Grau en Mestre/a en Educació Primària

  • Que els estudiants hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé descansa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
  • Que els estudiants sàpien aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
  • Que els estudiants tinguen la capacitat d'arreplegar i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
  • Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants hagen desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • Parlar bé en públic.
  • Expressar-se oralment i per escrit de forma correcta i adequada en les llengües oficials de la comunitat autònoma.
  • Utilitzar amb solvència les tecnologies de la informació i de la comunicació com a eines de treball habituals.
  • Analitzar i incorporar de forma crítica les qüestions més rellevants de la societat actual que afecten l'educació familiar i escolar: impacte social i educatiu dels llenguatges audiovisuals i de les pantalles; canvis en les relacions de gènere i intergeneracionals, multiculturals i interculturals; discriminació i inclusió social i desenvolupament sostenible; i també promoure accions educatives orientades a la preparació d'una ciutadania activa i democràtica, compromesa amb la igualtat, especialment entre homes i dones.
  • Promoure el treball cooperatiu i el treball i esforç individual.
  • Assumir que l'exercici de la funció docent ha d'anar perfeccionant-se i adaptant-se als canvis científics, pedagògics i socials al llarg de la vida.
  • Conèixer els processos d'interacció i comunicació a l'aula.
  • Reconèixer la identitat de cada etapa i les seues característiques cognitives, psicomotores, comunicatives, socials i afectives.
  • Dissenyar, planificar i avaluar l'activitat docent i l'aprenentatge a l'aula en contextos multiculturals i de coeducació.
  • Saber treballar en equip amb altres professionals de dins i fora del centre en l'atenció a cada estudiant, així com en la planificació de les seqüències d'aprenentatge i en l'organització de les situacions de treball a l'aula i en l'espai de joc.
  • Conèixer i aplicar metodologies i tècniques bàsiques d'investigació educativa i ser capaç de dissenyar projectes d'innovació identificant indicadors d'avaluació.
  • Comprendre que l'observació sistemàtica és un instrument bàsic per a poder reflexionar sobre la pràctica i la realitat, així com contribuir a la innovació i a la millora en educació.
  • Identificar i planificar la resolució de situacions educatives que afecten estudiants amb diferents capacitats i diferents ritmes d'aprenentatge, així com adquirir recursos per a afavorir la seua integració.
  • Comprendre els processos educatius i d'aprenentatge en els períodes 0-6 i 6-12 anys en el context familiar, social i escolar.
  • Conèixer les característiques dels estudiants i les característiques dels seus contextos motivacionals i socials.
  • Dominar els coneixements necessaris per a comprendre el desenvolupament de la personalitat dels infants en el període 0-12 anys.
  • Conèixer les principals fites evolutives per detectar riscos en el desenvolupament.
  • Conèixer les propostes i els desenvolupaments actuals basats en l'aprenentatge de competències.
  • Saber promoure l'adquisició d'hàbits entorn de l'autonomia, la llibertat, la curiositat, l'observació, l'experimentació, la imitació, el joc, l'adquisició de normes i de límits.
  • Conèixer la dimensió pedagògica de la interacció amb els iguals i els adults, la relacionada amb la coeducació, i saber promoure la participació en activitats col·lectives, el treball cooperatiu i l'esforç individual.
  • Identificar disfuncions cognitives, dificultats d'aprenentatge i les relacionades amb l'atenció.
  • Conèixer les repercussions que en el desenvolupament infantil tenen les dificultats físiques i saber dissenyar una resposta educativa adequada.
  • Conèixer les repercussions que en el desenvolupament infantil té l'excepcionalitat cognitiva i saber dissenyar una resposta educativa adequada.
  • Saber informar altres professionals especialistes per abordar la col·laboració del centre i del mestre en l'atenció a les necessitats educatives especials que es plantegen.
  • Adquirir recursos per a afavorir la integració educativa d'estudiants amb dificultats.
  • Analitzar i comprendre els processos educatius dins i fora de l'aula en cada etapa.
  • Conèixer els fonaments de l'educació infantil i primària.
  • Analitzar la pràctica docent i les condicions institucionals que l'emmarquen.
  • Conèixer l'evolució històrica del sistema educatiu al nostre país i els condicionants polítics i legislatius de l'activitat educativa.
  • Abordar i resoldre problemes de disciplina.
  • Conèixer i abordar situacions escolars en contextos multiculturals i de coeducació.
  • Conèixer i aplicar experiències innovadores en educació infantil i primària.
  • Participar en la definició del projecte educatiu i en l'activitat general del centre atenent criteris de gestió de qualitat.
