l'exercici professional
  • Desenvolupar capacitats per actuar dins dels principis ètics necessaris per al correcte exercici professional
  • Conèixer els conceptes i els fonaments teòrics de la recreació fisicoesportiva
  • Conèixer el vessant recreatiu de les activitats fisicoesportives i el tractament del cos
  • Analitzar críticament la realitat de les activitats fisicoesportives recreatives, així com el seu àmbit professional
  • Experimentar amb els recursos pràctics per al desenvolupament d'activitats fisicoesportives recreatives
  • Desenvolupar capacitats per actuar dins dels principis ètics necessaris per al correcte exercici professional relacionat amb l'ensenyament de l'activitat física i l'esport
  • Desenvolupar habilitats sociopersonals relacionades amb l'autonomia, l'actitud reflexiva i el treball en equip
  • Utilitzar les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en el desenvolupament de l'assignatura
  • Conèixer i comprendre els fonaments de l'entrenament esportiu en esports individuals
  • Planificar, desenvolupar i avaluar la realització de programes d'entrenament d'especialitats atlètiques
  • Aplicar els principis fisiològics, biomecànics, comportamentals i socials als diferents camps de l'activitat física i l'esport
  • Aplicar les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a l'àmbit de l'entrenament esportiu
  • Conèixer i comprendre diferents tipus de jocs i activitats d'iniciació esportiva i saber aplicar-los a diferents contextos professionals
  • Conèixer i comprendre el joc de la pilota valenciana, analitzar-lo en el context cultural del poble valencià i saber aplicar aquest coneixement professionalment
  • Elaborar i analitzar diferents tipus de jocs i activitats d'iniciació esportiva que s'adapten a lògiques i objectius de joc i a perspectives d'iniciació diversa
  • Conèixer i comprendre els valors educatius i els riscos de la iniciació esportiva per tenir-los en compte en els programes d'iniciació
  • Conèixer i comprendre les etapes, els models i les perspectives d'ensenyament d'iniciació esportiva dels esports individuals, dels jocs esportius i de les lluites. Saber aplicar aquests coneixement de manera professional
  • Analitzar els models i les perspectives d'ensenyament de la iniciació esportiva d'esports individuals, jocs esportius i lluites
  • Comprendre el paper de la competició i la participació en la iniciació esportiva, i buscar estratègies per al gaudi en igualtat
  • Analitzar, sintetitzar i elaborar textos escrits i orals
  • Analitzar el paper de la família, l'escola i la comunitat en la iniciació esportiva per integrar-lo en els programes d'iniciació
  • Ampliar el marc de referència cultural amb què l'estudiant accedeix a la facultat
  • Conèixer els períodes històrics i les grans etapes de la cultura física
  • Conèixer i comprendre les teories epistemològiques i històriques sobre l'activitat física i l'esport
  • Conèixer i comprendre les diferents etapes en què s'han desenvolupat aquestes teories
  • Aplicar les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) al coneixement de la història de l'activitat física i l'esport
  • Obtenir un major nivell d'anàlisi i reflexió, des de criteris culturals i històrics, sobre el desenvolupament de les ciències de l'activitat física i l'esport que permeten la participació dels estudiants en els debats que s'organitzaran en les classes pràctiques i amb posterioritat en l'aplicació dels seus coneixements a l'àmbit professional
  • Saber aplicar els drets d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones, i de les persones amb discapacitat, i els valors propis de la democràcia, en una societat que exigeix una formació en aquesta línia
  • Saber aplicar els drets d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones, i de les persones amb discapacitat, i els valors propis de la democràcia, en una societat que exigeix una formació en aquesta línia
  • Descriure i sintetitzar adequadament el conjunt de dades observades en l'experiment
  • Analitzar les dades observades utilitzant programari adequat
  • Interpretar correctament els resultats proporcionats pel programari utilitzat
  • Elaborar i presentar un informe de l'estudi realitzat
  • Conèixer i comprendre els factors fisiològics que condicionen la pràctica de l'activitat física i l'esport
  • Conèixer i comprendre els efectes de la pràctica de l'exercici físic sobre la funció del cos humà
  • Conèixer i comprendre els fonaments del condicionament físic per a la pràctica de l'activitat física i l'esport
  • Promoure i avaluar la formació d'hàbits perdurables i autònoms de pràctica de l'activitat física i de l'esport
  • Planificar, desenvolupar i avaluar programes d'activitat física i esport dirigits a poblacions especials
  • Aplicar els principis fisiològics als diferents camps de l'activitat física i l'esport
  • Identificar els riscos que es deriven per a la salut de la pràctica d'activitats físiques i esportives inadequades i proposar-hi alternatives.
