Logo de la Universitat de València Logo Estructura de Recerca Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

Xarrades i Activitats de la ERI Lectura (Curs 2022-23)

DESEMBRE 2022

- 2 de desembre, 2022 (12:00, presencial). Xarrada ERI: Terje Throndsen, professor de la Universitat d'Oslo (Noruega). "Números que fan por (i com l'ansietat per les matemàtiques afecta el seu rendiment)".

NOVEMBRE 2022

- 25 de novembre, 2022 (12:00, presencial). Xarrada ERI: Encarna Pascual, professora de Llengua i literatura en Educació Secundària. "Què llig actualment l’alumnat de Secundària?"

- 11 de novembre, 2022 (12:00, online). Xarrada ERI: Dalila Forni, professora de la Universitat de Florència (Itàlia). "Llegint llibres il·lustrats més enllà dels estereotips de gènere".

OCTUBRE 2022

- 28 d'octubre, 2022 (12:00, presencial). Xarrada ERI: Ladislao Salmerón, professor de la Universitat de València (Espanya). "Alfabetització digital d'estudiants amb discapacitat intel·lectual".

- 2 d'octubre, 2022 (12:00, presencial). Xarrada ERI: Gaia Spicciarelli, estudiant de doctorat de la Universitat de Padua (Itàlia). "Com afecta el soroll al rendiment cognitiu dels xiquets amb necessitats d'aprenentatge addicionals: un estudi preliminar​".

 

Xarrades i Activitats de la ERI Lectura (Curs 2021-22):

JULIOL 2022

- 22 de juliol, divendres (13:00, online). Xarrada ERI: Marian Serrano-Mendizábal (UV), Ruth Villalón (UNICAN), M. Ángeles Melero (UNICAN) y Belén Izquierdo (UNICAN). "Millorar la comprensió a través de la tecnologia: el paper de l'ensenyança d'estratègies"

JUNY 2022

- 17 de juny, divendres (13:00, presencial). Xarrada ERI: Cheyene Dosso, estudiant de doctoral de la Universitat de Toulouse (França). "Compensació d'exploració-explotació en la recerca web: efectes del context de recerca i coneixement previ del domini".

- 3 de juny, divendres (13:00, presencial). Xarrada ERI: Xavi Mínguez, professor de la Universitat de València (Espanya). "La interculturalitat en la literatura infantil i juvenil".

MAIG 2022

- 20 de maig, divendres (13:00, online). Xarrada ERI: María Melero, professora de la Universitat de Cantabria (Espanya). "Lectura-orientada-a-metes amb textos múltiples en Educació Primària. Avaluació de la capacitat de l'alumnat per a buscar i integrar informació rellevant".

- 6 de maig, divendres (13:00, presencial). Xarrada ERI: Tomás Saorín, professor de la Universitat de Murcia (Espanya). "Big data de universos de ficció literària: dades i anotació col·laborativa per al descubriment de lectures."

DESEMBRE 2021

- 2 de desembre, dijous (13.00, en línia). Xarrada ERI: Inmaculada Fajardo, professora de la Universitat de València (Espanya). "Impacte de les màscares facials en la percepció de la parla: estudi de moviments oculars."

OCTUBRE 2021

- 14 d'octubre, dijous (13.00, en línia). Xarrada ERI: Juliana do Amaral, doctoranda de la Universitat Federal de Santa *Catarina (el Brasil). "Comparing the effectiveness of study strategies on comprehension, retention and learning from L2 texts".

SETEMBRE 2021

- 30 de setembre, dijous (13.00, en línia). Xarrada ERI: Gênesson Johnny Lima Santos, doctorant de la Universitat Federal de *Ceará (*UFC/el Brasil). "Estrategias (meta)cognitivas de lectura en la comprensión del texto multimodal por lectores no convencionales: un estudio a la luz de la Complejidad".

Xarrades i Activitats de la ERI Lectura (Curs 2020-21):

MAIG 2021

- 24 de maig, dilluns (13:00, online). Xarrada ERI: Rosa piquín Cancio, Dep. de Ciències de l'Educació, Àrea de Didàctica de la Llengua i Literatura, Universitat d'Oviedo. "Biblioteca escolar, suport de lectures i ciutadania".