  • Comprendre que la dinàmica diària en educació és canviant en funció de cada estudiant, grup i situació i saber ser flexible en l'exercici de la funció docent.
  • Valorar la importància de l'estabilitat i la regularitat en l'entorn escolar, els horaris i els estats d'ànim del professorat com a factors que contribueixen al procés harmònic i integral dels estudiants.
  • Mostrar habilitats socials per entendre les famílies i fer-se entendre per aquestes.
  • Crear i mantenir llaços de comunicació amb les famílies per incidir eficaçment en el procés educatiu.
  • Conèixer i saber exercir les funcions de tutor i orientador en relació amb l'educació familiar.
  • Relacionar l'educació amb el medi i cooperar amb les famílies i la comunitat.
  • Promoure i col·laborar en accions dins i fora de l'escola, organitzades per famílies, ajuntaments i altres institucions amb incidència en la formació ciutadana.
  • Col·laborar amb els diferents sectors de la comunitat educativa i de l'entorn social.
  • Conèixer l'evolució històrica de la família, els diferents tipus de família, d'estils de vida i educació en el context familiar.
  • Observar i explorar l'entorn familiar, natural i social.
  • Adquirir habilitats per a la prevenció i la resolució pacífica de conflictes, que els permeten actuar amb autonomia en l'àmbit familiar i domèstic, així com en els grups socials amb què es relaciona.
  • Fomentar la convivència dins i fora de l'aula, resoldre problemes de disciplina i abordar la resolució pacífica de conflictes, i contribuir-hi.
  • Conèixer, comprendre i respectar les diferents cultures i les diferències entre les persones, la igualtat de drets i oportunitats d'homes i dones i la no-discriminació de persones amb discapacitat.
  • Aprendre a actuar com a orientador de pares, mares o tutors en relació amb l'educació familiar en cada període educatiu i dominar habilitats socials en el tracte i relació amb la família de cada estudiant i amb el conjunt de les famílies.
  • Comprendre la funció, les possibilitats i els límits de l'educació en la societat actual i les competències fonamentals que afecten els col·legis d'educació infantil i primària, i els seus professionals. Conèixer models de millora de la qualitat amb aplicació als centres educatius.
  • Reflexionar en grup sobre l'acceptació de normes i el respecte als altres. Promoure l'autonomia i la singularitat de cada estudiant com a factors d'educació de les emocions, els sentiments i els valors en la primera infància.
  • Exercir les funcions de tutoria i d'orientació amb els estudiants i les seues famílies, atenent les singulars necessitats educatives dels estudiants.
  • Conèixer i dominar tècniques d'expressió oral i escrita i usar-les adequadament en la pràctica professional.
  • Reconèixer i valorar l'ús adequat del llenguatge verbal i no verbal.
  • Fomentar la lectura i l'escriptura creatives.
  • Conèixer i utilitzar adequadament recursos per a l'animació a la lectura i a l'escriptura.
  • Reflexionar metalingüísticament per arribar a corregir discursos orals i escrits, propis i d'altres.
  • Usar la llengua ricament i expressivament, procurant una actitud estètica davant el discurs. Usar-la amb correcció promovent un llenguatge respectuós amb diferències culturals, genèriques, lingüístiques, etc. d'acord amb el principi d'igualtat.
  • Usar conceptes lingüístics i metalingüístics en el discurs acadèmic.
  • Adquirir competències matemàtiques bàsiques: numèriques, de càlcul, geomètriques, de representacions espacials, d'estimació i mesura, d'organització i interpretació de la informació i probabilístiques.
  • Conèixer els fonaments matemàtics del currículum de les matemàtiques d'infantil i primària.
  • Analitzar, raonar i comunicar propostes matemàtiques.
  • Valorar la relació entre matemàtiques i ciències com un dels puntals del pensament i el coneixement científics.
  • Comprendre les matemàtiques com a coneixement sociocultural.
  • Plantejar i resoldre problemes matemàtics vinculats amb la vida quotidiana.
  • Utilitzar amb solvència les tecnologies de la informació i de la comunicació com a eines de treball habituals en matemàtiques.
  • Conèixer les TIC com a recurs didàctic per a les matemàtiques i les ciències a l'aula.
  • Reflexionar sobre les pràctiques d'aula per innovar i millorar la tasca docent. Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu i promoure'l en els estudiants.
  • Mantenir una relació crítica i autònoma respecte dels sabers, els valors i les institucions socials públiques i privades.
  • Conèixer els fonaments científics, matemàtics i tecnològics del currículum de matemàtiques de l'etapa 3-12.
  • Conèixer la metodologia científica i promoure el pensament científic i l'experimentació.
  • Comprendre els principis bàsics i les teories fonamentals de les ciències naturals: física, química, biologia i geologia.