  • Avaluar la condició física; prescriure i desenvolupar exercicis físics orientats a la salut
  • Comprendre la literatura científica sobre la fisiologia de l'exercici en llengua anglesa i en altres llengües de presència significativa en l'àmbit científic
  • Aplicar les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a l'àmbit de les ciències de l'activitat física i l'esport
  • Utilitzar les fonts del coneixement científic certificat en l'àmbit de les ciències de l'activitat física i l'esport
  • Aplicar els drets fonamentals i d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
  • Conèixer la terminologia anatòmica per a la descripció precisa del cos humà, íntegrament i en les seues part, com a llenguatge bàsic de comunicació de coneixements en l'àmbit científic
  • Conèixer els nivells estructurals del cos humà des de l'etapa embrionària fins a la formació de l'ésser humà
  • Conèixer l'estructura elemental del sistema nerviós central i perifèric, amb èmfasi especial en les estructures generadores del moviment i les emocions, dos aspectes que són integrals de l'activitat física i de l'entrenament esportiu
  • Conèixer els elements del sistema musculoesquelètic que conformen l'aparell locomotor i la seua evolució biològica i mecànica des del naixement fins a la senectut
  • Conèixer les accions mecàniques dels grups musculars agonistes i antagonistes en tasques motrius analítiques i complexes
  • Adquirir els coneixements dels fonaments neuromecànics del moviment humà
  • Adquirir les habilitats per ser capaç de realitzar una anàlisi cinesiològica de postures i moviments de la vida quotidiana, el temps lliure, l'àmbit laboral i esportiu
  • Aplicar els drets fonamentals i d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats i d'accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
  • Conèixer i comprendre l'evolució històrica dels esports individuals (atletisme, gimnàstica i natació)
  • Conèixer i comprendre els aspectes reglamentaris dels esports individuals (atletisme, gimnàstica i natació)
  • Conèixer i comprendre els fonaments tècnics i tàctics dels esports individuals (atletisme, gimnàstica i natació)
  • Conèixer i comprendre els fonaments didàctics dels esports individuals (atletisme, gimnàstica i natació)
  • Conèixer i comprendre els àmbits d'aplicació dels esports individuals (atletisme, gimnàstica i natació)
  • Aplicar les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a l'àmbit dels esports individuals
  • Desenvolupar habilitats de lideratge, de relació interpersonal i de treball en equip
  • Aplicar els drets fonamentals i d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats i d'accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
  • Conèixer i comprendre les característiques comunes dels esports col·lectius (futbol, bàsquet i handbol)
  • Dominar la motricitat gestual específica en els esports col·lectius (futbol) en els vessants teoricopràctics del joc en atac i en defensa.
  • Integrar els esports col·lectius (futbol, bàsquet i handbol) com a mitjà educatiu en les etapes escolars
  • Aplicar els fonaments tacticoestratègics del joc d'equip en els esports col·lectius (futbol, bàsquet i handbol)
  • Seleccionar i saber desenvolupar el material i l'equipament esportiu adequat per a cada tipus d'esport col·lectiu
  • Dissenyar, desenvolupar i avaluar els processos d'ensenyament-aprenentatge dels esports col·lectius (futbol, bàsquet i handbol)
  • Aplicar els drets fonamentals i d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats i d'accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
  • Conèixer les característiques pròpies dels esports de lluita i les específiques del judo
  • Estudiar els antecedents històrics i filosòfics del judo i conèixer la variació de formes i funcions de l'esport en les cultures orientals per comprendre'n millor la riquesa, la complexitat i la potencialitat
  • Distingir els diferents tipus de tècniques en judo i les seues característiques
  • Desenvolupar, a través del comportament ètic propi del judo, els valors del respecte als altres i el respecte i la cura del propi cos
  • Reflexionar i aplicar els drets fonamentals i d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats i d'accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics durant la pràctica del judo
  • Conèixer i comprendre els principis i fonaments del judo dempeus i en terra
  • Aplicar amb seguretat i eficàcia les diferents tècniques del judo
  • Saber adaptar-se a les característiques i les respostes motrius dels diferents companys
  • Desenvolupar la capacitat d'aprendre en col·laboració amb els companys de pràctica
  • Conèixer i dominar les principals regles del judo
  • Dominar i conèixer la bibliografia específica imprescindible per poder aprofundir i ampliar els diversos temes que es plantegen
  • Valorar el desenvolupament de la sessió, recollint i processant la informació necessària per a l'elaboració de judicis que permeten ajustar i millorar permanentment el procés d'ensenyament-aprenentatge del judo en l'educació física escolar
