Logo de la Universitat de València Logo Universitat de València Logo del portal

Image de la noticia

El Servei d’Informació i Dinamització (Sedi) participa en l’atenció en línia de la Universitat de València a través de XatUV. És una eina que combina la interacció automatitzada amb intel·ligència artificial (bot) amb l’atenció en línia i en directe per part d’agents de diversos serveis de la Universitat. Un canal de comunicació síncrona per a l’atenció de l’estudiantat i futur estudiantat, desenvolupat per la Unitat Web i de Màrqueting dins del projecte UVinformació.

Des del 4 de maig al 30 d’octubre, el Sedi ha atés mitjançant agents en línia 3.124 consultes, la majoria de les quals es van produir durant els mesos de juliol i setembre. Es tracta de la via de comunicació prioritària del Sedi per a informar i assessorar, de manera personalitzada, en matèria d'accés a la Universitat, oferta d'estudis universitaris, beques i ajudes i sobre aquelles iniciatives, serveis i activitats que completen l'experiència formativa de l'estudiantat universitari.

Per utilitzar XatUV, cal fer clic en la icona de l’aplicació, que hi ha en la pàgina principal de la Universitat de València i dels seus serveis, per desplegar la finestra de conversació. Si cal, es pot canviar l’idioma en què va a realitzar-se la consulta (valencià, castellà o anglés) i, a continuació, s’ha d’escollir el tema i fer la pregunta. Si la resposta automàtica no és satisfactòria, existeix l’opció de “Vull parlar amb un/a agent”. Recentment, XatUV permet que les persones usuàries del servei valoren l’atenció rebuda d’1 a 5; el resultat de les consultes que gestiona el Sedi és molt positiu.

Les respostes automàtiques mitjançant el bot comporten un treball continu d’actualització dels continguts. Així, personal del Sedi col·labora en les tasques d’entrenament del bot per tal de millorar l’adaptació de la informació que ofereix de manera automàtica a les necessitats plantejades per les persones usuàries del XatUV.

Horari d’atenció:

  • El bot de XatUV respon les 24 hores, cada dia de la setmana.
  • L’equip d’agents atén en línia i en directe de dilluns a dijous, de 9 a 14 h i de 16 a 18 h, i divendres, de 9 a 14 h.