  • Saber plantejar i resoldre assumptes de la vida quotidiana relacionats amb les ciències i des d'un punt de vista científic.
  • Valorar les ciències com una part bàsica de l'herència cultural europea, la seua contribució a la millora de la qualitat de vida, i la seua capacitat per a proporcionar les millors explicacions del món material.
  • Reconèixer la influència entre ciències, societat i desenvolupament tecnològic, pensar i reflexionar sobre aspectes científics d'interès social, assumir la responsabilitat del seu aprenentatge i de les actuacions individuals i col·lectives que es puguen derivar de la seua aplicació.
  • Posseir una sòlida formació cultural, científica i tecnològica, especialment dels coneixements bàsics necessaris per a exercir la professió de mestre. Conèixer l'evolució i el procés de construcció històrica d'alguns conceptes científics bàsics, amb una referència especial als contextos i obstacles que van haver de superar per instaurar-se.
  • Fomentar una actitud crítica i autònoma respecte dels sabers, promocionant el pensament científic per a la seua valoració; fomentar la lectura de textos de naturalesa científica i no científica en què es tracten assumptes d'interès personal i social, i promoure estratègies que permeten interpretar-los i avaluar-los per prendre decisions personals fonamentades sobre aquests.
  • Adquirir la capacitat de comprendre com es genera el coneixement científic, quin és la seua naturalesa i d'adoptar un compromís crític amb les formes científiques de saber i comprendre.
  • Promoure a través de la comprensió científica la independència intel·lectual i el compromís crític amb l'evidència; valorar la fiabilitat de la informació, així com de les fonts que la proporcionen, sobre assumptes de rellevància científica i social.
  • Recollir i aplicar dades rellevants per a una hipòtesi, i representar-les en formats que incloguen taules i gràfics. Analitzar-les qualitativament i quantitativament.
  • Apreciar el valor educatiu de la música.
  • Reconèixer els elements constitutius de la música.
  • Iniciar al cant individual i grupal.
  • Aconseguir autonomia en la lectura de melodies senzilles.
  • Desenvolupar el sentit rítmic i la seua coordinació.
  • Desenvolupar l'expressió vocal i de moviment.
  • Potenciar les capacitats interpretatives, d'improvisació i creatives.
  • Sincronitzar veu, moviment i instruments.
  • Conèixer i practicar els instruments escolars.
  • Descobrir els elements de llenguatge musical a partir de l'audició musical activa.
  • Conèixer els fonaments teòrics i pràctics i comprendre els principis que contribueixen a la formació cultural, personal i social des de l'educació física.
  • Conèixer i valorar de forma crítica el currículum oficial de l'educació física en l'educació primària.
  • Dissenyar, desenvolupar i avaluar els continguts del currículum de l'educació física en l'educació primària.
  • Dissenyar i regular escenaris d'aprenentatge en contextos de diversitat propis de l'educació física, amb una atenció especial a les diferències de gènere.
  • Adquirir recursos per a fomentar la participació al llarg de la vida en les activitats físiques i esportives dins i fora de l'escola.
  • Adquirir hàbits i destreses per a aprendre de forma autònoma i cooperativa, així com per a l'ús de les TIC en l'educació física.
  • Saber reflexionar de forma crítica sobre les pràctiques d'aula d'educació física per innovar i millorar la pràctica docent.
  • Apreciar els valors estètics, significatius i comunicatius de les obres d'art.
  • Adquirir els fonaments del llenguatge plàstic.
  • Desenvolupar les capacitats perceptives i sensorials.
  • Conèixer les tècniques d'expressió plàstica bi- i tridimensional.
  • Utilitzar i integrar diferents tipus de materials artístics per executar les diverses propostes plàstiques.
  • Saber planificar activitats plàstiques i relacionar-les amb els continguts teòrics.
  • Ser capaç d'analitzar els dibuixos dels infants de 6 a 12 anys.
  • Ser capaç de realitzar una reflexió, crítica i una exposició argumentada sobre els temes tractats a l'aula, tant de forma oral com escrita.
  • Ser capaç de relacionar-se amb altres assignatures per realitzar en un futur un ensenyament/aprenentatge de forma globalitzada.
  • Ser capaç de realitzar una educació plàstica implicada en l'entorn sociocultural de l'alumne (museus, conferències, exposicions, arquitectura pròxima, escultures viàries, etc.)
  • Comprendre i produir missatges orals i escrits en la llengua estrangera en situacions quotidianes.
  • Reconèixer i valorar l'ús correcte i adequat del llenguatge.
  • Desenvolupar una actitud oberta i de respecte envers les llengües i cultures estrangeres.