  • Conèixer i comprendre els fonaments, les estructures i les funcions de l'habilitat motriu
  • Comprendre i desenvolupar les habilitats bàsiques que es deriven de les accions de joc
  • Planificar processos d'adquisició (ensenyament-aprenentatge) de l'habilitat motriu
  • Planificar processos de desenvolupament i millora (entrenament) de l'habilitat motriu
  • Comprendre i dominar les habilitats motrius que es relacionen amb la iniciació esportiva
  • Dominar el recursos materials i saber aplicar-los a la millora de les habilitats motrius
  • Aplicar els drets fonamentals i d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats i d'accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
  • Conèixer i comprendre els diferents tipus d'exercicis físics i els seus efectes
  • Conèixer, crear i confeccionar exercicis físics de diferents capacitats motrius
  • Conèixer i comprendre els fonaments, les estructures i les funcions dels patrons de la motricitat humana
  • Conèixer, comprendre i valorar la dificultat d'execució de les diferents accions motrius
  • Ser capaç de diferenciar els elements bàsics condicionals dels coordinatius
  • Estudiar, analitzar i desenvolupar adequadament les diferents manifestacions motrius
  • Conèixer i desenvolupar diferents tipus de valoracions de les capacitats motrius
  • Aplicar els drets fonamentals i d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats i d'accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
  • Conèixer i comprendre els processos conceptuals i metodològics propis de les tasques expressives
  • Conèixer i comprendre els fonaments comunicatius i creatius de les activitats corporals amb intenció expressiva
  • Conèixer i vivenciar el valor gestual del cos com a llenguatge i com a eina estètica i creativa
  • Conèixer i vivenciar la influència de l'espai en la comunicació expressiva corporal
  • Desenvolupar recursos perceptius i sensibles a partir de la comunicació corporal en contacte
  • Conèixer els elements que integren la relació perceptiva i dinàmica entre música, sensibilitat i moviment
  • Desenvolupar recursos per sensibilitzar la capacitat dinàmica a l'estímul sonor
  • Conèixer els mètodes dirigits a desenvolupar la consciència corporal a través de la sensibilitat i la sensació
  • Aplicar pràctiques perceptives al desenvolupament de la capacitat expressiva
  • Conèixer i vivenciar la influència del grup en els processos expressius
  • Desenvolupar la capacitat d'interpretar i orientar les dinàmiques grupals, en funció de l'eficàcia estètica i expressiva
  • Saber quines són les manifestacions artístiques i socials que es basen en la capacitat expressiva de les persones
  • Desenvolupar capacitats individuals relacionades amb l'acte expressiu estètic i artístic
  • Desenvolupar criteris sobre les manifestacions estètiques i artístiques dels altres
  • Ser capaç de crear un acte expressiu i/o artístic
  • Saber aplicar els drets d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones, i de les persones amb discapacitat
  • Conèixer i comprendre què és la investigació científica i el seu procés
  • Conèixer els mecanismes per dissenyar un projecte d'investigació
  • Conèixer i comprendre el valor de la informació com a eina per al desenvolupament practicoprofessional i científic del graduat en CAFE
  • Adquirir habilitats per al correcte aprofitament de les eines d'informació i comunicació d'ús més freqüent
  • Conèixer i distingir els diferents tipus de textos científics
  • Saber utilitzar les bases de dades per a la recerca bibliogràfica
  • Utilitzar correctament les normes referides a l'estructura del treball d'investigació i l'expressió correcta en els documents tècnics específics
  • Adquirir la formació científica bàsica aplicada a l'activitat física i a l'esport en relació amb les seues manifestacions mecàniques
  • Conèixer i comprendre els factors biomecànics que condicionen la pràctica de l'activitat física
  • Conèixer i comprendre els efectes de la pràctica de l'exercici físic sobre l'estructura i la funció mecànica del cos humà
  • Aplicar els principis biomecànics als diferents camps de l'activitat física
  • Identificar els riscos mecànics que es deriven de la pràctica d'activitat física inadequades i proposar-hi alternatives
  • Seleccionar i saber utilitzar, amb criteris biomecànics, el material i l'equipament esportiu de la manera més adequada a diferents tipus d'activitats i poblacions
  • Identificar els riscos que es deriven per a la salut de la pràctica d'activitats inadequades, entre les poblacions que realitzen pràctica física orientada a millorar la seua qualitat de vida
  • Conèixer i saber actuar en situacions d'actuació immediata per qualsevol pràctica fisicoesportiva
  • Conèixer i comprendre els mecanismes de producció i la resposta del cos humà als traumatismes