ABRIL 2021

- 26 d'abril, dilluns (13:00, online). Xarrada ERI: Dr. Christian Scharinger, Leibniz-Institut für Wissensmedien Tübingen (Alemania) "Promises and pitfalls of using neurophysiology to study the effects of pictorial seductive details during text reading".

- 19 d'abril, dilluns (13:00, online). Xarrada ERI: Miguel Ángel Font Bisier, experto en comunicación inclusiva. "La inclusión como elemento regenerador de la producción cultural - una mirada a través de la literatura".

MARÇ 2021

- 26 de març, divendres (13:00, online). Seminari: Holly Jospeh, Universidad de Reading (Reino Unido). "Reading comprehension in children who speak Engish as an additional language". Seminari proposat dins el marc de les Accions d'Internacionalització a Casa de la Facultat de Psicologia i Logopèdia de la UV. La consistència es reconeixerà com a activitat específica de el Programa de Doctorat en "Lectura i Comprensió".

- 8 de març, dilluns (13:00, online). Xarrada ERI: Kathrin Honnman, ERI Lectura (Doctoranda del programa de Doctorat en Lectura i Comprensió). Temàtica bilingüisme, títol per concretar.

FEBRER 2021

- 22 de febrer, dilluns (13:00, online). Xarrada ERI: Gemma Lluch, ERI Lectura. "Presentación del proyecto de investigación: Formación del canon literario popular"

- 9 de febrer, dimarts (13:00). Club "Literacy Square". Moderat per: Cristina Vargas y Amelia Mañá. Article per discussió: Prinz, A., Golke, S. & Wittwer, J. (2020) To What Extent Do Situation-Model-Approach Interventions Improve Relative Metacomprehension Accuracy? Meta-Analytic Insights. Educ Psychol Rev 32917–949. https://doi.org/10.1007/s10648-020-09558-6

- 1 de febrer, dilluns (13:00, online). Xarrada ERI: Dra. Lale Khorramdel, Boston College."Using diagnostic classification models for examining PISA's Collaborative Problem Solving".

 

 

 

GENER 2021

- 26 de gener, dimarts (12:00, online).  Seminari: Ivar Bråten, Universidad de Oslo (Noruega). "Journal publication with a focus the on peer review and paper revision processes". Seminari proposat dins el marc de les Accions d'Internacionalització a Casa de la Facultat de Psicologia i Logopèdia de la UV. L'assistència es reconeixerà com a activitat específica de el Programa de Doctorat en "Lectura i Comprensió".

- 20 de gener, dimecres (11:00, online). Xarrada ERI: Gaia Spicciarelli, Universitat de Padua, Italia. “Dynamic Assessment as an early predictor of reading and writing abilities in Italian first graders: the Verbal Learning project”.

- 13 de gener, dimecres (11:00, online). Xarrada ERI: Verónica Moreno, Universitat de València. "Proyecto NATDAH: Perfil de habilidades pragmáticas en niños con TDAH".

Anteriors Xarrades de l'ERI Lectura (setembre-desembre 2020):

- 9 de diciembre de 2020, miércoles (11:00h, charla online): Nadina Gómez-Merino, ERI Lectura (doctoranda del Programa de Doctorado en "Lectura y Comprensión"). "Reading in Students with Deafness: An Eye-movement Research​".  [+info]

- 11 de noviembre de 2020, miércoles (11:00h, charla online): prof. Vicenta Ávila y Pablo Delgado, investigador postdoc.ERI Lectura, Universidad de Valencia. "Uso y percepción de Internet de las personas con discapacidad intelectual y sus familiares: cambios durante el confinamiento por COVID-19”. [+info] 

- 28 de octubre de 2020, miércoles (11:00h, charla online): prof. Mauro Mediavilla, Universidad de Valencia e Instituto de Economía de Barcelona, y prof. José García Clavel, Universidad de Murcia. "El papel de los padres en el desarrollo de la competencia lectora de sus hijos". [+info]