  • Programar activitats i seleccionar materials per a l'ensenyament aprenentatge d'una llengua estrangera.
  • Ser capaç de fomentar una primera aproximació a una llengua estrangera a l'aula d'infantil.
  • Dissenyar i portar a la pràctica projectes d'aprenentatge integrat de continguts i llengua estrangera.
  • Crear un clima a l'aula que facilite l'aprenentatge i la participació dels alumnes.
  • Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre l'avaluació com un instrument de regulació i estímul a l'esforç.
  • Autoregular el propi procés d'aprenentatge, desenvolupant les estratègies adequades dins i fora de l'aula.
  • Desenvolupar un aprenentatge autònom, integrant l'ús de les TIC en el procés d'ensenyament-aprenentatge.
  • Valorar la importància de l'aprenentatge d'una llengua estrangera com a factor de desenvolupament intel·lectual i social.
  • Abordar amb eficàcia situacions d'aprenentatge de llengües en contextos multiculturals i plurilingües.
  • Comprendre els principis bàsics de les ciències socials. Conèixer les principals disciplines de l'àrea de ciències socials i els seus fonaments epistemològics i historiogràfics.
  • Prendre consciència de les potencialitats educatives de les ciències socials i de la relació existent entre els diferents enfocaments i la conformació de concepcions diferents de la realitat.
  • Desenvolupar la capacitat de comprendre les diferents dimensions del fet social i de realitzar-ne una anàlisi integradora. Conèixer el fet religiós al llarg de la història i la seua relació amb la cultura.
  • Conèixer i utilitzar el llenguatge, els conceptes, els procediments explicatius i els procediments d'investigació-verificació de les ciències socials com a forma d'aproximació crítica al món social.
  • Dissenyar, planificar i avaluar processos d'ensenyament i aprenentatge, tant individualment com en col·laboració amb altres docents.
  • Fomentar l'educació democràtica de la ciutadania, la pràctica del pensament social crític i la defensa dels drets humans desenvolupant competències en la comprensió de la societat sense discriminacions per raó de sexe, cultura, religió, etc.
  • Valorar la rellevància de les institucions públiques i privades per a la convivència pacífica entre els pobles.
  • Adquirir actituds i comportaments compromesos amb el desenvolupament sostenible a través de la comprensió de les respostes que donen les societats a determinades situacions i les transformacions que això genera.
  • Conèixer i aplicar metodologies i tècniques bàsiques d'investigació educativa en l'ensenyament de les ciències socials i ser capaç de dissenyar projectes d'innovació identificant indicadors d'avaluació.
  • Revisar en el pensament de l'alumne els materials curriculars i els mitjans de comunicació, les principals estratègies de distorsió que proporcionen una visió simple en excés i amb prejudicis del món social.
  • Comprendre els processos de construcció del coneixement del món social i els principals problemes i biaixos detectats per la investigació educativa en l'alumnat de primària.
  • Conèixer el currículum escolar de les ciències socials i el seu pes en l'àrea de coneixement del medi natural, social i cultural en educació primària.
  • Conèixer els diferents models d'ensenyament-aprenentatge de les ciències socials i la seua utilitat en funció dels objectius perseguits.
  • Integrar l'estudi històric, geogràfic i social des d'una orientació instructiva i cultural i adquirir recursos per treballar-lo.
  • Desenvolupar i avaluar continguts del currículum mitjançant recursos didàctics apropiats i promoure les competències corresponents en els estudiants.
  • Dissenyar i elaborar unitats didàctiques que promoguen les competències corresponents a aquest nivell educatiu.
  • Comprendre els principis bàsics i les teories fonamentals de les ciències: física, química, biologia i geologia.
  • Conèixer el currículum escolar de les ciències naturals.
  • Desenvolupar i avaluar continguts del currículum mitjançant recursos didàctics apropiats i promoure l'adquisició de competències bàsiques en els estudiants.
  • Plantejar i resoldre problemes de la vida quotidiana relacionats amb les ciències aplicant el raonament científic.
  • Promoure les competències proposades en el currículum en els estudiants.
  • Elaborar propostes didàctiques en relació amb la interacció de ciències, tecnologies, societat i desenvolupament sostenible.
  • Promoure l'interès i el respecte pel medi natural a través de projectes didàctics adequats.
  • Desenvolupar la capacitat d'utilitzar el llenguatge, els símbols, els conceptes i els textos científics per mantenir un diàleg amb el món natural.
  • Desenvolupar la capacitat d'identificar, localitzar i jutjar apropiadament les fonts d'informació, avaluar-ne la qualitat i el valor i organitzar-hi la informació i el coneixement.