  • Conèixer i comprendre les lesions específiques i habituals que es produeixen per la pràctica d'educació física, en diferents edats i sexes
  • Aplicar els principis de prevenció en els diferents àmbits de l'activitat física i l'esport
  • Planificar, desenvolupar i avaluar la realització de programes d'activitats físiques i esportives inadequades i proposar-hi alternatives
  • Comprendre la literatura científica sobre la prevenció i els primers auxilis per a l'activitat física i l'esport en llengua anglesa i en altres llengües de presència significativa en l'àmbit científic
  • Conèixer i comprendre els aspectes conceptuals i les bases metodològiques del procés d'ensenyament-aprenentatge de l'activitat física i l'esport
  • Desenvolupar la pràctica del procés d'ensenyament-aprenentatge de l'activitat física i l'esport, Parant esment en els objectius plantejats, el context en què es desenvolupa, la disponibilitat de recursos i les característiques dels seus participants, sabent controlar el risc i la seguretat
  • Analitzar els diferents elements metodològics que s'han de tenir en compte en el procés d'ensenyament-aprenentatge de les activitats fisicoesportives
  • Saber seleccionar i utilitzar el material i l'equipament fisicoesportiu adequat per a l'ensenyament de cada tipus d'activitat i població, atenent criteris metodològics
  • Desenvolupar capacitats per actuar dins dels principis ètics necessaris per al correcte exercici professional relacionat amb l'ensenyament de l'activitat física i l'esport
  • Desenvolupar habilitats sociopersonals relacionades amb l'autonomia, l'actitud reflexiva i el treball en equip dels estudiants
  • Utilitzar les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en el desenvolupament de l'assignatura
  • Conèixer les bases teòriques i els diferents models que es poden utilitzar en el disseny de programes relacionats amb l'ensenyament de l'activitat física i esport
  • Conèixer els elements bàsics de planificació i el seu tractament segons els model de planificació
  • Dissenyar programes relacionats amb l'ensenyament de l'activitat física i l'esport
  • Conèixer les diferents formes d'entendre el concepte d'avaluació
  • Conèixer els elements bàsics de l'avaluació i el seu tractament segons la forma d'avaluar
  • Dissenyar i aplicar documents i instruments d'avaluació
  • Desenvolupar capacitats per actuar dins dels principis ètics necessaris per al correcte exercici professional relacionat amb l'ensenyament de l'activitat física i l'esport
  • Desenvolupar habilitats sociopersonals relacionades amb l'autonomia, l'actitud reflexiva i el treball en equip dels estudiants
  • Utilitzar les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en el desenvolupament de l'assignatura
  • Conèixer i comprendre els diferents sistemes d'entrenament aplicats i els seus components
  • Aplicar els principis fisiològics, biomecànics, comportamentals i socials als diferents camps de l'activitat física i l'esport
  • Programar sistemes d'entrenament en funció dels seus efectes i objectius
  • Planificar activitats físiques adequades als objectius buscats
  • Aplicar accions d'intervenció en l'àmbit de l'activitat física i l'esport de manera coherent i eficaç
  • Ser autònom i competent en el disseny de programes d'activitats fisicoesportives en funció dels objectius i de les poblacions a què s'han d'aplicar
  • Conèixer terminologies i saber aplicar-les en l'àmbit de l'entrenament, tant en espanyol com en anglès
  • Aplicar les tecnologies de la informació i comunicació (TIC) a l'àmbit de les ciències de l'activitat física i l'esport
  • Desenvolupar recursos per a l'adaptació a noves situacions i resolució de problemes, i per a l'aprenentatge autònom i la creativitat
  • Desenvolupar hàbits d'excel·lència i qualitat per a l'exercici professional
  • Conèixer i actuar dins dels principis ètics necessaris per al correcte exercici professional
  • Aprendre a planificar, desenvolupar i avaluar el procés d'entrenament d'habilitats motrius en els diferents nivells i entorns de pràctica
  • Conèixer i aplicar els principis de l'entrenament a l'entrenament de la tècnica i de la tàctica
  • Tenir la capacitat de dissenyar, desenvolupar i avaluar els processos d'aprenentatge i entrenament de la tècnica esportiva
  • Tenir la capacitat de dissenyar, desenvolupar i avaluar els processos d'aprenentatge i entrenament de la tàctica esportiva
  • Aplicar les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC)
  • Comprendre els efectes de l'exercici físic sobre la salut de les estructures i la funció del cos humà
  • Comprendre els efectes saludables de l'exercici físic sobre els aspectes psicològics i socials de l'ésser humà
  • Comprendre les adaptacions per a la salut dels fonaments del condicionament físic
  • Conèixer, comprendre i saber avaluar els determinants de la qualitat de vida i dels estils de vida saludables