 

Anteriors Xarrades de la *ERI Lectura (Curs 2019-20):

 

- 10 de septiembre de 2019, martes (11:00h, sala M204): Ignacio Máñez, doctorando. ERI Lectura, Universidad de Valencia"Processing and effectiveness of formative feedback to increase comprehension and learning of conceptual knowledge in digital environment" [+info]

- 2 de octubre de 2019, miércoles (11:00h, sala M204): prof. Darius Endlich. University of Würzburg. "Tablet-based screening of learning disabilities in elementary school" [+info]

- 27 de noviembre de 2019, miércoles (11:00h, sala M204): Pamela Ramírez Peña, doctoranda. Universidad de Concepción. "¿Influyen la inhibición y el establecimiento de objetivos en la comprensión de textos disciplinares digitales?"

- 4 de diciembre de 2019, miércoles (11:00, sala M204): prof. Marta Vergara. ERI Lectura, Universidad de Valencia. "Reconocimiento visual de palabras en lectores sordos: un estudio con ERPs"

- 18 de diciembre de 2019, miércoles (11:00h, sala M204): prof. Jimmie Leppink. Hull York Medical School, University of York.  "¿Claramente Diferentes o Prácticamente Equivalentes? Una Perspectiva Alternativa para la Investigación Experimental" [+info]

- 5 de febrero de 2020, miércoles (11:00h, sala M204): Giannina Bustamante, doctoranda. Universidad Católica del Perú. "Evaluación de la comprensión de textos múltiples según su disponibilidad" [+info]

- 19 de febrero de 2020, miércoles (11:00h, sala M204): Federica Natalizi, estudiante visitante. Univeridad de Pádova. "Cognitive Effort in Noise" [+info]

- 4 de marzo de 2020, miércoles (11:00h, sala M204): Marina Pi-Ruano, doctoranda. ERI Lectura, Universidad de Valencia.  "Do auditory messages favour response accuracy to variable message signs?" [+info]

- 12 de marzo de 2020, jueves (11:30h, salón de actos): prof. Daniel Sanabria. Uiversidad de Granada"Retos de la Ciencia ante la "Crisis de Credibilidad": El ejemplo de la Psicología y la Neurociencia Cognitiva". [+info]

- 8 de junio de 2020, miércoles (11:00h, charla online): prof. Ladislao Salmerón. ERI Lectura, Universidad de Valencia. "Video-blogs en educación secundaria: efectos en distracción y comprensión". [+info]

- 24 de julio de 2020, miércoles (11:00h, charla online): Lidia Altamura, Graduada en Psicología con beca de colaboración. ERI Lectura, Universidad de Valencia. "Estudio sobre la relación entre hábitos lectores y comprensión lectora".

 

Anteriors Xarrades de la *ERI Lectura (2018-2019):

 

- 8 de noviembre, jueves: prof. Vicenta Ávila y prof. Pilar Sellés

- 22 de noviembre, jueves: Helen Bloom, doctoranda.

- 28 de noviembre, miércoles: prof. Norma Alicia Vega

- 29 de noviembre, jueves: Sara Garcia i Pitxer, doctoranda

- 13 de diciembre, jueves: prof. Ivar Bråten

- 14 de febrero de 2019, jueves: Małgorzata Piotrowska-Półrolnik, doctoranda

- 26 de febrero de 2019, martes: prof. Raquel Tarullo

- 26 de marzo de 2019, martes: Ángel valenzuela, doctorando

- 7 de mayo de 2019, martes: Carolien Knoop-van Campen, doctoranda

- 21 de mayo de 2019, martes: prof. Javier Roca

- 9 de abril de 2019, martes: Nadina Gómez, doctoranda

- 4 de junio de 2019, martes: Pablo Delgado, doctorando

- 9 de julio de 2019, martes: prof. Jukka Hyöna

 

Enllaç al repositori de articles i preguntes per a doctorands:

https://nuvol.uv.es/owncloud/index.php/s/Jb5ubLgIGVBapgL