  • Conèixer la metodologia científica i promoure el pensament científic i l'experimentació.
  • Afavorir actituds respectuoses amb la preservació del medi ambient i de la salut.
  • Conèixer el currículum escolar de matemàtiques.
  • Analitzar didàcticament les matemàtiques del currículum escolar.
  • Plantejar i resoldre problemes de matemàtiques.
  • Desenvolupar i avaluar continguts matemàtics del currículum mitjançant recursos didàctics apropiats.
  • Avaluar continguts matemàtics del currículum mitjançant recursos didàctics apropiats.
  • Promoure les competències matemàtiques bàsiques proposades en el currículum en els estudiants.
  • Conèixer i aplicar metodologies i tècniques bàsiques d'investigació educativa en didàctica de les matemàtiques i ser capaç de dissenyar projectes d'innovació i identificar indicadors d'avaluació.
  • Conèixer les dificultats i els errors en el procés d'ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques de l'educació primària i els processos cognitius.
  • Conèixer intervencions didàctiques que tenen en compte les dificultats i els errors en l'aprenentatge de les matemàtiques de l'educació primària.
  • Analitzar les TIC com a recurs didàctic en l'aula de matemàtiques.
  • Conèixer i aplicar experiències innovadores d'ensenyament de les matemàtiques de l'educació primària.
  • Dissenyar, planificar i avaluar l'activitat docent i l'aprenentatge en l'aula de matemàtiques.
  • Conèixer el currículum escolar de les llengües i la literatura.
  • Comprendre els fonaments de l'educació bilingüe i plurilingüe.
  • Afrontar situacions d'aprenentatge de llengües en contextos multilingües.
  • Conèixer les dificultats per a l'aprenentatge de les llengües oficials d'estudiants d'altres llengües.
  • Conèixer les teories sobre l'adquisició i el desenvolupament del llenguatge.
  • Conèixer el procés d'aprenentatge del llenguatge escrit i el seu ensenyament.
  • Desenvolupar les habilitats lingüisticocomunicatives mitjançant recursos didàctics apropiats.
  • Fomentar la lectura i animar a escriure.
  • Comprendre els principis bàsics de les ciències del llenguatge i la comunicació.
  • Adquirir formació literària i conèixer la literatura infantil.
  • Desenvolupar continguts del currículum mitjançant recursos dels mitjans de comunicació i de les tecnologies de la informació i la comunicació.
  • Desenvolupar i avaluar continguts del currículum mitjançant recursos didàctics apropiats i promoure les competències corresponents en els estudiants.
  • Conèixer les fonts bàsiques de la investigació en el camp de la didàctica de la llengua i la literatura i identificar-hi l'objecte i la metodologia utilitzats.
  • Impartir llengua estrangera en educació primària.
  • Dissenyar, assessorar i portar a la pràctica projectes d'aprenentatge integrat de continguts i llengua estrangera (AICLE).
  • Donar suport als mestres d'educació infantil en la tasca de fomentar una primera aproximació a una llengua estrangera.
  • Ser capaç de comprendre i produir missatges orals i escrits en una llengua estrangera formals i no formals.
  • Consolidar i adquirir conceptes i terminologia bàsics per a la descripció del sistema de la llengua estrangera en els àmbits: fonològic, morfològic, sintàctic, semàntic i pragmaticodiscursiu.
  • Autoregular el procés d'aprenentatge i desenvolupar estratègies d'aprenentatge dins i fora del context acadèmic.
  • Conèixer els aspectes més rellevants de la cultura estrangera: geografia, història, literatura, institucions socials, estils de vida i tradicions.
  • Saber actuar com a mediador entre les llengües i cultures maternes i estrangeres.
  • Saber interpretar adequadament les implicacions culturals dels diversos usos de la llengua estrangera.
  • Conèixer el currículum oficial de llengües estrangeres.
  • Analitzar les relacions entre la lingüística i l'ensenyament de llengües estrangeres.
  • Conèixer i analitzar les teories d'adquisició, els mètodes d'ensenyament i les estratègies d'aprenentatge de llengües estrangeres.
  • Conèixer l'especificitat de l'aprenentatge d'una llengua estrangera en el marc escolar.
  • Desenvolupar habilitats per a l'ensenyament i aprenentatge de la competència comunicativa en una llengua estrangera
  • Aplicar criteris ponderats d'avaluació de la competència comunicativa, de les actituds dels alumnes i dels processos d'ensenyament i aprenentatge.
  • Iniciar en el coneixement dels elements del llenguatge musical mitjançant la rítmica i el moviment.
  • Desenvolupar la creativitat, la improvisació i el sentit estètic a partir de la rítmica i el moviment.