  • Conèixer i analitzar críticament les recomanacions dels organismes oficials més importants sobre la prescripció de l'exercici físic per a la salut en sectors poblacionals sans
  • Conèixer i saber aplicar els principals fonaments amb què s'estimula l'adherència a les activitats i programes per a la millora de la qualitat de vida
  • Conèixer els diferents entorns de promoció de l'activitat física per a la salut
  • Analitzar críticament, des d'un punt de vista ergonòmic, la idoneïtat dels diferents moviments articulars que es prescriuen habitualment en les sessions i programes de condicionament físic saludable
  • Conèixer i aplicar diferents procediments d'avaluació dels hàbits saludables, de la funció física i dels factors de risc per a la pràctica física en funció de les necessitats i les característiques de cada individu
  • Prescriure programes d'exercici físic per a la millora i/o el manteniment de la qualitat de vida a partir dels seus determinants i a partir d'un model integral d'establiment d'hàbits saludables
  • Avaluar programes d'exercici físic per a la millora i/o el manteniment de la qualitat de vida
  • Seleccionar i saber utilitzar l'equipament d'ús individual més adequat per a cada tipus d'activitat i població en l'àmbit de l'exercici físic per al manteniment de la qualitat de vida
  • Utilitzar les fonts del coneixement científic certificat en l'àmbit de les ciències de l'activitat física aplicat al manteniment i la millora de la qualitat de vida
  • Desenvolupar capacitats que permeten actuar amb excel·lència i amb ètica en l'àmbit de l'activitat física per al manteniment i la millora de la qualitat de vida
  • Saber aplicar els drets fonamentals i d'igualtat d'oportunitats dels éssers humans en l'àmbit de l'activitat física per al manteniment i la millora de la qualitat de vida
  • Desenvolupar les habilitats adequades per al treball autònom i grupal en l'àmbit de l'activitat física per al manteniment i la millora de la qualitat de vida
  • Conèixer i comprendre els factors comportamentals, socials i legals que condicionen la pràctica de l'activitat física adaptada
  • Conèixer i comprendre els efectes de la pràctica de l'exercici físic sobre els aspectes psicològics i socials de les persones amb discapacitat
  • Planificar, desenvolupar i avaluar programes d'activitat física i esport dirigits a persones amb discapacitat
  • Promoure i avaluar la formació d'hàbits perdurables i autònoms de pràctica d'activitat física en persones amb discapacitat
  • Identificar riscos per a la salut en la pràctica d'activitat física i esportiva en persones amb discapacitat
  • Seleccionar i saber utilitzar material i equipament esportiu adequat per a persones amb discapacitat
  • Desenvolupar hàbits d'excel·lència i qualitat per a l'exercici professional a l'àrea de l'activitat física adaptada
  • Aplicar els drets fonamentals d'igualtat d'oportunitats i d'accessibilitat universal de les persones amb discapacitat
  • Prescriure programes d'exercici físic per a poblacions amb necessitats especials amb l'objectiu de millorar-ne la qualitat de vida a partir dels determinants de la salut i a partir d'un model integral d'establiment d'hàbits saludables
  • Conèixer els diferents àmbits competencials i entorns de promoció de l'activitat física adaptada per a la millora de la qualitat de vida
  • Utilitzar les fonts del coneixement científic certificat en l'àmbit de les ciències de l'activitat física aplicat a la millora de la qualitat de vida
  • Desenvolupar capacitats que permeten actuar amb excel·lència i amb ètica en l'àmbit de l'activitat física per a la millora de la qualitat de vida
  • Desenvolupar les habilitats adequades per al treball autònom i grupal en l'àmbit de l'activitat física per a la millora de la qualitat de vida
  • Conèixer els materials, l'equipament esportiu i les instal·lacions esportives que es poden utilitzar per a cada activitat i població
  • Adquirir coneixements per dirigir i gestionar instal·lacions esportives
  • Utilitzar les fonts del coneixement científic certificat aplicat a l'ús, la direcció i la gestió d'equipaments i instal·lacions esportives
  • Desenvolupar hàbits d'excel·lència i qualitat per a l'exercici professional en l'àmbit de la gestió d'equipaments i instal·lacions esportives
  • Desenvolupar capacitats d'actuar dins dels principis ètics necessaris per al correcte exercici professional en els programes i projectes de gestió i equipaments esportius
  • Conèixer l'aplicació de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) per a l'ús i la gestió d'equipaments i instal·lacions esportives
  • Aplicar els drets fonamentals i d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats i d'accessibilitat universal de les persones en l'ús dels equipaments i les instal·lacions esportives
  • Conèixer i comprendre l'objecte les teories sobre gestió de l'esport
  • Conèixer la importància social i econòmica dels esdeveniments i les activitats esportives
  • Conèixer i establir programes esportius per a organitzacions i entitats en l'àmbit de l'oci, el turisme, el temps lliure i l'espectacle esportiu
  • Conèixer el procés d'organització, desenvolupament i execució d'una activitat o esdeveniment esportiu
  • Conèixer els models i tècniques aplicables a l'organització d'esdeveniments
  • Conèixer les àrees de gestió de l'organització d'esdeveniments esportius
  • Conèixer l'aplicació de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en l'àmbit de la gestió i organització esportiva
  • Tenir la capacitar de gestionar i organitzar activitats i esdeveniments esportius amb excel·lència i qualitat
  • Tenir la capacitar de gestionar i organitzar entitats esportives amb excel·lència i qualitat
  • Obtenir un major nivell d'anàlisi i reflexió que permeten realitzar els treballs de les classes pràctiques i amb posterioritat en l'aplicació dels coneixements a l'àmbit professional
  • Saber aplicar els drets d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones, i de les persones amb discapacitat, i els valors propis de la democràcia, en la gestió i organització d'esdeveniments esportius
  • Conèixer i comprendre els fonaments de l'entrenament esportiu en esports individuals
  • Planificar, desenvolupar i avaluar la realització de programes d'entrenament en el medi aquàtic
  • Aplicar els principis fisiològics, biomecànics, comportamentals i socials als diferents camps de l'activitat física i l'esport
  • Aplicar les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a l'àmbit de l'entrenament esportiu
  • Conèixer i comprendre els fonaments de l'entrenament esportiu en esports col·lectius
  • Planificar, desenvolupar i avaluar el procés d'entrenament d'habilitats motrius en els diferents nivells i entorns de pràctica
  • Aplicar els principis fisiològics, biomecànics, comportamentals i socials als diferents camps de l'activitat física i l'esport
  • Aplicar els principis de l'entrenament al futbol
  • Dissenyar, desenvolupar i avaluar els processos dels esports col·lectius atenent les característiques individuals, grupals i col·lectives
  • Aplicar les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a l'àmbit de l'entrenament esportiu
  • Conèixer i comprendre els fonaments de l'entrenament esportiu en esports individuals
  • Planificar, desenvolupar i avaluar el procés d'entrenament d'habilitats motrius en els diferents nivells i entorns de pràctica
  • Aplicar els principis fisiològics, biomecànics, comportamentals i socials als diferents camps de l'activitat física i l'esport
  • Aplicar els principis de l'entrenament al bàsquet
  • Dissenyar, desenvolupar i avaluar els processos dels esports col·lectius atenent les característiques individuals, grupals i col·lectives
  • Aplicar les tecnologies de la informació i comunicació (TIC) a l'àmbit de l'entrenament esportiu
  • Conèixer les característiques bàsiques dels esports de lluita
  • Conèixer el perfil fisiològic dels esports de lluita i la seua aplicació a l'entrenament
  • Conèixer i aplicar els sistemes d'entrenament específic dels esports de lluita/judo
  • Ser capaç de planificar, desenvolupar i avaluar el procés d'entrenament d'habilitats motrius en els diferents nivells i entorns de pràctica
  • Aplicar els principis fisiològics, biomecànics, comportamentals i socials als diferents camps de l'activitat física i l'esport
  • Aplicar els principis de l'entrenament als esports de lluita
  • Aplicar les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a l'àmbit de l'entrenament esportiu
  • Adquirir la formació científica bàsica aplicada a l'avaluació del rendiment esportiu
  • Avaluar el procés d'entrenament d'habilitats motrius en els diferents nivells i entorns de pràctica
  • Avaluar el rendiment esportiu a partir de criteris d'eficiència mecànica i d'economia de moviment
  • Seleccionar i dissenyar proves d'avaluació adequades a diferents activitats esportives i diferents aspectes del rendiment
  • Aplicar les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a l'avaluació del rendiment esportiu
  • Conèixer i comprendre els factors comportamentals, socials i legals que condicionen la pràctica de l'esport adaptat i paralímpic
  • Planificar, desenvolupar i avaluar esdeveniments esportius adaptats dirigits a persones amb discapacitat
  • Conèixer i comprendre les bases dels sistemes de classificació i categorització dels esportistes paralímpics
  • Conèixer i comprendre l'estructura de l'esport paralímpic
  • Seleccionar i saber utilitzar material i equipament esportiu adaptat i adequat per a persones amb discapacitat i per als diferents esports
  • Desenvolupar hàbits d'excel·lència i qualitat per a l'exercici professional en l'àrea de l'activitat física adaptada
  • Aplicar els drets fonamentals d'igualtat d'oportunitats i d'accessibilitat universal de les persones amb discapacitat
  • Conèixer i comprendre les principals diferències entre joc, joc esportiu i esport
  • Conèixer i comprendre l'objecte d'estudi de les ciències de l'activitat física i l'esport.