  • Identificar auditivament els elements del llenguatge musical a través de l'anàlisi d'obres de la història de la música occidental, del folklore musical i de la música popular urbana.
  • Elaborar de forma progressiva un model d'anàlisi auditiva aplicable a qualsevol tipus de música.
  • Dominar la tècnica d'interpretació de peces instrumentals i improvisació per a la creació musical.
  • Conèixer i saber utilitzar la tècnica de la direcció instrumental per organitzar i dirigir agrupacions instrumentals.
  • Integrar les tecnologies de la informació i comunicació en les activitats d'ensenyament i aprenentatge guiat i autònom.
  • Desenvolupar el concepte harmònic i compositiu a través de programes d'ajuda a la creació, improvisació.
  • Dissenyar i desenvolupar projectes educatius, unitats de programació, entorns, activitats i materials, incloent-hi els digitals, per garantir l'adaptació del currículum a la diversitat de l'alumnat i promoure la qualitat dels contextos en els quals es desenvolupa el procés educatiu.
  • Dominar la tècnica vocal per a la interpretació de cançons i improvisació per a la creació musical.
  • Conèixer i saber utilitzar la tècnica de la direcció coral per organitzar i dirigir agrupacions vocals.
  • Conèixer els fonaments teòrics i pràctics del moviment humà i les activitats físiques.
  • Comprendre el moviment humà i les activitats fisicoesportives com a fenomen sociocultural.
  • Dissenyar, desenvolupar i avaluar el currículum.
  • Conèixer el currículum oficial d'educació física en l'educació primària.
  • Dissenyar i desenvolupar situacions d'ensenyament/aprenentatge en contextos de diversitat propis de l'educació física, amb una atenció especial a les diferències de gènere.
  • Adquirir recursos per fomentar la participació en activitats fisicoesportives al llarg de la vida.
  • Valorar i saber treballar de forma cooperativa com a condició per a la millora de l'activitat professional.
  • Aprendre estratègies per a fomentar el desenvolupament professional del docent i el seu aprenentatge al llarg de la vida.
  • Adoptar actitud autocrítica davant els processos d'ensenyament i aprenentatge, i valorar de manera reflexiva les experiències viscudes.
  • Assumir la dimensió deontològica pròpia d'un professional de l'educació física i incorporar els principis ètics que orienten la seua intervenció docent.
  • Conèixer i utilitzar estratègies i tècniques de recerca d'informació com a eina per al desenvolupament professional, així com les TIC en l'educació física i en la promoció de la pràctica d'activitat física.
  • Adquirir coneixements introductoris a la investigació.
  • Utilitzar les tecnologies de la informació i de la comunicació com a recurs didàctic per a les ciències i matemàtiques a l'aula de primària.
  • Desenvolupar i avaluar propostes didàctiques dels continguts del currículum de matemàtiques.
  • Desenvolupar i avaluar propostes didàctiques dels continguts del currículum de ciències.
  • Desenvolupar i avaluar propostes didàctiques del currículum d'àrees diferents de ciències i matemàtiques en les quals s'utilitzen conceptes i eines propis de ciències i matemàtiques.
  • Conèixer l'evolució històrica d'algunes idees matemàtiques i el seu reflex en els continguts de les matemàtiques escolars.
  • Conèixer l'evolució històrica d'algunes idees de ciències i el seu reflex en els continguts de les ciències escolars.
  • Conèixer l'evolució històrica conjunta d'algunes idees de ciències i matemàtiques i la seua implicació en els continguts escolars.
  • Utilitzar les tecnologies de la informació i de la comunicació com a recurs didàctic per a les arts i les humanitats en l'aula de primària.
  • Desenvolupar i avaluar propostes didàctiques dels continguts del currículum d'educació artística.
  • Desenvolupar i avaluar propostes didàctiques dels continguts del currículum de llengua i literatura.
  • Desenvolupar i avaluar propostes didàctiques dels continguts del currículum d'història.
  • Conèixer l'evolució històrica de les arts plàstiques, visuals i musicals i el seu reflex en els continguts escolars.
  • Conèixer l'evolució històrica de la literatura i el seu reflex en els continguts escolars.
  • Conèixer l'evolució històrica conjunta d'algunes idees d'arts i literatura i la seua implicació en els continguts escolars.
  • Assessorar els membres de la comunitat educativa com a usuaris de les tecnologies de la informació i la comunicació.
  • Utilitzar adequadament els aparells que serveixen de suport a les tecnologies de la informació i la comunicació, a nivell d'usuari, en l'àmbit educatiu.
  • Conèixer la influència de les tecnologies de la informació i la comunicació i de la televisió en la primera infància.