  • Utilitzar les fonts del coneixement científic certificat en l'àmbit de les ciències de l'activitat física i l'esport
  • Aplicar les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a l'àmbit de les ciències de l'activitat física i l'esport
  • Comprendre la literatura científica de l'àmbit de l'activitat física i l'esport en llengua anglesa i en altres llengües de presència significativa en l'àmbit científic
  • Dirigir i gestionar instal·lacions esportives
  • Seleccionar i saber utilitzar el material i equipament esportiu adequat per a cada tipus d'activitat i població
  • Planificar, desenvolupar i avaluar programes per a les organitzacions i entitats esportives en l'àmbit de l'oci, el turisme, el temps lliure i l'espectacle esportiu
  • Planificar, desenvolupar i avaluar la realització de programes d'activitats físiques i esportives
  • Avaluar la condició física; prescriure i desenvolupar exercicis físics orientats a la salut
  • Identificar els riscos que es deriven per a la salut de la pràctica d'activitats físiques i esportives inadequades i proposar-hi alternatives
  • Aplicar els principis fisiològics, biomecànics, comportamentals i socials als diferents camps de l'activitat física i l'esport
  • Planificar, desenvolupar i avaluar el procés d'entrenament d'habilitats motrius en els seus diferents nivells i entorns de pràctica
  • Planificar i aplicar els fonaments estètics i expressius al moviment humà
  • Planificar, desenvolupar i avaluar programes d'activitat física i esport dirigits a poblacions especials
  • Promoure i avaluar la formació d'hàbits perdurables i autònoms de pràctica de l'activitat física i l'esport
  • Dissenyar, desenvolupar i avaluar els processos d'ensenyament-aprenentatge relatius a l'activitat física i l'esport, amb atenció a les característiques individuals, col·lectives i contextuals de les persones
  • Aplicar els drets fonamentals i d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat, de solidaritat i de protecció mediambiental, i els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
  • Comprendre i elaborar textos escrits i audiovisuals relacionats amb les ciències de l'activitat física i l'esport
  • Conèixer i comprendre els fonaments del joc i de l'esport
  • Conèixer i comprendre els fonaments del condicionament físic per a la pràctica de l'activitat física i l'esport
  • Conèixer i comprendre els fonaments, les estructures i les funcions de les habilitats i patrons de la motricitat humana
  • Conèixer i comprendre els efectes de la pràctica de l'exercici físic sobre els aspectes psicològics i socials de l'ésser humà
  • Conèixer i comprendre els efectes de la pràctica de l'exercici físic sobre l'estructura i la funció del cos humà
  • Conèixer i comprendre els factors comportamentals i socials que condicionen la pràctica de l'activitat física i l'esport
  • Conèixer i comprendre els factors fisiològics i biomecànics que condicionen la pràctica de l'activitat física i l'esport
  • Conèixer i comprendre els fonaments epistemològics i històrics i educatius de l'activitat física i l'esport
  • Adquirir la formació científica bàsica aplicada a l'activitat física i a l'esport en les seues diferents manifestacions
  • Conèixer l'ús i la indicació de productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria, posant una atenció especial a la diferència segons edat i sexe.