  • Conèixer els fonaments antropològics de la societat de la informació i la comunicació, basada en la interacció amb les pantalles.
  • Desenvolupar l'esperit crític cap a les tecnologies de la informació i la comunicació i cap als discursos que es generen des d'aquestes.
  • Programar i intervenir pedagògicament aprofitant les possibilitats que ofereixen les tecnologies de la informació i la comunicació.
  • Promoure actituds positives, i al mateix temps crítiques, envers l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació.
  • Promoure l'autonomia en els processos d'ensenyament aprenentatge entre l'alumnat i potenciar la col·laboració en les accions educatives tant entre el professorat com entre l'alumnat.
  • Utilitzar les tecnologies com a potenciadors de la creativitat per a generar recursos educatius.
  • Aconseguir la integració progressiva de cada estudiant en la comunitat escolar, segons les seues característiques culturals, psicològiques i sociològiques particulars.
  • Saber establir xarxes de cooperació amb institucions i famílies.
  • Articular i desenvolupar una acció tutorial eficaç en tots els àmbits.
  • Organitzar les activitats educatives del centre escolar atenent la diversitat de l'alumnat.
  • Conèixer i utilitzar adequadament els recursos públics i privats per atendre la diversitat.
  • Ensenyar als alumnes a comunicar-se de forma empàtica i assertiva.
  • Detectar i intervenir eficaçment davant dificultats d'autoregulació i trastorns de la conducta.
  • Realitzar les adaptacions curriculars per atendre estudiants amb capacitats especials i estudiants amb dificultats lleus d'aprenentatge.
  • Prevenir i actuar en la mediació de conflictes utilitzant les tècniques adequades.
  • Conèixer i utilitzar adequadament els instruments que les tecnologies de la informació i la comunicació oferisquen per al tractament educatiu de la diversitat.
  • Conèixer els principis bàsics de l'educació emocional i saber dissenyar una intervenció efectiva.
  • Conèixer en profunditat totes les possibilitats dels programes de compensació educativa.
  • Aconseguir la integració progressiva de cada estudiant en la comunitat escolar, segons les seues característiques físiques, psicològiques i sociològiques particulars.
  • Saber establir xarxes de cooperació amb institucions i famílies i utilitzar adequadament els recursos públics i privats per atendre les necessitats educatives especials.
  • Articular i desenvolupar una acció tutorial eficaç en tots els àmbits.
  • Conèixer les variables físiques, psicològiques i socioambientals que estan directament relacionades amb dificultats en els processos d'ensenyament/aprenentatge.
  • Organitzar les activitats educatives del centre escolar atenent les necessitats educatives especials de l'alumnat.
  • Ensenyar a l'alumnat a comunicar-se utilitzant el sistema de comunicació que els resulte més adequat.
  • Detectar i intervenir eficaçment davant la discapacitat intel·lectual i en les altes capacitats.
  • Realitzar adaptacions curriculars per atendre estudiants amb necessitats educatives especials.
  • Potenciar el desenvolupament harmònic de l'infant amb necessitats educatives especials utilitzant l'expressió musical i plàstica.
  • Afavorir el desenvolupament de l'infant amb necessitats educatives especials mitjançant una educació física adaptada a les seues necessitats.
  • Conèixer i utilitzar adequadament els instruments que les tecnologies de la informació i la comunicació oferisquen per al tractament educatiu.
  • Saber observar i identificar retards i dificultats d'aprenentatge de la llengua oral i escrita.
  • Disposar de recursos per a intervenir en els problemes del llenguatge i afavorir la integració dels infants amb necessitats educatives especials en el marc de l'aula ordinària.
  • Saber interactuar amb infants amb problemes d'audició i altres dificultats del llenguatge.
  • Saber informar els especialistes per abordar conjuntament els problemes de llenguatge detectats.
  • Saber orientar les famílies per incidir eficaçment en el desenvolupament del llenguatge i en la correcció dels problemes detectats.
  • Analitzar el sistema escolar i la realitat educativa a través d'un centre concret, com a unitat organitzativa, en les seues diferents dimensions i funcions, i a través de la comunitat educativa que l'integra.
  • Cooperar amb la comunitat educativa i participar en les propostes de millora i innovació en els diferents àmbits d'actuació que es puguen establir al centre.
  • Conèixer formes de col·laboració entre els diferents sectors de la comunitat educativa i l'entorn social.
  • Participar en l'activitat docent i reflexionar-hi establint vincles entre teoria i pràctica.
  • Conèixer les fonts d'informació i de documentació (divulgatives i d'investigació) sobre el món escolar i utilitzar-les en el disseny d'intervencions docents i projectes d'investigació.
  • Planificar, desenvolupar i avaluar continguts del currículum d'educació primària mitjançant recursos didàctics apropiats i promoure les competències corresponents en els alumnes.
  • Desenvolupar continguts del currículum mitjançant recursos dels mitjans de comunicació i de les tecnologies de la informació i la comunicació.
  • Adquirir un coneixement pràctic de l'aula i de la gestió de la mateixa.
  • Conèixer i aplicar els processos d'interacció i comunicació a l'aula i dominar les destreses i habilitats socials necessàries per a fomentar un clima facilitador de l'aprenentatge i de la convivència.
  • Regular els processos d'interacció a l'aula amb alumnes de 6 a 12 anys i promoure la coeducació.
  • Fer el seguiment del procés d'ensenyament i aprenentatge mitjançant el domini de les tècniques i estratègies necessàries.
  • Analitzar els resultats obtinguts en el procés d'ensenyament i aprenentatge i reflexionar sobre aquests i sobre els propis coneixements, habilitats, actituds i actuacions en relació amb la professió de mestre.
  • Dissenyar i realitzar projectes d'investigació educativa utilitzant els recursos i la metodologia adequats.
  • Comunicar els coneixements, les experiències i les reflexions sobre la intervenció al centre educatiu en els fòrums acadèmics establerts a aquest efecte.
  • Saber defensar públicament en el treball fi de grau, tant l'anàlisi de la relació entre les matèries cursades i la realitat educativa, com les propostes de millora sobre els aspectes treballats durant els estudis de grau.
  • Conèixer la diversitat terminològica i les característiques essencials de les diferents alteracions que tenen lloc en el desenvolupament en relació amb la comunicació, el llenguatge, la parla i la veu.
  • Conèixer els fonaments biològics i psicològics necessaris per a la comprensió dels trastorns de la comunicació, el llenguatge, la parla i la veu.
  • Saber estratègies per a la detecció primerenca d'alteracions en comunicació, llenguatge, veu i parla.
  • Dominar els fonaments bàsics de la valoració en trastorns de la comunicació, llenguatge, parla i veu.
  • Conèixer i valorar de forma crítica els fonaments de diferents tècniques d'intervenció en trastorns de la comunicació, llenguatge, parla i veu.
  • Comunicar de manera oral i escrita observacions i conclusions respecte a pràctiques d'avaluació i intervenció a altres professionals i a la família.
  • Contribuir a la millora de les competències comunicatives mitjançant el llenguatge oral i/o l'ús de sistemes augmentatius de comunicació.
  • Conèixer i utilitzar adequadament els recursos que les tecnologies de la informació i la comunicació ofereixen per al tractament dels trastorns de la comunicació, el llenguatge, la parla i la veu.
  • Col·laborar en l'elaboració d'adaptacions curriculars per atendre estudiants amb necessitats educatives especials derivades de trastorns en la comunicació, el llenguatge, la parla i la veu.
  • Dominar les estratègies organitzatives del context escolar per a l'atenció educativa de les necessitats educatives especials relacionades amb els trastorns de la comunicació, el llenguatge, la parla i la veu.
  • Utilitzar adequadament recursos públics i privats per a atendre necessitats educatives especials derivades de trastorns en la comunicació, el llenguatge, la parla i la veu.
  • Conèixer les variables biològiques, psicològiques i socioambientals relacionades amb l'escolarització d'alumnat amb necessitats educatives especials d'origen divers.
  • Col·laborar en la detecció i valoració de necessitats educatives especials.
  • Contribuir en l'organització de la resposta escolar per satisfer les necessitats educatives especials de l'alumnat.
  • Desenvolupar adaptacions curriculars individuals per atendre estudiants amb necessitats educatives especials.
  • Ensenyar a l'alumnat i el seu entorn de comunicar-se utilitzant el sistema de comunicació més apropiat a les seves característiques.
  • Afavorir el desenvolupament de l'infant amb necessitats educatives especials mitjançant una educació física adaptada a les seues necessitats i l'ús de l'expressió musical i plàstica.
  • Conèixer i valorar de forma crítica els fonaments de diferents tècniques d'intervenció.
  • Conèixer i utilitzar adequadament els instruments que les tecnologies de la informació i la comunicació ofereixen per al tractament educatiu de les necessitats educatives especials.
  • Comunicar de manera oral i escrita observacions i conclusions respecte a pràctiques d'avaluació i intervenció a altres professionals i a la família.
  • Afavorir la integració d'estudiants amb necessitats educatives especials en la comunitat escolar.
  • Utilitzar adequadament recursos públics i privats per atendre necessitats educatives especials.