  • Que els estudiants hagen desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants tinguen la capacitat d'arreplegar i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
  • Que els estudiants sàpien aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
  • Que els estudiants hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé descansa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
  • Iniciar-se en l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en el desenvolupament de l'assignatura
  • Implicar-se en activitats complementàries que emfasitzen competències genèriques i transversals
  • Analitzar, sintetitzar i elaborar textos escrits i orals
  • Conèixer i comprendre els criteris estètics i artístics del moviment i el seu paper en l'educació del moviment
  • Analitzar les relacions de (des)igualtat en l'activitat física i l'esport i conèixer estratègies per millorar-les
  • Conèixer els principis i codis ètics bàsics, així com la seua aplicació a situacions professionals de l'activitat física i l'esport
  • Analitzar les característiques de les professions i saber aplicar-les al camp de l'activitat física i l'esport
  • Conèixer i comprendre les funcions generals de l'educació i els fonaments de l'educació del moviment
  • Conèixer i comprendre els principals elements implicats en l'educació i l'ensenyament
  • Conèixer els diferents mètodes, qualitatius i quantitatius, que es poden fer servir per investigar els fenòmens esportius
  • Saber relacionar esport i activitat física amb salut de la comunitat. Valorar els efectes mutus entre salut i activitats física i esportiva
  • Tenir la capacitat d'avaluar la relació entre esport i diferències de sexe i edat, així com en funció dels constructes de gènere i les etapes vitals. Distingir entre diferències d'ordre natural i diferències discriminatòries
  • Tenir la capacitat de relacionar esport i sostenibilitat, en les seues múltiples dimensions transversals, començant pel mitjà ambiental i seguint pels altres temes implicats en una veritable ecologia humana
  • Conèixer la funció dels mitjans en la nostra societat i la seua relació amb els fenòmens esportius, molt especialment amb els grans esdeveniments
  • Conèixer la relació entre esport i teràpies socials
  • Comprendre el paper de l'esport en la cultura i en el procés de socialització
  • Conèixer les fonts d'ocupació relacionades amb l'activitat física i esportiva
  • Tenir la capacitat de relacionar l'entorn polític i econòmic amb la realitat social en matèria d'esport i activitat física. Valorar el fenomen de la mercantilització de l'esport i de l'esport d'alt nivell
  • Tenir la capacitat de relacionar l'organització social, els seus tipus i l'evolució amb el fenomen esportiu i amb l'organització social de l'esport
  • Conèixer i comprendre les estructures sociològiques en què s'inscriuen l'activitat física i l'esport. Conèixer l'estructura social de la pràctica esportiva
  • Ser capaç de penetrar en els fenòmens socials, i dins d'aquests en l'esport i el món de l'activitat física, des d'una perspectiva sociològica
  • Desenvolupar la capacitat per treballar en equip i col·laborar eficaçment amb altres persones
  • Saber seleccionar i administrar els instruments que permeten obtenir dades rellevants per avaluar els contextos esportius
  • Saber descriure i avaluar els processos d'interacció, la dinàmica dels grups i l'estructura grupal i intergrupal
  • Ser capaç d'identificar els problemes més rellevants plantejats segons les necessitats grupals i intergrupals
  • Saber analitzar el context esportiu en què es desenvolupen les conductes dels esportistes i els processos grupals
  • Conèixer els principis psicosocials del funcionament dels esportistes i dels grups esportius
  • Conèixer les funcions, les característiques i les limitacions dels diferents models teòrics de la psicologia social de l'activitat física i l'esport
  • Desenvolupar habilitats per avaluar els processos maduratius i els aprenentatges motrius
  • Conèixer les habilitats i les competències psicològiques dels esportistes i practicants d'exercici físic
  • Aplicar els principis psicològics als diferents camps de l'activitat física i l'esport
  • Conèixer els processos psicològics implicats en el processament de la informació sobre el control i l'aprenentatge d'habilitats motrius i esportives
  • Conèixer les lleis bàsiques dels diferents processos psicològics que regulen el comportament humà
  • Conèixer els processos i les etapes principals del desenvolupament evolutiu de la motricitat
  • Conèixer les etapes principals del desenvolupament psicològic de l'ésser humà al llarg del cicle vital
  • Desenvolupar capacitats per actuar dins dels principis ètics necessaris per al correcte exercici professional
  • Desenvolupar hàbits d'excel·lència i qualitat per a l'exercici professional
  • Desenvolupar recursos per a l'adaptació a noves situacions i a la resolució de problemes, i per a l'aprenentatge autònom i la creativitat
  • Desenvolupar habilitats de lideratge, de relació interpersonal i de treball en equip
  • Saber aplicar els coneixements a la feina de manera professional amb elaboració i defensa d'arguments i resolució de problemes dins de l'àrea de les ciències de l'activitat física i l'esport